Fiender och Vänner...

Ja, ibland kan det vara svårt att skilja dessa åt..
Det finns ett talesätt "håll dina vänner nära, men dina fiender ännu närmre"  Om detta nu är ett tankesätt hos folk, hur kan man då veta vilka som är vänner, och vilka som är där för att se hur de kan förstöra livet för dig??

Hmm.. svårt det där.. man får helt enkelt försöka vara en så bra människa som möjligt och hoppas att alla i ens närhet gör det samma...  För det finns ju faktiskt något mer i samma ämne som heter Karma...
Kanske  bättre att tänka genom karma än det talesätt som finns.. världen blir en bättre plats då tror jag..


Vart är du kära Mickis??
Jag har ringt dig men inget svar..  saknar dig och våra samtal om allt mellan himmel och jord..
Känns som om jag inte når dig riktigt.. ??


Ibland kan jag bli förvånad och irriterad av folks dumhet, att de agerar eller säger saker utan att tänka på konsekvenserna.. Fattar inte folket att om man snackar ner honom så måste hon sitta och försvara, vilket i sin tur stöter bort de hon vill behålla för de kan inte se det hela mer objektivt??
Om ni bara låter henne sköta det själv, hon är ju faktiskt en vuxen människa med vettiga värderingar och prioriteringar i livet, så blir det bättre och underlättar en hel del för henne..
Just nu rör ni till allt för henne och troligen åstakommer mer skada än vad han gör..  Tänk längre än vad näsan räcker då.. Snälla!!!

Visst jag sitter och säger både det ena och det andra om honom jag med, men jag sitter inte och talar om för henne vad hon ska göra, och blir defenitivt inte förbannad eller grinig när hon inte gör som jag hade valt att göra...
Visst kan jag också tycka att hon inte borde göra si eller så, men min åsikt ska inte vara inblandad när hon gör sitt val.. Min åsikt är min och inte hennes!!
Och som vän så ska jag stötta, acceptera och RESPEKTERA hennes val... Inte ens tänka tanken på att försöka påverka på något vis..
Vuxna människor...!!!!



Man ska vårda sina vänner, inte trampa på dom.. då försvinner de efter ett tag.. och ensam kvar står du!!!



Jaha.. ännu en dag med regn regn åter regn..
Hatar detta väder.. nu kan jag ju inte göra som jag hade tänkt..  Ville ta ut pojkarna på en promenad så både dom och jag fick se mer än våra 4 väggar här hemma..
En fundering och plan som gick käpprätt ner åt ********!


Och itne blev det någon soffa heller..
Fiona har sålt dom... förstår henne, hon ville ta ett släktpris till mig, så nu fick hon betydligt mycket mer..
Men det gör inte så mycket.. då slipper jag fundera på vart jag ska göra av mina bokhyllor än på ett tag.. :)
Och jag och Älskade C har så mysigt nu när vi ligger i soffan på kvällarna.. hade vi haft 2 så hade vi inte haft lika mysigt... :P

Nu har Älskade C fått för sig igen att vi ska bli nyttiga... men varje gång vi försöker så har vi noll fantasi när det gäller matlagning..  vi får väl köpa Anna Skippers kokbok.. :)
För lite måste vi ändra våra vanor.. både när det gäller mat och fysik... Gahh.. är trött hela tiden känns det som, så jag måste ta tag i mitt liv och börja röra på mig..
Kollade dock på sportlife´s schema..och den träning jag vill göra finns bara 2 ggr i veckan... båda tiderna är urdåliga.. så det är väl bara att ta fram Yoga Dvd:n igen..
Jo jag vet att jag skrivit det tidigare.. men är Älskade C med på noterna när det gäller att förändra vanor så är det mycket lättare än om jag skulle kämpa själv..
Så nu kan jag göra det och få stöttning av honom.. :)


Hmm.. mer då..
Jo jag har fått bättre kontakt med en gammal skolkamrat.. som jag gick i skolan med i 2:an.. det är kul.. har hittat massa gamla skolkamrater på nätet..
Det är faktiskt jätte kul..

Nä.. nu ska jag sitta och hänga vid forumet en stund.. Lilla S sover så jag kan itne göra nått vettigt iaf.. :)

Må Väl!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0