Nattliga problem

Ja usch och fy...
I går kväll när vi skulle gå och lägga oss så gick jag som vanligt in till B på hans rum, för han somnar ofta framför en film, så jag måste lyfta över honom till sängen.
Men när jag kommer bort till sängen med honom i famnen så börjar han hosta som en tok, och efter en rejäl hostattack så kräks han pytte lite.. så jag lyfter snabbt tillbaka honom så han får spy klart på golvet och inte i sängen.
Stackarn står där och kräks ett bra tag..  sen var det fram och tillbaka för honom mellan rummet och toaletten..

Till slut sa jag att han skulle sätta sig i soffan med oss, så han inte ligger platt ner, för då brukar ju hostan vara värre..
Ok, sagt och gjort, men han slutar ju inte hosta..
Så när han ber mig om ett glas med vatten så talar jag om för honom att han får dricka pyttelite, sen ta hostmedicin och sen dricka resten av vattnet..
Men nej då.. han skulle inte ha någon medicin..
tjafsade med honom om detta i 10 minuter, till slut sa jag till honom att ha stannar i köket tills han druckit upp host medicinen (2,5 ml)

Då blir han hysteriskt förbannad och börjar skrika och gråta, så älskade C går in och försöker få honom att dricka medicinen.. det går inte..
Det slutade med att vi fick ta bort både tv och dvd från hans rum innan han drack något..
Tv:n fick han tillbaka när han druckit upp.. men dvd:n får han inte tillbaka förän han är klar med "kuren" av hostmedicin..
Hela denna cirkus tog ungefär 1,5 timma.. gissa om vi var trötta igår kväll /inatt..
Och så upp imorse vid 6 tyckte Lilla S...

Men neeej.. vi sov en stund till efter att han fått sin välling.. :)
Älskade C försov sig en halvtimma imorse också.. Vilket han aldrig gör annars så han var trött kan jag lova..

Och B får ju inte gå till dagis idag nu för att han kräktes igår, vi vet ju inte om det är pga hostan eller om det är nått annat så han får vara hemma..
Så nu kan jag inte vila på dagen heller.. :/ Gissa om ja ska sov när Älskade C kommer hem.. :)

Hade behövt städa och plockat undan lite idag.. men jag orkar verkligen inte.. det räcker med att jag tvättar tycker jag..
Får väl se om jag orkar vika in den rena och torra tvätten sen... :(


Nä.. nu får jag väl ta tag i vårt hem så det är beboeligt igen kanske..
Mamma kommer nog hit sen också.. hon ska ha pengar av mig nämligen så jag tror hon kommer iaf.. :)

Jaja.. Må Väl!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0