Inte min natt inatt...

Nej det har det inte varit... S har inte sovit riktigt, utan vaknat hela tiden av olika anledningar..  vet inte om han alls sovit tungt någon gång under natten.. det har jag inte gjort iaf..
Eftersom att jag skulle kunna ge honom nappen om han tappade den, eller lägga honom ner om han sätter sig upp och letar efter snutten eller nappen så har jag legat vid Älskade C´s fötter i stort sett hela natten...
Först efter 4 när S hade fått välling så la jag mig riktigt i sängen för att sova.. gick inge vidare eftersom att S tyckte det var roligare att leka och göra en massa konstiga ljud istället..
Men efter ett tag gick det väl..

Fan alltså.. sovit åt helt fel håll hela natten, dessutom utan en kudde.. det var ju itne tänkt att jag skulle ligga så hela natten så jag flyttade aldrig min kudde ner dit..
Nacken och ryggen skäller på mig just nu för det..

Nej usch och fy.. inte min natt alls..



Satt och tittade på Efterlyst igår, då visade dom några av de som försvunnit men aldrig hittats.. folk har blivit dömda för mord på dem men kropparna är försvunna..
Det fick mig och tänka lite..   Människor har ju försvunnit i alla tider.. undra hur många kroppar som ligger i skogar och i vattendrag i vårt avlånga land som inte hittats och som aldrig kommer hittas..
Det är hemska tankar jag vet, men det är ju ännu mer hemskt för de anhöriga till dessa människor..

Mamma åker till Orsa i slutet av månaden.. Skulle vilja följa med, men jag har inte råd..
Jag ska ju redan åka till Ullared, och det har varit bestämmt lääääänge, dessutom ska jag handla viktiga saker till barnen så jag kan inte ändra mig och åka till Orsa istället..
Hade dock velat åka dit.. saknar alla mostrar och morbröder så mycket.. var där förra sommaren, så det är över ett år sedan jag var där sist..
De har inte sett lilla S.. men men.. någon gång kommer jag ju upp..


GRATTIS Angela till jobbet!!! Är jätte glad för din skull!!

Hmm.. skulle gå till Kära M igår och lämna lite pengar, på vägen möter jag hennes den där hon delar kylskåp med.. :)  så han tar ut egna pengar och ger mig som jag ska ge henne..
Jag visste inte alls vad jag skulle göra eller så... men men.. hoppas det löste sig utan att han fick sova på soffan iaf.. :)


Vet inte vad som hänt med mina älskade katter, iaf den stora.. så gosig som hon är nu vet jag inte när hon var sist..
Hon sover ALLTID inne hos B men inatt kom hon in till oss och sov mellan mig och Älskade C, det har hon inte gjort sedan hon var bebis..
Och vart ajg än går så är hon där och vill mysas och kelas.. jätte mycisgt, men jag blir lite orolig, eftersom att hon itne gjort så förut.. tänk om hon vill tala om att något är fel?!?
Tur att jag ska till vetten om en månad för att vaccinera dom, då kanske vi ska ta en hälsokoll samtidigt så jag vet att allt är bra med henne..
Kan ju vara så iofs att hon bara vill ha samma band igen som jag och hon hade när hon var bebis och ungkatt.. då var jag hennes "mamma" och hon var med mig överallt, förutom på nätterna då sov hon hos B..
Jag hade då sånt band till henne att jag hade kunnat gå ut med henne och haft henne lös, men ändå inte behövt vara orolig att hon skulle försvinna..
Hon gick aldrig ifrån mig, och var det något som skrämde henne så kunde jag alltid få henne att komma fram ur buskarna och hoppa upp i min famn..

Men efter ett tag så försämrades bandet mellan oss.. jag gav väl det till B, men på senare tid så har det alltså kommit tillbaka mer och mer.. hon lyssnar lika bra igen som hon gjorde förr..  Tillochmed den lilla börjar lyssna riktigt bra nu, fast fortfarande så är hon lite olydig och gör en massa hyss.. men men.. hon är ju kattunge fortfarande...


Till er som läser min blogg regelbundet..
Eftersom att jag har väldans lite att göra på dagarna så kan det vara så att jag har hunnit skriva några inlägg sedan ni läste det sista..
Bara så ni vet det mina vänner!! :)

Nu ska jag kolla om S vill sova lite kanske..  iså fall ska jag fråga B om jag också får sova en liten stund.. mmm.. så skönt det skulle varit..

Må Väl!!
Kommentarer
Postat av: Mikaela

jag förstår verkligen inte hur du pallar med allting när du inte får sova riktigt! jag hade då definitivt inte klarat de! Stark är du vännen, men behöver du nån gång avlastning är de bara att säga till, jag kan hjälpa till att passa dina busungar då! Dags att börja öva :) haha.. Puss vännen!

2008-10-16 @ 12:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0