Natten...

Denna natten har jag nog fått sova ut mer än jag gjort på flera månader!!! Helt underbart!

S har nämligen fått sova i sin egna säng HELA natten... alla ni som inte känner mig, så här är det:
Jag är väldigt orolig och nojjig av mig när det gäller mina barn... Tycker om att ha de nära så jag vet att inget händer dom. Så minstingen har fått sova hos oss istort sett hela tiden tills nu för att jag är så förbaskat rädd för "plötslig Spädbarns död"... har då sovit med min hand på hans mage så jag vet att  han andas hela tiden..



Men nu tycker jag att det börjar bli dags för honom att sova i egen säng, så att han en dag inom en någorlunda kort framtid kan ta över sin storebrors säng och sova i deras rum.. (om en så där 4-6 månader, beror ju på)
Så han fick faktiskt somna i sin säng, och när han vaknade i natt och i morse för att han ville ha mat, ja då la jag mig med kudden vid fotändan, så jag kunde byta från flaska till napp när vällingen var slut, sen när han var klar så flyttade jag tillbaka..
Så jag och Älskade C hade sängen för oss själva.. som det ska vara.. :) Underbart..


Kändes underbart att kunna slappna av helt när jag sov inatt.. och mysigt som sjutton var det att vi inte hade en massa barn i sängen.. :)
Jag kan ju itne slappna av när S ligger brevid oss, eftersom att jag måste vakna när han vaknar.. så att han inte ramlar ner från sängen, eller skadar sig på annat vis.. men i sin egna säng så kan han inte skada sig..  bara bli lite upprörd över att Mamma inte tar upp honom på en gång så han får leka. :)

Igår var Maria med familj här, och så hade de med sig sin vovve Aras.. mysgris-hund.. :)
och B fick leka med hennes döttrar en hel del.. så kul för honom.. :)


Nu leker pojkarna tillsammans inne på deras rum.. :) mina underbara barn.  Det är så underbart att höra och se dom leka tillsammans trotts den stora åldersskillnaden..
B är ju helt fantastisk!! Så väldans duktig på att ta till sig sin bror, så snäll (oftast).. 
Ja, mina barn är det bästa som hänt mig!!!  Dom och min älskade C.. Tck gode Gud att min och hans väg gick ihop när de gjorde det!!!

Snart kommer "tacksägelsedagen".. undrar varför vi i sverige inte firar den...  det tycker jag faktiskt att vi borde..
Visa uppskattning för allt vi har i våra liv, och tacka alla de som finns i vår närhet just för deras kamratskap, vänlighet och den hjälp vi får av dom när saker inte går som vi önskar!!
Därför tänker jag avsluta dagens första inlägg med att tacka de underbara människor jag har i mitt liv!!!

Tack Till:
* Syster Greta, Behöver inte utveckla det så mycket.. du vet allt och du har hjälpt mig upp otaliga gånger!

* Mickis, underbar lyssnare, som även lyssnar på det som inte sägs och alltid är där för att räcka ut en hjälpande hand.

* Kära M, Vi delar många intressen och mål i livet.. Lyssnar och förstår alltid! Om inte du hade funnits i mitt liv, vem hade jag då delat skitsnacket med? :P

* Angela, Så snäll och så äkta! Vill alltid alla väl..

* Mamma, Behövs några ord? Min mamma är min bästa vän! Ordet bäst räcker inte till här!

* Systrarna N&S, Ställer alltid upp, älskar er så fruktansvärt mycket!

* Hilton, även om vi inte umgås regelbundet längre, så vet jag alltid att du finns där... Fy så roligt vi kan ha ibland åt varandra.. finns få människor som får mig att skratta som du!

* Älskade C, Kom in i mitt liv och tog mig med storm.. vände upp och ner på alla mina värderingar.. Förde med sig lugnet in i mitt liv, Han är mitt livs stora kärlek, han har hjälpt mig upp fler gånger än jag kan räkna och alltid utan att han själv varit medveten om det, han gav mig det bästa jag har idag. Det finns mycket att säga om denna man! Men vi sparar det till en annan dag när en hel kärleksförklaring kommer. :)  Men det Bästa av allt är att Han är MIN! :P

Jag har inte glömt er andra...  men att sitta och skriva ner alla.. det orkar jag helt enkelt inte..
Dessa delar jag min vardag med nästan varje dag!!
Underbara människor!!

Må Väl Gott Folk!
Kommentarer
Postat av: Malin

Jag älskar din blogg <3

Kramar

2008-10-10 @ 21:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0