Feber

Tja, som ni läst i mitt tidigare inlägg så har mina barn blivit sjuka.. de hostar hela tiden, de snorar, och B har haft ont i öronen. Lilla S har ont i halsen.
Så igår fick jag och Älskade C tvinga i Lilla S flytande alvedon, för han hade så ont i halsen att han varken ville äta eller sova..
Det slutade med att han fick somna sittandes i soffan tillsammans med oss.
Iaf, i natt vid 3 så vaknade jag av att Lilla S var så varm så att jag faktiskt brände mig på honom.
Så jag fick ju ta tempen på honom, och sen ge honom en febernedsättande supp.. Och orolig som jag är så ringde jag till sjukvårdsupplysningen.. det gjorde jag för andra gången den dagen, ringde innan jag gick o la mig också..
Som tur var så var det samma person som svarade så hon kunde prata mig lugn lite..

B fick också somna på soffan med oss igår, vi kollade på Narnia med barnen så båda somnade där..
B var nog nöjd, vi tog fram chips och godis och mös massor.. :)

Är så rädd för feberkramper så när jag tog tempen på S och så 39,8 C blev jag rädd... 
Men nu har han ingen feber.. bara snorig och hostig.. så jag måste ringa barnmedicin på måndag morgon..


Nu ska jag väl ta och städa lite.. ser ut som 7 svåra år här hemma..
Funderar på att göra om vissa saker i köket.. vi får se..  måste få upp kattmaten, så jag slipper ha den på matbordet när vi inte äter..
Lilla S äter ju upp skiten om det står på golvet och det vill jag VERKLIGEN INTE!!!!


Fiona och hennes Björn var här igår och åt middag.. trevligt fast den stackars "Björnen" blev ofrivilligt B´s nya bästiis.. han skulle leka med B inne på B´s rum, han skulle sitta brevid vid middagen ja, han fick itne vara ifred alls..
Hör och häpna, jag kokade faktiskt potatis... det tod itne alls så lång tid som jag trodde.. så nu blir det mer potatis här hemma..
JAg hade fått för mig att det skulle ta närmare en timma att koka skiten... men inte då...


Nä, nu ska jag ta och städa lite.. kanske skriver nått mer senare..

Må Väl!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0