Kontrollbehov och Orolig.

Ja, ni som känner mig, vet att sån är jag som mamma..
En riktig höns mamma..
Vissa tycker det är löjligt av mig, vissa tycker jag är en mes som inte vill ha barnvakt till mina barn..
Då ska ni nu få sanningen om det hela..
För det handlar verkligen INTE om att jag inte litar på folk..

Så här är det..
Jag vet att jag har 2 väldigt aktiva pojkar som älskar att utforska världen, som aldrig sitter stilla, som klättrar, slänger sig, pringer, hoppar, rullar och allt det där..
De slår sig hela tiden eftersom att ingen av dom kan ta det lugnt eller varva ner någon gång..
Och skulle jag då ha barnvakt till dom, och något skulle hända (vilket det mycket välkan göra likagärna i mitt ansvar pga deras aktivitet) så är jag så otroligt överbeskyddande att jag skulle kunna lägga skulden på den som haft ansvaret för mitt barn..
Och det vill jag inte..
Det handlar alltså inte om att jag inte tror att folk är kapabla att ta hand om mina barn..
Tycker helt enkelt att det är bättre att jag lägger skulden på migsjälv om det händer nått, än att jag lägger den på någon annan, som dessutom inte förstår hur jag resonera..

Nu låter jag som världens mes och som om jag är jätte hemsk..
Men som sagt så VET jag att jag har vääääääldigt aktiva barn.. De kommer alltid att komma hem med blåmärken, för det är dom.. så enkelt är det..
De är så lika sin pappa så det är helt sjukt..  han var ju inte heller speciellt lugn som barn när det gälde sånt här.. skulle alltid klättra och sånna saker med..

Så snälla.. säg inte till mig att jag är en mes när jag är orolig för mina barn..
Jag vill inte att något ska hända dom, därför är jag som en hök efter dom.. Sen finns det ju omständigheter som förvärrat min situation enormt, och som jag inte vet om jag kommer komma över inom den närmsta tiden..


Det finns en person som verkligen vet hur jag känner det.. för ni ska inte tro att det är lätt för mig heller när jag har sånt kontrollbehov och lever med oron hela dagarna..
Wickans mamma förstår helt och hållet.. för hon är likadan..
Och det var så skönt att höra att hon är likadan.. Att hon förstår hur jag känner.. och hur man mår när man lever med detta hela tiden..

Jag tycker inte man kan kalla det meseri heller för det är ju av omtanke och kärlek jag alltid vill ha koll på vad de gör..
Och för er som tycker jag hämmar mina barns fysiska utveckling för den sakens skull vill jag säga en sak!!
Det är BULLSHIT!!!  Jag hämmar ingenting..
Eftersom att folk alltid sagt till mig att jag hämmar dom så har jag faktiskt frågat personer som kan, och är insatta i sånt här..
Mina barn är inte hämmade alls.. de har bara en försiktig mamma.. den enda som "lider" är jag..
Eftersom att jag blir stressad och orolig hela tiden...


Det var det jag ville få sagt idag..
Blir trött på att bli kallad en massa saker för att jag älskar mina barn och vill dem väl!!

Over `n´ out / småå frustrerad Mamma Shhiva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0