Resten av Mailen

Från Frun!

Förlåt att jag inte hört av mig på länge...
Inget ont menat, det har bara varit fullt upp + att jag inte haft tillgång till dator när vi varit på västkusten. Det finns nästan allt i vår sommarstuga, utom TV och dator =)
Nu är det snart dags att börja jobba igen och jag känner lite ångest inför det... fast jag vet ju att det går bra bara man väl kommit till jobbet första dagen, men det känns jävligt ändå.
Hur har ni haft det i sommar? Har du varit på GBG-kalaset nåt? Har förstått att det är nåt stort när jag pratat med syrran som bor i Gbg med sin familj.
Vi var inte till Gbg nåt alls i sommar, xxxx och xxxxx kom från Kungsbacka till stugan och hälsade på oss några dagar.
Vi hade det bra i stugan och vädret var ganska bra... pojkarna reste hem med buss några dagar tidigare än jag och xxxx för de skulle hem till xxxxxxxx 40-års kalas.
Nu i onsdags var ví ut på andra yran för vår del i sommar men det var ganska drygt. Så fruktansvärt mycket folk på hotellet så man kunde knappt röra sig... bläää!
Nu ska jag ut och greja det sista i tvättstugan..... i morgon kommer xxxxs mamma hit till oss och ska äta. Det blir tjälknöl och potatis och trattkantarellsås... låter gott va´?! Jag har tänkt att jag ska försöka dra igång någonting nu till hösten så att vi kan få klarhet i det som vi alla undrar/tänker/funderar över.... om xxxx är din pappa som du så säkert "vet" och som jag "tror" och som xxxx förnekar så bestämt.
Det man kan göra för att få hjälp med betalning för ett DNA-test är att xxxxx går till soc här i Orsa och bestrider faderskapet. Eftersom han inte skrivit på några papper utan blivit dömd som fader så kan det hända att soc beviljar åtminstone lite hjälp med pengar till ett test.
Jag ska försöka ringa dig lite framöver så får vi se vad som händer
Kram xxxxx


Nästa Mail:

Hejsan!
Nu äntligen har jag fått lite tid att sitta här vid datorn och skriva lite.
I onsdags skjutsade jag xxxxx till Örebro där hon började skolan igår (torsdag). Hon bor inackorderad hos en tant så länge tills vi hittar en lägenhet. Allt verkar bra hittills iaf.... fint rum, trevlig tant, nära till stan och skolan. Men man måste väl ge det lite tid innan man riktigt vet hur man kommer att trivas men som sagt, första intrycket var jättebra och det kändes nästan inget hemskt alls att lämna henne där när jag åkte hem på torsdagen. Men det är jäkligt tomt här hemma, inga kläder på golvet och inget smink som dräller i badrummet och telefonen är ledig för det mesta. 
xxxx kommer hem ikväll efter att ha rest med xxxx till Riga. Han flyttar ju till Moskva nu. Så nu är det bara xxxx kvar här hemma hos oss, xxxxx bor ju hos mamma.
Idag har jag varit flitig och städat här hemma, men vi har så fruktansvärt mycket grejer så vi får nog ordna en loppis snart så vi får plats...=)
Hur har ni det? Varit på Gbg-kalaset nåt?
Jag skrev ju att jag skulle ta tag i det här med faderskapet osv och det ska jag göra nu när allt lugnar ner sig och jag ser att xxxx trivs i Örebro.
Tänkte ringa ner på soc och höra hur vi ska gå tillväga. Kanske soc i Orsa och soc där du bor kan dela på kostnaden för ett DNA-test. Det hade ju varit smart om de gick med på det.
Annars får vi väl spara pengar och göra ett "privat" test. Det är visserligen inte juridiskt bindande men det är kanske inte det viktigaste. Huvudsaken att vi alla får veta. Det kostar ca 4000:- att göra.
Jag måste bara fråga dig en sak; har du tänkt på hur det skulle bli om det skulle visa sig att xxxx INTE är din pappa? Jag säger inte att det är så men det är något vi måste ta i beräkningen iaf, chansen/risken finns ju att det är så trots att du känner som du gör och din mamma säger att det är så. xxxx känner/vet ju så bestämt att det inte är han och det kommer ju att bli lika hemskt för honom om det skulle vara så att det ÄR han som är pappa. Det kommer att bli mycket känslor oavsett vilket svaret än blir....
Hur som helst så ska vi ta reda på sanningen så att alla inblandade, och främst du, får veta.
Nu ska jag förbereda lite mat till kvällen.
Sköt om dig och din lilla familj så hörs vi
Kram xxxxx!

**********************************************************************************************************************

Nästa

Jag har ännu inte kontaktat soc men jag ska höra mig för lite på jobbet hur jag ska gå tillväga.
Om du vill ha kontakt med xxxx så är han tillbaka här på Lunar så du kan skriva till honom här och få telefonnummer till honom. Allt är bra med både honom och xxxxx. 
xxxx läste ditt SMS men han svarade aldrig på om det var OK att du skickade kort på xxxxx men det tycker jag att det är, så gör det du! Tror nog att xxxxx vill det också även om han inte sagt något.
Sköt om dig och familjen så hoppas jag att vi kan höras snart igen. Vi kanske kan bli lite bättre på att skriva till varandra.... det är roligt med mejl tycker jag.
Många kramar från xxxx!


Nästa igen

Hej xxxxx!
Kom just på att jag skulle skriva till dig, städade våra skrivbordslådor och hittade kortet på xxxxxx, hur är det med lilla killen och hur är det med dig? Har förstått att ni har separerat du och pojken? Det är väl inget som säger att man inte kan bli tillsammans igen men oftast så är det väl ett steg mot singel.... tyvärr?
Vi har det bra och jobbar och står i som vanligt, Läste våra "gamla mejl" från Lunar och tänker att du måste tro att jag är en riktig svamlare... en som bara säger/skriver saker och sen blir det inget mer. Så kanske det är (just nu) men det är inget jag är stolt över... jag skulle önska att allt var klart med Dnatester och alltihop men så är det ju inte.. vet inte om jag har någon ork och inspiration just nu att ta itu med det heller... fast det betyder ju inte att att jag inte tycker att det är viktigt för det gör jag... Har du kommit på ngt bra sätt att ordna allt på ?
Hoppas att vi kan komma på ett bra sätt att umgås på och att det kan fixa sig med alla blodprover som behövs... hur än det är så tror jag att xxxx är väldigt intresserad av att få allt ur världen och kunna få gå vidare, med dig eller utan...........
Nu får du ha en bra helg och ta hand om dig och lilla plutten... hoppas allt löser sig för dig och familjen
Många kramar från xxxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0