HELG!!!

Jaa, äntligen är det helg.. men det hjälper ju itne så mycket när Älskade C måste jobba iaf.. :(

Igår var jag på bio med Mamma, vi kollade på Mamma Mia och jag trodde faktiskt det skulle vara en typisk tjej film med en massa kärleksproblem och ett förutsägbart slut.. jag fick delvis rätt.. slutet var rätt förutsägbart.. men filmen i sig var ruskigt bra.. satt och sjöng med alla dessa ABBA låtar som man hört den bebis stadiet..

Konstaterade dock, tack vare filmen, att kvinnor i åldern 40-50 är MYYYYCKET mer "crazy och galna" än vad folk i min ålder är...och så har dessa mage att gnälla på 20-25åringar.. jadu.. ska man säga då???
Älskar dock min Mamma trotts att hon tillhör dessa galna kvinnor... :)   Men fy så kul man kan ha när man släpper alla hämningar, och bara är spontan och impulsiv.. och så måste man ta fram barnasinnet också.. 
Löjligt? - Kanske.. men sjukt kul!


TIll er som läser min blogg.. SKRIV mer kommentarer.. jag bilr helt överlycklig när jag loggar in och ser att jag fått en kommentar.. :)


Igår kändes det i luften att hösten är här och att vintern är på väg.. det var en sån mysig kyla..
Ruskigt kallt, men efter att ha varit ute i den kylan vill man in i värmen och krypa ner i soffan med en varm kopp the och massa kärlek och mys med familjen..
Ja tycker verkligen att det är så mysigt och underbart med höst, vinter, kyla och mörker..
Det är ju så trollskt och mysigt att vakna till på en vinternatt och upptäcka att månen lyser in med sitt stakaste ljus i sovrummet..  speciellt när det är fullmåne..
Lite annorlunda jo jag vet.. :)


Igår var en fullspäckad dag för mina pojkar..
Först på morgonen så gick vi till öppna förskolan och mötte Mika med hennes 2 bustroll, B och hennes son var underbart snälla, lekte på öppnas innergård hela tiden och var hur snälla mot varandra som helst.. inte ett tjaffs alls.. Så stolt över hur de växer, utvecklas och mognar..  Vi var där i 4 timmar ungefär.
När vi kom hem så ringde grannarna och frågade om vi skulle komma bort så pojkarna fick leka lite, deras son är ju lika gammal som B.. så jodå, det gjorde vi.. var där några timmar så pojkarna fick leka av sig ytterligare.. :)
Sen var det dags att gå hem och äta lite middag.. efter middagen kom syster Greta och tog med sig B för att äta lite glass på torget, och sen lekte dom på gården minst 1,5 timma...
Så när han väl kom hem var han helt slut..  dags för natten och imorse vaknade han itne förän vid halv åtta..  :)  Han fick verkligen lek och massa aktivering igår..
Lilla S somnade som vanligt vid 7 tiden innan jag gick.. han var nog också rätt trött efter alla intryck han fått under dagen..

När vi var på öppna, så var  det ju sångstund, och S var helt fashinerad av Miriam när hon sjöng, och satt helt blixtstilla och tittade på henne under hela tiden.. och mellan sångerna visade han att han kan klappa händerna.. :)


Det var ju tänkt att jag och Mickis skulle åka till Maria nu i helgen och fixa våra naglar.. men Mickis och PowerRanger ska slipa och tapetsera hemma så det finns nog ingen tid.. jo efter att Mickis jobbat på söndag.. men vi har ju ingen bil..  så det får väl tyvärr vänta iaf minst en vecka..



Sitter och funderar på vad man ska köpa till folk i julklapp.. tror mig ha en liten hum om vad alla ska få.. hoppas bara jag hittar sakerna när jag åker till Ullared, så jag SLIPPER gå på julruschen på torget och inne i stan.. så måste jag köpa julpapper.. har ju lite.. men alla klappar från mig och C behöver väl inte ha samma papper.. är ju itne roligt alls..
Den som är lättast att köpa till är svärmor.. hon får samma sak varje år.. en trisslott.. :) Hon önskar sig inget så hon får det från barnen...
Ingen ska vara utan present på julen tycker jag..

På tal om julen.. undrar hur det är med grannen G, har inte hört från honom på ett bra tag nu.. sist vi pratade så bröts samtalet.. vet inte om hans pengar på telekortet tog slut eller vad..
Jag sa ju till honom att om han vill komma hem under jul så är han bjuden till oss.. han trodde inte att han skulle komma, men var inte 100% säker.. ska ta och skriva lite till honom..  och höra så allt är bra med honom..


Kom och tänka på en "dikt" som kusinernas mamma skrev i sin ungdom.. mamma läste den för mig en gång när jag var liten.. men den har verkligen bitit sig fast hos mig.. så nu ska ni få nöjet att läsa den  :)
"I skitande ställning jag läste ditt brev,
 ju mera jag läste ju mera jag sket.
Marken var frusen, det fanns inga löv
Så brevet jag strök i min röv."
 

Tycker den är så klockren så jag tycker fler borde få tillgång till den.. *hahaha*


Jaha.. ska man göra idag då?? hmm.. skulle behöva tvätta och städa lite.. men vi får väl se på den saken..
Ska nog gå bort till en granne och fråga om jag kan låna hans säckkärra så mamma kan få sin tvättmaskin någon gång.. så kanske hennes vän kan koppla in den till henne..
Då slipper hon springa som en jubelåsna framoch tillbaka i tvättstugan.. och mina älskade systrar kan lära sig att tvätta själva.. det enda negativa med det hela är att då kommer hon vilja ha tillbaka sin tvättställning.. vilket betyder att jag får köpa en egen.. :/ men men... viss svinn får man väl räkna med..  :P

Nä, nu ska jag ringa och väcka Kära M.. och se om hon vill snacka lite skit med mig.. ha det bra gott folk!!!

Må Väl!!!
Kommentarer
Postat av: Mamma

""Konstaterade dock, tack vare filmen, att kvinnor i åldern 40-50 är MYYYYCKET mer "crazy och galna" än vad folk i min ålder är...""

Inte konstigt att jag har så kul när jag går ut då? S och att många yngre killar vill ha oss, "mogna erfarna kvinnor" ha ha ha ha... Love ya// Mom

2008-10-18 @ 10:13:54
Postat av: Mikaela

Ojojoj vilket inlägg!! du har alldeles för mycket fritid :P haha skoja bara vännen! men d va väldigt underhållande åste jag säga! :) Philip slipar just nu så då är de bra att jag har din blogg att läsa undertiden :)tråkigt att du har en jobbig dag! hoppas den blir bättre snart! Puss puss vännen!

2008-10-18 @ 16:11:04
Postat av: malin

Gud så härligt det låter med bio kväll med mamma.. Fast jag vill inte gå med min mamma, så ja lånar din ;).. hahaha..



Nu har jag stillat mig läsa-spännars-blogg=abstinens.



kramar

2008-10-18 @ 16:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0