Helg!! / Syster Greta!!!

Ja, som ni märker så har jag haft roligare saker för mig än att sitta här och skriva.. :)

I Lördags så fortsatte städningen, hela dagen.. sen målade jag om ramarna till B´s dagis foton så nu hänger de i hallen, och han är ju så fin på det senaste kortet.. eller faktiskt så är han helt underbar på alla korten...
Men det senaste är så otroligt fint.
Sen var jag med syster Greta först i sisjön och sen gick vi till torget... och hör och häpna..
Först GICK jag hem till henne... sen GICK vi till sisjön därifrån..  Så fy f*n va hurtig jag har varit.. :P
Men kul och skönt var det..
Skönt dels för att man rörde på sig, och dels skönt för att jag och Greta fick tid för oss själva och prata som förr.. det har vi inte gjort på evigheter..

Igår var vi hos grannarna för "Pappa granne" fyllde år.. så vi gick bort med en present och så var vi där hela kvällen, iaf jag och B.. Älskade C gick hem med Lilla S efter några timmar...
Det är ju så kul och se hur bra de leker våra stora pojkar.. :)


Mycket händer runt mig nu..
Och inte allt är roligt...


Nu ska ni få en liten berättelse.. en sann sådan!
I tredje klass blev jag vald att spela Jungfru Maria i vår jul teater.. Dessutom hade jag turen att bli vald till Lucia samma år..
Dagen då allt skulle spela roll kom, jag var Lucia och vi tågade in och sjöng för alla i klassens föräldrar.. i publiken sitter en liten flicka, en lilla syster till en kille i klassen..
Denna flicka ser tomheten, ensamheten och sorgen i mina ögon... 
Efter Lucia tåget är det dags att byta om till Jungfru Maria, så jag springer ut, i korridoren möter jag denna lilla flickan som säger "Hej" till mig med ett leende på läpparna..

Men eftersom att flytten till gbg gjorde mig hård och tuff, och jag fick lära mig att all vänlighet har en ond baktanke så struntade jag i denna lilla flickan.. gav henne en hård blick och fortsatte med det jag skulle göra..
Jag lade denna flickan aldrig på minnet, utn fortsatte mitt liv...

Något år senare upptäcker jag att jag är kär i en kille i min klass.. Jag gör allt för att han ska uppmärksamma mig, allt för att vra vänlig mot honom.. Han är i stort den enda som är snäll mot mig i min klass..
Han låter mig vara med honom och de andra killarna på rasterna.. men det stannade liksom där.. han var snäll.. jämt.. men jag var liten och kär.. :)
Jag upptäckte att han hade en lilla syster.. Jag började umågs med henne..
Och ju mer tid vi spenderade tillsammans, ju mer bands våra liv ihop..
Vi gjorde allt tillsammans..  Vi grät, vi skrek av lycka, alla erfarenheter fick vi tillsammans.. vi bråkade, men alltid var det över på någon timma..
Vi var som Bill & Bull, Piff & Puff, Ler & Låghalm, Musse & långben.. Helt oskiljaktiga..

Ringde du och bad den ena komma, så kom båda.. vi lämnade aldrig den andra utanför..
Ingen fick någonsin tala illa om oss inför en av oss..

Åren gick och för var dag så blev bandet mellan oss starkare..
Även om vi var i olika länder, långt ifrån varandra så stod vi varandra nära.. 
Vi har alltid haft varandras ryggar..  Alltid lånat ut en axel till varandra när den andre vill gråta ut..  När vi var arga tog vi ut det över varandra, för vi visste att det är ändå förlåtet om någon timme..

Vi stod varandra så nära till slut att hon i stort flyttade hem till oss..  Hon hade alltid ett ställe att komma till när saker och ting kunde bli jobbigt hemma.. hon kunde alltid komma till mig..

När man bygger ett hus, behöver man en bra grund. annars faller huset itu, och kvar blir bara en stor ruin...
Denna människa är min grund..  Hon är anledningen till att jag lever det lyckliga liv jag har idag..
Allt gott som sker i mitt liv, och som skett i mitt liv sen jag kom till gbg har jag henne att tacka för!!!

Alla borde ha en vän som min Syster Greta!!! Hon är mina lungor... Älskade C är mitt hjärta, men vem F*n kan leva utan lungor?
Jag älskar mina systrar något enormt.. men syster Greta är speciell.. för henne har jag delat allt med.. hon vet allt om mig.. Hon känner mig bättre än någon..

För ett tag sedan trodde jag att jag förlorat min extrodinära kontakt med min syster greta.. jag mådde dåligt, utan att veta varför.. vissa dagar var bra, vissa var sämre än vad jag någonsin kännt..
Kände mig ledsen och deprimerad utan att veta varför.. Nu vet jag.. kontakten är kvar..
Vi är nämligen bundna till varandra på ett annat plan (jo, jag vet att vissa av er är skeptiker.. men det stuntar jag i)
Vi känner av varandras känslor, varandras smärtor, fysiska som psykiska..

