Ännu en kväll på sjukhuset!!

Ja, då fick man tillbringa kvällen igår på sjukhuset..
S fick jääääätte hög feber, efter att jag gett honom alvedon.. och så blev han hur slö som helst och bara ville sova.. så Skåning fick köra upp mig med honom.
Var jätte rädd att han skulle få feber kramp eller nått sånt..
Väl där uppe fick vi komma till doktorn inom  minuter.. har nog aldrig gått så fort tidigare..
De tog en halsodling, och blodprov.. sen fick jag sitta med Lilla S i knät, han var naken.. och jag skulle vänta tills han var kissenödig och ta ett urinprov.. 1,5 timma fick jag sitta och vänta på att han skulle kissa.. hade vi varit hemma och han hade varit utan blöja i vår säng eller så, så hade det bara tagit 10 minuter så hade han kissat.. :)

Men det var iaf inget farligt me honom, har han vanligt förkylningsvirus med feber toppar..
Så det enda jag kan göra är att se till att han äter och dricker som vanligt, och sen kolla så han itne får feber igen.. då ska han ha alvedon..
Hoppas det här går över snart.. kan inte vara lätt för den lille stackarn att vara så förkyld, och jag är ju ständigt orolig..
Sen kom min älskade Kusin och hennes snälla karl och hämtade mig och Lilla S på sjukhuset, så vi slapp ta spårvagnen.. TACK Mickis och PowerR!! :)



Har en massa saker jag skulle vilja göra här hemma..
Diska undan efter middagen igår, för det blev ju inte av.. åkte ju direkt till sjukhuset då.. 
Men jag känner inte att jag kan det.. Lilla S är så sjuk så jag vill ha ständig kontroll över honom istället..  nu står han brevid mig och tjatar med katten, så han verkar må bättre iaf.. men men..
Tar allt annat när Älskade C kommit hem istället...

Mamma och systrarna kom hem från Orsa igår.. så härligt att de är hemma.. men jag kan ju inte gå bort till mamma iaf.. inte nu när barnen är sjuka.. :/
Annars hade jag gått bort och hälsat på och tjötat lite med henne..  skulle ju behöva hämta lite post där med.. men men.. det får väl bli när Älskade C kommer hem det med antar jag..


Nä, nu ska jag ta och göra lite annat än att sitta här..

Må Väl!!!
Kommentarer
Postat av: malin

Skönt att det gick bra för er på sjukhuset.

stackars barnen =(, hoppas dom kryar på sig fort.

2008-11-05 @ 07:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0