Shopping!

Ja, det känns som om hela gårdagen bestod av shopping.. :)
Storhandlade, och sen gick det ju pengar när katterna skulle vaccineras, dock inte så mycket som jag trodde..  och så åt vi kina mat efter att vi hade storhandlat.. :) mums..


Sitter och funderar på vad jag ska köpa i julklapp till de som är kvar...
* Mamma
* Älskade C
* Mickis
* Syster Greta
Till mamma har jag mina funderingar... Kära M hade en superbra idé som jag tänkte sno.. men det blir så förbannat dyrt om jag ska göra det.. så jag får hitta på nått annat...
Mickis har jag också en fundering till..
Men Syster Greta då?? Ska jag köpa det som jag tänkt?? hmm...
Och så har vi ju Älskade C... va i helvete ska jag köpa till honom då??? Han är fan svårare än alla andra tillsammans.. för han vill inte ha något..
Men alla ska ha en julklapp att öppna på julafton!! Så är det bara.

Ja nu är det mindre än en månad kvar till julafton.. :)
Längtar så enormt mycket..
Fiona kom med ett bra förslag häromdagen.. vi borde försöka göra ett långbord i v-rummet så att alla kan sitta och äta tillsammans.. problemet är väl bara att hitta ett förbannat bord...
Får ringa till hyresgäst föreningen och kolla om man kan låna från gårdshusen...
Annars vette f*n vart alla ska sitta.. men det löser väl sig..

På söndag är det första advent.. :)
Har inhandlat pepparkakor och bullar, så nu fattas bara must.. och kanske pepparkakor med glasyr..??


Idag åker Kära M till Ullared.. :)
SHOOOOOPPING!!!  haha.. a, tro om hon hittar de där extra roliga julklapparna hon vill ha till sina barn.. hoppas det!
Hade velat åka ner dit och ha ungefär 10 000:- att shoppa loss för.. fy så mycket roligt man hade fått med sig hem.. garderoben hade ju behövt byggas ut, iaf barnens..

På tal om barnens garderober.. jag får panik på deras byråer.. behöver en ny som de får plats med sina kläde i...
Har ju redan bestämt vilken jag ska ha, den finns på bild i ett annat inlägg, men jag vill ha den också... helst igår.. men jag får väl vänta tills efter jul någon gång.. För nu finns inte pengarna, och jag kan f*n inte trolla...  :/


För hoppningsvis kommer älskade C hem med färg idag, jag vill måla så det är klart.. för då passar jag på och målar väggen i barnens rum också som ska vara svart.. sen ska jag sätta upp bådas drakar där.. de drakarna de har strumpor och kalsonger i..
Sen saknas bara draken som ska målas eller sättas upp på väggen...  och byrån jag vill ha.. :)
Sen måste jag ju fundera ut vad resten av rummet ska vara för färg.. har frågat B, men han vill ju ha alla färger, och det går jag inte riktigt med på.. han kommer ju bli kocko om han har alla färger där inne.. kommer se ut som en cirkus.. nej nej.. så blir det inte.. men kanske en mysig grön färg???
Får fundera på det där ett tag till...


Snart ska jag nog gå till torget.. bara Lilla S har vaknat..  Ska ringa grannen och kolla om hon vill följa med sin son.. så kan vi gå till Önskeleken så pojkarna får busa av sig lite.. :)
Det är så bra där, för där kan även Lilla S få gå själv utan att jag blir orolig och får en hjärtattack..  allt är ju vadderat där.. :) så han kan inte skada sig..


Sen ska jag väl se till så Älskade C kommer och möter oss på torget när han slutat jobba.. så vi kan köpa kött..
Sen ska det bli något gott till middag.. det är ju faktiskt Fredag..
Kanske potatisgratäng och kött??
Ska kolla med Fiona om hon och björnen också vill äta här ikväll..  trevligt med lite familjemiddag på veckoslutet tycker jag..
Så skulle kanske Björnen fixa ett extra jobb åt Älskade C...  så om de kommer hit så kan de ju prata om det..
Gahh.. så jag vill ha ett jobb nu..  ska ringa mig (förhoppningsvis) blivande chef lite..  brb
Nähäpp.. det går inte att komma fram till hans telefon... undra om det är fel på telis eller nått.. jag ringde häromdagen också, med samma resultat..
hmm

nu tog det slu på inlägget... :)
nu gick vi..

Må Väl!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0