Jul Hysteri

Ja, idag har jag ändrat min åsikt om Jul Hysterin...
Varje år har jag varit klar med allt utom maten redan i Oktober-November.. Men i år gick inte allt enligt mina planer och de sista julklapparna inhandlades idag..  så jag var en av dessa idioter som sprang på torget i sist minuten och härjade.. dessutom hade jag med mig mina 2 pojkar..  som faktiskt uppförde sig exemplariskt idag.. tacka alla goda gudar för det..
Men fy f******n va trött jag blev mentalt efter att ha varit där och sprungit.. och ni ska inte tro att jag inhandlade allt jag skulle första gången.. nej nej, gick ner en gång till sen för att köpa en tröja/klänning som jag ska ha å mig imorn, och på vägen hem gick jag in på 7eleven för att köpa fika till mig och B..  går vidare hem till mamma, och upptäcker där att mitt kontokort är borta!!!!

Hmm.. Mamma letar upp 7`s telenummer, så jag ringer dit i panik, och ja, där fanns kortet.. Tack underbara personal!!!
De hade sett mitt kort och lagt undan det så jag kunde hämta det sen.. alltså.. TRE gånger till torget idag..
B stannade hemma hos mamma dock, så då var det bara Lilla S som följde med..

Sen när jag kom hem plockade jag upp granen och dekorerade den.. :) Fick hjäl av mina underbara systrar..
Sen satt jag här hemma och väntade på Fiona och Älskade C, så vi kunde åka och handla..
När Älskade C kom hem så bestämmde jag mig för att prova tröjan/klänningen jag köpt, så att jag vet att den passar.. och vad händer när jag fått på mig allt?? Jo, då ringer Fiona och säger att hon är utanför, och att vi åker nu.. så med julkläderna åkte jag och handlade all julmat med henne.. Älskade C var hemma med Lilla S, eftersom att det var läggdags för lillkillen..

Väl i affären så ringer B och frågar om han får sova hos sin mormor..  så när jag kom hem var det bara att pila över med ombyte, kudde och gosedjur till honom.. :) Sen ringer Granne A och berättar att han möter mig på sin gård, för han behövde hjälp med stolarna (vi ska låna 4 stolar av dom).. Så, med 2 stolar från mamma springer jag bort o möter honom och sen HEM!!!!
Nu har jag slagit in de sista julklapparna och lagt alla under granen.. så nu är det julfint här hemma.. :)



Mötte en man som jag är lite halft bekant med förut.. Hans barn är borta.. Mamman har stuckit med dom och han har inte fått träffa eller höra från dom på 5 månader..
Så vi pratade lite.. Fy FAAAAN..  Jag känner så starkt med honom, och hoppas att hans barn kommer hem snart.. både för hans skull och för barnens..
Har pratat med honom förut om detta, så jag vet en hel del om saken, men skriver inte ut något här.. Hans öde är hans privat sak.. Men fy faaaan...
Den tanken skulle aldrig slå mig.. att ta mina barn från deras pappa..
Tycker så synd om honom, och hoppas så innerligt på ett julmirakel så att de återförenas!!



Idag kom boken: "Mia - Sanningen om Gömda"
Så den ska jag läsa sen när jag lägger mig i ett varm och lugnt bad..  Ska göra det bara Älskade C är klar där inne..
Men nu ska jag ta mig nått att äta, för det har jag f*n inte hunnit med idag.. Allt annat utom det!!!

God Jul och Gott Nytt År mina vänner!! Må Väl och Ta Hand Om Varandra Väl!!
Kommentarer
Postat av: nathalie

God Jul, hoppas ni får en bra julafton imorgon.



Kramar

2008-12-23 @ 22:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0