Lite Skit....

Tja då har man lämnat B på dagis och lagt Lilla S för en stund.. så nu sitter jag här och glor runt i min ensamhet..
fy va tråkigt jag har alltså..

Letar inspiration och ork att börja städa här hemma för nu är det stökigt.. :/ men orkar verkligen inte..
Har ingen lust alls..

Mickis kanske kommer hit idag.. hon har nått hon ska hämta på posten..  trevligt att träffa henne igen, det var en evighet sen sist känns det som.. saknar henne emellanåt, fast det inte är så långt avstånd numera.. :)

Har pratat med granne M också en del på msn det senaste.. skönt att allt verkar fungera för honom nu.. är så glad för hans skull..
Han verkar så glad, lycklig, lugn, harmonisk.. ja.. han mår nog bättre än vad han någonsin gjort tidigare.. och jag är riktigt glad för hans skulle.. tråkigt bara att det krävs att han befinner sig på andra sidan jorden och inte här hemma för att finna kärleken och lyckan.. men men.. mår han bra så är det väl ett mndre problem... vi har ju fortfarande kontakt iaf.


Min älskade lilla son B har börjat med sånna härliga kommentarer.. nästan så man trillar ihop av skratt ibland..
han låter så lillgammal.. Gahh.. så jag älskar mina små pojkar.. de är de mest underbara varelserna i världen!!!

Jaha, nu är lilla Lisa i Thailand i några veckor framöver.. kommer inte ihåg hur länge hon skulle vara där.. men jag hoppas hon njuter av solen (fast det regnar ju för tillfället där nere) och njuter av semestern..
Undra om hon ringde ambasaden? :P   Och om hon gjorde det så undrar jag vad hon sa.. *hahaha*


Ska snart ringa och tracka kära M lite.. för hon är också hemma idag med sina barn...  detär ju inte allt för ofta somn jag har någon jag kan prata med på dagarna numera..
Åhh.. så jag längtar tills ajg får börja jobba igen..  mer ork till saker och ting.. mer pengar... dock mindre tid med barnen, och det är jobbigt.. men man får väl ta vara på helgerna lite mer då..
OCh det bästa av allt med jobb är att man inte sitter hemma hela tiden.. man är ute och gör nått vettigt.. sitter inte mellan 4 väggar och ser dum ut dagarna i ända..

När älskade C kommer hem ska jag gå bort till mamma med tvättmaskinen, för nu har jag äntligen fått låna den av paul och yvonne... så skönt att bli av med den..
Sen kommer kanske Fiona och Björnen med den andra soffan, så har manlite mer plats att sitta på här hemma..
Men ajg har fortfarande inte kommit på en bra lösning för mina bokhyllor.. men men.. det kommer väl.. så småning om..

Sen funderar jag på hur i fridens namn vi ska få plats alla på julen här hemma..???
De som kommer är:
Fiona
Svärmor
Mamma
Systrarna n&S
Svärfar Perry
Timmo
Mickis (?)
PowerR (?)

(?) = vet inte, men tror att de kommer iaf.. om inte Mickis är ledig så kommer de nog.. är hon ledig så åker hon nog hem och firar..

Sen sitter jag och funderar på vad man ska göra för olika matsaker...
Finns ju en hel del att välja mellan, men saken är ju den att folk sak tycka  om det också.. jag har ingen lust att äta julmat i en vecka efteråt för att ingen gillar det man ställer fram...
får väl höra med folket...
Fiona och Mamma är ju lättast, de äter det mesta och är oftast aldrig petiga med det som finns.. men resten av folket då??
Ja.. det märks att jag inte har tillräckligt att göra på dagarna när jag sitter och planerar julafton 1,5 månad innan...
Har dessutom börjat fundera på vad som ska hända på nyår.. kanske kan slå ihop oss med Kära M? och hitta på lite god mat och så...

hmm.. nä, nu orkar jag inte sitta här mera..

Må Väl!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker din planering för nyår lät trevlig =).. Skall bara fråga min gubbe så han inte har annat i tankarna, annars hade det varit jätte trevligt att slå ihop oss =)

kramar

2008-11-11 @ 11:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0