Lilla S

Ja, nu är iaf Lilla S feberfri på kvällarna *peppar peppar*
Han var det hela kvällen igår och inatt. Så skönt, för då kan jag fokusera på att bli frisk själv, inte behöva kolla honom hela tiden..
Själv mår jag inte alls bra.. men nu vet jag hur Lilla S har mått, hur ont han haft i halsen och hur han haft problem med andningen..
För jag kan fan inte andas riktigt..  Uscha..

Ringde och pratade med Nudlan igår.. hon har ett helvete just nu, hoppas det är över när alla ser att det är skitsnack..
Hennes syster är ju inte riktigt helt hundra känns det som, men jag känner inte hennes syster så jag kan inte säga nått egentligen..


Pojkarna kryper runt och leker som små vilddjur.. :) B saknar dagis, han får gå på måndag, nu har han varit hemma i över en vecka..
Tur är väl det egentligen, tänk de som har mindre syskon hemma än vad han har, kompisar på dagis menar jag nu.. det är tur att de inte blivit smittade med detta..

Dock har vi smittat lilla syster S med skiten.. så hon är ju hemma från skolan idag tror jag iaf..
Stackarn..  Hoppas hon får den mildra versionen som Älskade C och B fått, och int den svårare som jag och Lilla S haft nu..
Älskade C är på jobbet idag, dumt, för han är inte riktigt frisk ännu han heller.. så han borde vara hemma och ta hand om sigsjälv istället, men han lyssnar ju aldrig på mig när det gäller sånt..  Vrånga Apa!!!


Min syster var ledsen igår, han ringde och var på dåligt humör och som vanligt går det ut öer mina systrar.. fattar inte mig på honom.. jag blir så förbannat arg..
Så skulle han ringt mig och bett om ursäkt.. jaja.. eller hur?!!  helvetet fryser till is innan han erkänner ett fel..
Sen ljuger han för mina systrar också.. Gahh blir så arg..
Vill ringa och säga ett och annat till honom, men gör inte det, för det kommer gå ut över mina systrar, och det är ju det jag vill motverka!!!
Finns inte en enda människa i världen som jag är så arg på och är så anti mot..


Såg på nyheterna att det jobbet jag vill ha mer än något annat just nu, deras avdelning i Gunnared ska lägga ner..  krävs inte ett geni att då fatta att mina chanser att få jobbet minskar radikalt..
FAN!!!
För att politikerna tycker det kostar för mycket och ska spara..
Och när de fick frågan vart alla ungdomar ska vända sig när de har problem. svarade de:
"Det finns ju socialtjänsten som är den viktigaste biten i sånna här fall!"
Ok, men säg det till en ungdom som har missbrukande föräldrar hemma som slår honom/henne dagligen.. säg till denna ungdom att h*n ska söka hjälp hos socialtjänsten, så dennes föräldrar får hem ett brev, eller ett tele samtal.. så kan h*n förvänta sig mer stryk innan något händer..
Eller alla dessa stackare som vänt sig till socialtjänsten för att få hjälp mot sina missbruk, och fått svaret: " om du själv insett att du har ett problem så klarar du det här själv"
Så är det en överdos och denna ungdom finns inte längre sen..
Hårt att säga så? Jo, kanske.. Men det stämmer.. det hände en gammal klasskamrat.. han fick ingen hjälp, för att han frivilligt sökte den..

Eller alla dessa utstötta och mobbade ungdomar och barn i skolorna.. ska de sätta sig hos kuratorer som inte gör nått annat än att prata om ungdomen/barnet själv? Eller hos en lärare som genast tar in den mobbande i samtalet, eller ringer hem till den mobbande..
Jo men det är väl bra?

Nä, låt de jobba kvar.. de gör mer nytta än vad ni trångsynta snåla politiker vill se.. vill ni dra ned på något? Dra ner på något som inte drabbar de utsatta i samhället. Som era egna löner kanske?? Nu menar jag ju självklart inte de politiker som har en vanlig lön, utan dessa med hutlösa löner...
Eller varför inte söka om mer pengar hos regeringen? Man kan itne dra in på ett sånt här program och sen inte förvänta sig att saker och ting inte kommer bli värre...

Jaja.. jag är otroligt irriterad för detta.. men inget jag gör eller säger kommer hjälpa..
Ungdomarna i Gunnared har redan lämnat in 1600 namnunderskrifter som protesterar mot nedläggningen, men politikerna lyssnar fortfarnade inte på det örat.. så vad kan jag göra?


Det händer inte så mycket just nu.. sitter hemma hela dagarna för att jag själv och barnen är sjuka..
Orkar inte ett jota..
Fiona kanske skulle komma hit sen och göra mig sällskap.. hoppas det..
Hennes katt mår bra nu, skönt..  Var kul när hon kom hit med sin katt, för båda våra katter var snälla.. de fräste inte märkvärt, och Tiili tom, tvättade lilla Tindra (fionas katt)..
Så sött.. bra, för nu vet vi att det fungerar om hon skulle behöva katt vakt någon gång, då kan vi ha katten här. bra faktiskt..
Och Tindra är ju så söööööt..
Semi långhårig, svart/vit.. och hennes tassar.. :)  hon har vita tassar med svarta trampdynor.. så jäkla gulligt alltså! :)

Nä, nu ska jag göra nått annat än att sitta här..  ska snart gå till apoteket och hitta nått som får mig att kunna andas lättare!!

Må Väl!! Och Se upp för förkylningar!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0