En Hel Familj Är Förkyld!!

Japp, vi är sjuka hela bunten.. men det är ju värst för barnen.. de har hosta och sånt fortfarande..
Jag har bara lite ont i halsen, Älskade C har väl ont i hals och snuva..  så roligt så..

Har inte varit lika flitig här som jag bruka vara.. vill ni veta varför??
Jo, för att min Älskade C har slutat sitta vid datorn, så då sitter inte jag heller här.. utan vi UMGÅS istället.. myser och tittar på filmer tillsammans..
Då har man varken viljan, orken eller tiden att sitta här.. :)

Idag är Älskade C hemma från jobbet.. jag ville ha honom hemma så han kan hjälpa mig ta barnen.. det är lite jobbigt att försöka ge varje sjukt barn 100% när de är 2 och jag bara är en...
Sen är han ju sjuk också.. även om han vill jobba trots det..  får han inte idag..


Tja.. jag har faktiskt inte så mycket att berätta..
Har inte gjort så mycket mer än att ta hand om mina barn och myst med  Älskade C den senaste tiden.. och det är ju något jag vill behålla för migsjälv.. :)


Fick tid till utvecklingssamtal på dagis idag när jag ringde och sjukanmälde B.. så nu har jag det också.. samma dag som de ska ta kort..
Ska fixa iordning hans "Mohawk" så han är "cool" *haha* när han ska ta kort..  så kan man ge det till släktingar sen på julen... så käckt så..

Tro om man ska ta tillfället i akt nu när Älskade C är hemma.. och tvätta lite granna?? har ju en hel del tvätt alltså.. fy så jag ogillar tvätt när den ligger i tvättkorgen..


Nått vettigt för dagen då...
USA har val inatt.. Det finns en chans att vända hela världen upp och ner inatt.. Om Obama vinner så är han den första svarta Presidenten, det kommer ju göra enorm skillnad, inte bara i USA utan i hela världen!
Jag hoppas han vinner... Han har bra värderingar, bra prioriteringar..
McCain har ju i stort samma syn på världen som G.W. Bush.. kriga, ge de rika en massa mer pengar och de fattiga.. tja de kan väl svälta då...
Är nu inte så väldans insatt i det hela.. men något har jag väl följt det när man kunnat läsa i Aftonbladet..
Och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att Obama vinner.. det enda jobbiga med om han vinner är väl alla dessa rasister som är så insnöade mentalt att de kommer klaga och gnälla på allt han gör.. troligen kommer de försöka diverse hemskheter också, de kommer nog aldrig att ens försöka inse att en svart människa kan göra bra saker, även om de ser bevis för det...
Hemskt vad människors värderingar och åsikter kan blockera denne intellektuellt...  Att man idag på 2000-talet fortfarande i vissa länder och vissa samhällen tror att människor med annan hudfärg eller nationalitet, sexuallitet, kön osv osv, att man tror dessa skulle vara dumma... alltså oförmögna att tänka ordentligt..

Såg en intervjuv på tv, de pratade med en man någonstans i USA och detta var innan Hillary Clinton hoppade av, de frågade denne man om han kommer rösta på Hillary.. han svarar:
"Nej, kommer aldrig att rösta på en kvinna, deras hjärnor är inte utvecklade för att göra sånna viktiga beslut som en president måste göra dagligen, så det kommer aldrig gå med en kvinna på den platsen"

Så fruktansvärt stupidt... Hur kan man ens resonera så.. har inte mänskligheten kommit längre???
Detta sätt att tänka började stoppas i swe 1921, då kvinnor fick rösträtt i sverige..
Förstår ni, det är inte ens hundra år sedan som kvinnor fick börja rösta om deras egna liv..

Nä, alla fördommar är hemska.. Om alla som hade fördommar om diverse olika männsikor tog upp en bok, eller tog kontakt med en människa de har fördommat mot, och LÄR sig om dessa.. sååå många fördommar skulle försvinna..
Världen skulle bli så mycket bättre..

Återigen!
Lär av barnen, de ser inte färg, de ser inte en nationalitet, de ser inte kön, de ser inte sexualitet.
Det enda de ser är en Människa!! För det är det enda det är.. en människa..  inte helt olik digsjälv..  har likadana organ, samma känslor, liknande problem i livet..
Vi är inte så olika som människor..  Om man började se Människor istället för allt annat så skulle vi utvecklas som människor mycket mer, vi skulle lära oss mer om andra nationaliteter och deras kultur och traditioner.
Vi skulle kunna hitta fler vänner.. tror faktiskt inte vi skulle förlora på det på något vis..
Det finns bara vinst när man lär sig acceptans och respekt och att visa medkänsla gentemot våra medmänniskor..

Tråkigt men sant, vi har inte utvecklats speciellt mycket sen andra världs kriget..
Världen ser inte mycket bättre ut än vad den gjorde på alla dessa avrättnings instutioner ute i europa under Hitlers tid..
Samma synesätt fins överallt, samma fördommar och åsikter...
Man tycker väl att efter att världen fick nys om vad som hände så borde man öppnat sina ögon och försökt ändra.. men icke..
Visste ni för övrigt alla mina läsare att den första instutionen, för att avla fram "ariska människor" öppnades i Sverige... i Uppsala.. Det är info man inte får i skolan.. nej nej.. de talar om hur bra sverige agerade som var neutralt och inte ville välja sida.. men vi kunde minsann ge vapen till tyskarna.. och öppna dessa sjuka ställen där de Ariska skulle avlas fram..
Ironiskt nog är inte en arisk människa en blond och blåögd person som mänga verkar tro..

Arisk betyder "den rena" har jag för mig..
Och det är en bennämning som indier och iranier hade från början. Alltså INTE blond och blåögd, snarare tvärtom.
Finns så mycket som är helt fel med nasisternas sätt att uttrycka sig och agera, förutom det uppenbara..
Kan väl bara hoppas att folk idag är mer pålästa om allt möjligt och har mer hjärta än vad de hade då!

Nä, nu har jag varit djup och hjälpt er bli lite mer allmänbildade för idag.. :)
Imorgon kanske det kommer mer.. eller om ni har tur så kanske det kommer redan idag fast senare.. :)

Må Väl!!!
Kommentarer
Postat av: malin

Obama vann, helt fantastiskt!

Ska bli spännande att se hur Usa blir nu. Jippi =)

kramar

2008-11-05 @ 07:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0