Feber nätter...

Jag hatar dom.. Febriga nätter.. varför i hela världen måste barnen bli sjuka hela tiden???
Det är något av det värsta jag vet...
Lilla S har sovit brevid oss inatt så jag kan vakna när han har för hög feber och ge honom alvedon.. 
Jag brukar ju alltid vakna automatiskt när barnen hostar, vaknar eller har feber.. det sitter liksom i mig..
Men inatt så vaknade jag inte på en gång som jag brukar..  Då drömde jag om morfar, och hur han väckte mig för att något skulle göras..  och när jag vaknar och tar då temp på Lilla S på en gång så har han 39,7 C..  Så jag som är troende på diverse olika andliga saker är övertygad om att min morfar väckte mig för Lilla S´s skull..

Känns bra att veta att han finns i närheten hela tiden, och ännu bättre känns det nu, när jag då vet att han hjälper mig hålla koll på mina barn..
Älskade Morfar..  det är lite jobbigt att ha drömt om honom iaf.. jag har inte haft en enda dröm om honom sen han gick vidare.. och så kom det nu.. sorgen är fortfarande otroligt tung..
Saknar honom så mycket, och ögonen blir fortfarande tårfyllda när jag tänker på honom. Han är och kommer alltid vara min stora Idol!! Den Bästa!!



Lite glädjeämnen då.. :)
Ja, Maria skulle ju avla på sin hund hon köpt.. Busan.. men efter röntgen så visade det sig att det inte går alls.. hon har pålagringar på sina armbågar och kan inte gå i avel alls..
Så de omplacerade henne till en jäääätte bra familj..  Igår ringde denna familj till Maria, då hade pappan i familjen fått sån allergi reaktion att han fick andnöd och måst åka akut till sjukhuset..
Så troligen imorn, ska vi åka och titta på Busan, och se om det är en hund för oss.. för då köper vi henne.. :)
Men det beror på hur Älskade C känner inför hunden.
Hon är en 1 årig Rottweiler, som är van med både barn och katter.. lugn som en filbunke, men när man möter andra hundar blir hon busig och vill leka..
Det enda som talar emot henne just nu är att Älskade C helst vill ha en hane.. egentligen vill jag det med.. men känns det rätt så är det rätt.. så är det ju bara.


Jag hatar när mina barn är sjuka.. Fyyyyy.. kan man inte komma på ett mirakel vaccin som gör så att inga barn behöver få förkylningar??? Fan va gött det hade varit...
Jag blir så orolig hela tiden och kan f*n inte sitta stilla på kvällarna när de är sjuka.. måste gå och kolla så de itne fått feber.. och när de hostar måste jag gå och kolla så de inte kräks.. för kräks de, så måste jag ju se till att skiten kommer ut...
Nä.. usch.. nu får de bli friska!!!

Lilla S har dessutom börjat protestera mot välling på kvällarna.. han vill inte ha det.. men ändå vaknar han till och är hungrig..

Nu kan jag itne sitta här mer.. ska vila med Lilla S..

Må Väl!!!

Kommentarer
Postat av: mikaela

två inlägg tom ;) bra de!! jag ska också skriva lite senare idag!! vi måste fixa naglarna nån dag, men vi måste fixa bil först för jag har ingen just nu :( synd om dig och barnen, de är nånting hela tiden för er!!! hörs senare. pusspuss

2008-12-16 @ 12:57:43
Postat av: marika

fördjävligt med sjuka barn

2008-12-17 @ 11:37:06
URL: http://mammamarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0