Kollade igenom....

...min gamla blogg på Lunar, så nu skriver jag in det här.. 

Sön 18 Juni 2006
GÅRDAGEN   
...blev roligare än väntat.. :) först så träffade jag Nathalie för första gången på evigheter... sen var det grilldags... riktigt kul det med, för det var många roliga människor med... :) Sen mötte jag Jenny hemma hos mig, så drog vi ner till Labban och försökte övertala Malin till att följa med in till stan.. misslyckat! Hon hoppade av spårvagnen efter 3 hållplatser... Men jag och Jenny hade kul när vi kom in på trädgårn... dansade hela natten och hade väldigt trevligt.. träffade jennys kompisar där inne... Och Nikko med, fast han var ju dygnrak redan början av kvällen, så han hörde man knappt vad han sa... :)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sön 6 Augusti 2006

DET BORDE INTE HA VARIT DU...  
..du skulle ju se dina barn växa upp... Du hade mycket tid kvar... Du hann inte ens bli 25 år. Det var så mycket du skulle fått uppleva, men hann inte. Ditt liv togs ifrån dig alldeles för tidigt. Jag kände dig inte så bra, men tillräckligt för att veta att du inte förtjänade detta öde, tillräckligt för att veta att du aldrig gjorde någon något ont. Det är så orättvist... Vi pratar om dig varje gång vi ses eller hörs.. Du var ortoligt stark, klarade alla hinder som sattes ut för dig, och du gjorde det utan klagan.

Jag drömde om dig förra natten, undrar om det var så att du var här för att besvara frågor jag troligen aldrig kommer få svar på, eller om det bara var en dröm...? Men om det var en dröm, hur kunde du då ge mig ett svar som stämde så bra in på verkligeheten?

På fredag ska vi säga adjö till dig, det känns fortfarande så overkligt.. Väntar på att få ett samtal där någon säger att det hela bara är ett sjukt skämt... Du kan väl inte vara borta...eller? Jag kommer på begravningen, dels för att ta farväl, och dels för att stötta henne... Hon faller i bitar, och jag vill stötta henne så gott jag kan.

Du finns i allas tankar dagligen, du är saknad av alla! Hoppas du nu funnit frid Jenny!



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5 Juli 2007

HAN LÄMNADE DENNA PLATS...
....idag.. min morfar har fått idag... Han somnade lugnt in, och saknaden efter honom är enorm..

Du har alltid funnits där, Du gav mig de bästa minnena från min barndom, Ingen kan någonsin ta din plats.. ingen kan någonsin mätas med dig.. Du var helt enkelt Den Bästa! Minnen ramlar fram, minnen som legat gömda sedan länge tillbaka kommer nu fram i ljuset o visar sig.. Minnena som kommer hålla dig vid liv inom mig resten av mitt liv..

Din smärta är äntligen borta, ditt lidande är slut.. saknaden du kände kommer aldrig igen, nu är du hemma igen.. Du är där du ska vara, med den människa du ska vara.. Den du alltid älskat, den du alltid hedrat.. är lycklig för din skull att du äntligen fick se henne igen.. Du har saknat henne sedan hon lämnade denna plats, du har längtat hem ända sedan dess.. för hemma är där din älskade är.. men nu är ni tillsammans igen, Du o Mormor för alltid!

Men jag kommer ändå att sakna dig tills den dagen vi ses igen.. kommer alltid att vårda minnet av dig.. Du kommer alltid att finnas där.. Älskar dig, hälsa mormor.. men vi ses igen, det kommer ta lite tid... men dagen kommer då vi återigen kan prata om gamla minnen.. Tills dess sitter ni på ett moln med guldkant o vakar, och vi minns.. Minne er med glädje o lycka!


Inatt kom sorgen med besked.. inatt släppte chocken... Minnen haglade förbi... Tårarna rann som vatten fall, gick inte att stoppa.. Tänk att underbara minnen kan göra så ont...

Du var som den pappan jag aldrig hade, du gjorde allt för mig och mycket mer.. Du kände min kärlek till hundar, och därför tog du mig alltid dit där det fanns valpar.. Kommer ihåg när du ja o mormor sov i jaktstugan, bara för att göra något annorlunda, våra bilturer ut till skogen för att titta efter björn, aldrig såg vi björn men vi åkte runt o hade trevligt, vi åkte ut i skogen för att plocka bär och du lärde mig rensa: "2 in i munnen o en ner i skålen." Du lärde mig spela 5 kort o skitgubbe, men lät alltid mig vinna... :) Du lärde mig göra riktig "macka" vilket ingen annan vet vad det är... När jag skulle byta cyckel från tre till två hjuling kämpade du o mamma länge med att få mig till att inte ramla.. Du fixade en lekstuga till mig så jag kunde "göra mat" med vinbären o krusbären.. Du körde mig alltid vart än jag ville, och när jag blev äldre o klarade mig själv lite mer fixade du så jag kunde cykla... Du lät mig följa med o köra gräsklipparen när jag var liten, och sedan lärde du mig att köra den själv... Vi brukade gå runt på gården o titta och du berättade hur allt sett ut i din ungdom, var hästen stått i stallet.. vart stallet stått från början.. du berättade hur ni flyttat stallet när du byggde ditt hus.. du visade hur vårat släkt märke ser ut. (finns på en stock i stallet) Kommer ihåg när jag var liten o hade varit i leksaks affären med mamma, o hon ville inte köpa en my little pony jag såg där.. jag var jätte arg på henne.. dagen efter åkte jag hem till er och så berättade jag för dig om detta... så åkte vi ner till affären och du frågade vilken det var.. jag tog den, då sa du att jag fick ta en till... jag blev jätte lycklig, mamma blev dock nog itne lika lycklig eftersom att jag redan innan hade ett trettiotal... :) Du lärde mig uppskatta skogens skönhet, att man måste förtjäna något om man vill ha det...oftast!! :) Allt ni gjort för mig, och allt ni lärt mig finns inom mig.. så länge jag minns så lever ni inom mig.. jag kommer aldrig glömma!

Du var helt enkelt den bästa Morfarn som fanns.. vem vill inte ha en morfar eller pappa som du?? Du och Mormor, två av de absolut bästa människorna i världen! Jag, mamma och alla mostrar/morbröder har haft tur som fått växa upp med er.. Ingen kommer någonsin kunna mätas med er!

Sorgen är tung att bära.. Men vetskapen om att ni har varandra gör det lite lättare.. Ni är föralltid ihågkomna.. Älskar o saknar er så förbannat mycket!




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Inget roligt inlägg.. men det är saker jag vill spara!!!! 


 

Kommentarer
Postat av: Malin

ååå underbara minnen!

Det var då ni två var tveksamma till min sexuella läggningt.. *Asg

2008-10-14 @ 20:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0