Det gör mig ont att min Syster mått dåligt, men det gör mig mer ont att någon nästan lyckades få mig bitter över den "förlorade" kontakten (möte, telefon osv)..

Jag älskar dig syster Greta, och vi kommer alltid dela allt..  Våra livs vägar kommer alltid att vara en och samma väg..
Tillsammans kommer vi att övervinna även detta hinder.. sen är vi starkare än någonsin..
Du kan allt! Jag kan allt! Tillsammans kan vi övervinna allt som ödet lägger ut för oss!!
Familjen är allt..  När något verkar konstigt.. fråga en extra gång vad som står på.. jag ångrar att jag inte gjorde det!!


Än en gång tänker jag avsluta ett inlägg med att tacka de som betyder något för mig, och som jag har runt mig!!

Tack Systrar N & S
Ni är mina ögonstenar.. Så vackra, så underbara!!
Nu betyder så mycket för mig.. visste ni att jag grät av lycka när ni föddes? Jag är så otroligt glad att ha er i mitt liv.. och att vi delar kött o blod..  Jag älskar er så enormt.. gud nåde den som sårar er.. fysiskt som psykiskt!!!

Tack Kär M
Min bästa vän.. Att du alltid orkar lyssna när jag bara babblar är ett under.. :)  En fantastisk vän, som alltid finns där när man behöver.. Jag kan verkligen prata med dig om allt, och veta att du inte idiotförklarar mig.. *haha*
Tack för att du är min vän!

Mickis
Sen vi var så små att inte ens minnet hade kommit igång har vi stått varandra nära.. Du har alltid funnits i mitt liv, och jag är glad för det..  Så vänlig, vill alltid alla väl. Hjälper alltid till när det är något..
Min älskade kusin som alltid förstår.

Mamma
Ord räcker inte till.. Du måste vara den starkaste kvinnan jag känner.. Du har klarat allt.. tagit dig igenom problem efter problem och klarat det galant.. Alla borde, som sagt, ha en mamma som du, då hade världen varit en bättre plats!
Du är helt fantastisk, och jag är så otroligt tacksam och glad för att du är min mamma!!! Älskar dig så det gör ont!

Grisen
Så mycket tokigheter vi gått igenom tillsammans..  vi har gjort en massa dumheter och en massa bra saker tillsammans.. minnen med dig vårdas väl..  tycker det är tråkigt att vi inte har samma kontakt längre.. men du finns alltid inom mig!

Hilton
Vad hade jag gjort utan dig..? Du får mig att vika mig i skratt ibland endast genom att svara i telen.. Mitt liv hade inte varit lika fyllt av den sortens skratt om inte du funnits i det..
Ingen kan få mig på så bra humör så snabbt som du.. Du är en äkta vän, som alltid ställer upp!

Nu börjar vi närma oss slutspurten....

Älskade C
Min klippa, du hindrar mig från att falla.. och skulle jag snubbla är du där och hjälper mig upp direkt..
Det är nog en jäkla tur att du inte vet hur mycket jag älskar dig, då hade du blivit rädd..  Du betyder nått så förbannat mycket för mig, så det obeskrivligt.. rymden räcker inte till...

Syster Greta
Min grund, min trygghet. Du gav mig hoppet tillbaka när allt kändes svar..  Du presenterade mig för äkta vänskap..
Utan dig hade mitt liv varit ett rent helvete..  Du vet nog inte det, men ett bra tag var du mitt enda ljus i livet..
Min vägvisare ett tag.. Nu mer går vi sida vid sida, på samma väg.. Den väg som vi kommer dela resten av våra liv, oavsett vad som händer.

Och så slutspurten..

B & Lilla S
Mina ljus i en mörk värld. Mina läromästare i glädje och äkthet..  Ni får mig vilja vara en bättre människa.. Ni ger mig mer lycka och glädje än jag trodde fanns.. Kärleken jag har inom mig till er är så ofattbart stark och stor..  Ni är mina söner och jag kommer alltid finnas här för er..  Hade jag kunnat hade jag plockat ner stjärnorna till er..
Ni är det bästa som hänt mig!! Det finns inte bättre pojkar än er.. Ni är perfekta, och jag är glad att jag fått er till låns..  Mina underbara Barn!


Det finns så mycket mer jag skulle vilja säga er allihopa.. men orden känns inte tillräckliga.. Orden är inte tillräckligt starka..
Men att ni finns i mitt liv betyder mycket för mig och ni är underbara människor allihopa!!!

Må Väl!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0