Morfar Inatt igen!!

Ja, skrev ju i gårdagens inlägg att min morfar väckte mig under natten till igår..
Inatt har han varit här med...
Drömde att jag var i någon underlig tvättstuga med en massa folk, därbland min morfar.. och under hela drömmen tror ag att alla andra ser honom också..

Sen i slutet av drömmen så ska han gå, och vi pratar innan..
Det måste vara att han ska gå för alltid, för vi hade ett känslosamt samtal..
Efter att ha pratat med honom ett tag, så inser jag att hans läppar inte rör sig..  Orden han säger bara kommer in i huvudet på mig med hans röst..
Sen ser jag att de andra som var med i drömmen sitter och undrar vem i hela friden jag talar med.. och de ser väldigt fundersamma ut..
Innan han går så talar jag om för honom att jag Älskar honom! *
Då svarar han: "Detsamma Pigan!"   Sen vaknar jag..
Jag var ju alltid morfars Piga och Momme Gull.. :) Så "Pigan" var hans smeknamn på mig som barn..

* När jag var och hälsade på honom innan han gick vidare så sa vi inte till varandra att vi älskade varandra..
Det är inget jag ångrar av den anledningen att, hade jag sagt det, så hade han vetat att jag visste att han skulle gå bort.. och en vetskapen ville han inte att jag skulle ha egentligen. Vi har ju aldrig sagt det till varandra, det har alltid varit självklart, så hade jag sagt det då, hade stunden blivit jobbigare för oss båda..
Han visste iaf hur jag kände för honom.. Min älskade Morfar!!!

Men nu har vi sagt det till varandra... Känns så bra att veta att ha är nära mig..

V.I.F.
Karl-Einar S
+1921
*2008

Alltid Älskad, Ständigt Saknad!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0