Julhelg och mellandagarna!

Jaha.. här har det hänt en massa...

Julafton var så mysig och trevlig som den kunde bli när vi inte var i Orsa..
Alla som skulle komma kom, och det blev verkligen lyckat.. :)

Barnen lös som små solar och fick paket efter paket..
Men det som B tyckte var det bästa med dagen var att hans farfar kom..  Han var så stolt över sin farfar och pratade hela dagen om att farfar faktiskt skulle komma hem till honom..
Farfar var dock nyopererad i halsen och var därför inte helt pigg, men han klarade av dagen och verkade njuta lika mycket som barnen.
Han var så stolt när barnen kröp upp i hans knä och ville mysa med honom, och lika mycket njöt han när B inte skulle sitta någon annanstans än brevid sin farfar när vi åt mat. :)
Så härligt att se.

Ja det var en verkligt lyckad dag!
Massa kärlek, omtanke, värme och lycka!

Tack alla ni som hjälpte mig ordna allt, jag är ju faktiskt inte den givne värdinnan..:)


Dagarna som följde så var det bara lugnt..
I Söndags åkte vi och Mickis till Maria för att fixa naglarna.. sååå fina blev dom.
Så Tack Maria för att du fixat våra naglar så fint.. :)
Chilli blev helt förälskad i Älskade C också..  vilket jag tyckte var bra, men älskade C tyckte inte alls det var lika roligt.. jag älskar ju den hunden..  Önskar såå att de får igenom henne på nästa röntgen så vi kanske kan få köpa en bebis efter henne...

På kvällen när vi kom hem från Maria så var B lite trött och gnällig, så han fick lägga sig i sin säng och kolla på film..
Efter några timmar så vaknade han och var jätte ledsen, Tiili hade rivit honom på foten.. så vi gick in för att trösta honom..
Då märker vi att han är väldigt varm..
Så jag går och hämtar termometern, förbereder för att ta tempen på honom.. och då ser jag hur han försvinner..  ögonen rullar bakåt och han börjar krampa..
Jag ropar på Älskade C helt hysteriskt, så han kommer och tar upp B och går ut på balkongen medans jag ringer 112.. hela tiden försöker vi få kontakt med B men dt går inte.. efter 1-3 minuter så släpper kramperna och han är någonstans mellan sömn och medvetande.. så han bara skriker och gråter..
Då kommer Ambulansen, så jag packar en väska med kläder och skor till B och tar pojken och åker till sjukhuset.. Älskade C hade ju inga kläder så han fick stanna hemma med Lilla S.
I Ambulansen tar de pulsen och syresättningen på B, och hjärtat är bra, men syresättningen var lite halvdålg.. så han fick lite syrgas.. Då kvicknade han till och kom tillbaka till medvetnandet igen..  Han blev skit förbannad på masken.. :)

Sen började syresättningen bli mycket bättre..
Kom fram till sjukhuset vid 23:45 ungefär, och fick då en supp till B, fast ha fått en redan strax innan Ambulansen kommit hemma..
För han hade fortfarande hög feber..  Stackarn var helt slutkörd, så vi la oss för att sova tills läkaren kom..
03:30 kom läkaren in och väckte oss, och talade om vad som gäller och vad som händer i kroppen vid en feberkramp.. men det visste jag ju redan sedan den första krampen B fick vid 2 års ålder.
Sen fick vi åka hem, tjötade till mig en sjuktaxi från sjukhuset.
vi var hemma vid 04:30 ungefär, då fick älskade C kasta ut sin plånbok så jag kunde betala taxin och gå hem..

Sen fick B sova hos oss, och var 8:de timme fick han Ipren.
Dagen efter så var Lilla S lite sjuk och kräktes i sin säng.. så båda pojkarna fick sova brevid oss..  hela natten låg Lilla S och gnällde.. han grät inte, bara gnällde.. gissa om det var jobbigt..

På Tisdag fick Älskade C stanna hemma från jobbet och hjälpa mig med pojkarna.
Hela dagen spenderades med mys för hela familjen i soffan..
B fick feber igen på kvällen, så han fick en Ipren och sen somnade han brevid oss i soffan..  Och båda pojkarna fick igen sova hos oss. trångt.. men men.. jag vet iaf då att pojkarn mår bra, och skulle märka om något vore fel..

Idag är det nyårs afton, och vi ska bara vara hemma och mysa... pojkarna ska få vara vakna länge och titta på fyrverkerierna inatt.. en massa mys, god middag och bra filmer står på schemat...


så nu fick ni en liten update.. mer kommer när pojkarna mår bättre, för nu har jag inte riktigt tid att sitta här mer..:)

Jag kanske byter blogg adress snart, men då får ni veta det.. :)

Må Väl och Gott Nytt År Mina Vänner!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0