Vuxen Livet..

Ja, som jag skrev i mitt förra inlägg så verkar det som om problemen bara blir större och värre ju äldre man blir.. inte bara ens egna, man delar ju problemen tillsammans med sina vänner..
Lider mina vänner så lider ju jag..
Det är väl det som kallas medmänsklighet och omtanke tror jag.. :)
Vill iaf tro och hoppas att mina nära och kära vet om att jag känner med dom, när de är glada, arga, ledsna och när de har problem eller något roligt att se framemot..

Nä fy fan va mycket skit det finns i världen..
Så mycket ondhet, och så tycker vissa att en del skyddar sina barn för mycket.. jo visst, det kanske de gör... men kan man skydda dom från allt det onda så gör man väl det så länge man kan??
Förr eller senare kommer de ändå få se världens verkligehet..  låt de små vara lyckligt ovetandes så länge som möjligt.. ge dom inte problem som de inte behöver...
Deras största problem i livet ska vara att de kanske inte tycker om maten som serveras hemma/på dagis, att de verkligen inte vill gå hem från kompisen, att de inte vill gå upp från badet för det börjar bli läggdags...
Större "ondhet" behöver de inte känna till att de finns..


I Ullard såg jag en stor skylt när jag var där sist!!
"Alla barn har rätt till en vit jul!"
Såg den förra året också..  tycker den är bra.. Julen är till för barnen.. inte till för att ta sig några glas öl/vin/glögg/champange eller vad det nu kan vara..
Den är Barnens!! Låt barnen njuta av denna dag. Det är glädjens dag, det ska det iaf vara för alla barn tycker jag..

Jag har aldrig som barn varit med om att någon drack för mycket.. det mesta som dracks på julen i vår familj, var min morfar och mina morbröder som tog en snaps till maten..
Eller mostrarna som kunde ta ett snapsglas med baileys till kaffet efter maten, mer var det aldrig, och så tycker jag att alla barn borde få uppleva julen.
Mina jular har alltid varit lyckliga, fyllda med kärlek!
Det gör ont i mig när jag tänker på att det är inte alla barn som har det så. Det är inte en självklarhet för alla barn att få vara glada och skratta högt medans de öppnar julklapparna tillsammans med släkten.. Det är inte en självklarhet för alla barn att mamma och pappa alltid är nyktra när de är med.. Det gör ont att tänka på!
Barn är oskyldiga varelser som inte bett om att få födas.. Vi vuxna väljer att sätta dem till livet, våran skyldighet är att se till att barnen är så lyckliga som möjligt, och alltid vet att de är älskade!
För även om vi är deras föräldrar så är barnen inte VÅRA, vi lånar dom tills de är myndiga och har möjligheten att välja själva vart de står, välja själva vad de vill, välja själva vad som är rätt och fel!
Barnen är en gåva som vi bara lånar av dom själva! Ingen äger en annan människa, de är deras egna!
Så vd ger oss vuxna rätten att ge barnen så dåliga erfarenheter som faktiskt vissa barn har? Vad ger oss rätten att "bränna" dessa barn och orsaka problem som kanske består resten av deras liv??

Vi äger inte den rätten!
Vi har bara skyldigheten att skydda och älska våra små kärleksbarn!
Man behöver inte ge barn allt de pekar på matrielt sett.. det är kärleken, omtanken, tryggheten och vänligheten som räknas.. och på de kan du aldrig skämma bort dina barn!
Man kan inte krama, pussa och älska sina barn för mycket! Ingen människa kanälska en annan för mycket! Alla människor förtjänar godhet och kärlek!!

Så nu med detta i åtanken så ska jag sätta mig och titta på SAW med Älskade C... :)
Lite fel kanske med tanke på att de filmerna endast baseras på ondska, sadism och annat jävulskap!! men men.. en massa mys lär det ju bli eftersom att jag inte kommer våga se alla scener! :)

Må Väl Mina Vänner!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0