Sova??!

Lilla S har inatt ställt sig den frågan, och samtidigt undrat, är det verkligen nödvändigt att sova?? och är det nödvändigt att Mamma sover?!!?
För jag har varit uppe FYRA gånger för att ge honom mat, sen ytterligare 2-4 gånger för att han har tappat nappen...
Så gissa om jag är trött just nu..
Ska sova sen när B är på dagis, för annars orkar jag knappast hela dagen..

Mickis kanske kommer hit sen, så vi kan färga varandras hår.. hon vill få bort sin utväxt och jag vill bli BLOND igen... det var år sedan jag var blond nu..
Saknar min blonda kaluffs..


Jag saknar även mina systrar... något fruktansvärt mycket..  Dom är ju i Orsa med Mamma, och jag saknar dom alla 3 egentligen.. fy fan va tråkigt jag har nu på dagarna, värre än innan..
För nu har Mamma semester och Systrarna har lov, men ingen är hemma, inte ens på eftermiddagarna och kvällarna..
Mickis jobbar relativt ofta, dock inte denna vecka..
Syster Greta... ja, där vet jag inte, har försökt ringa henne, men inget svar... Och Kära M jobbar..
Så nu är jag uttråkad som bara den, nu vill jag ha dagis till Lilla S så jag också kan börja jobba sen, för det här är fan inte roligt alls.. kommer ju klättra på väggarna ordentligt snart..

Kanske ska man gå och kolla in gymmet och kolla på deras yoga kurser.. De har ju barnvakt för barn från 6 månader så det kanske vore något?!?!
Ska nog ta en sväng förbi där efter att jag lämnat B på dagis, innan jag går hem och sover.. :)

Började med Detoxen igår iaf, så nu är det sockerförbud som gäller..  Och så nyttig mat som möjligt faktiskt..
Får väl se hur det går, men lite måste det fixa med mitt beroende iaf..
Hon på butiken kallade det för "fusk banta".. VA?!?! Det är inte att banta alls... Visst man kanske går ner något kilo på det, men då är det för att man har mycket slaggprodukter i kroppen som renas ut..   Det är ju för f*n inte att banta.. Det är att ta hand om sin kropp..


Imorgon är det 10 år sedan den fruktansvärda brandkatastrofen på hisingen...
Känns skumt att det var så länge sedan..  kommer ihåg när jag vaknade den morgonen av att telen ringde, det var  Maggie från USA som ville höra om jag varit med i branden.. Hon hade sett allt på tv och blev orolig.. men jag befann mig 50 mil från branden..
Så kom man tillbaka till skolan helgen efter det..
Hur jag än vänder och vrider på det så kan jag inte räkna rätt... jag VET att en av killarna åkte fast när jag gick på gymnasiet, -99.. för då kände jag honom.. och han var bara borta från skolan en dag och sen fick vi reda på varför..  
Men tog det verkligen Polisen ett år att ta de skyldiga?
Jag har för mig att allt gick väldigt fort nämligen.. .men men... oavsett så var det något fruktansvärt och hemskt som hände, och jag känner med alla överlevande, och anhöriga till de bortgångna..

63 människor.. så många ryktes bort den där dagen för 10 år sedan...
Allt för att 3 killar blev griniga för att de inte fick komma in...  och ytterligare en kille var där han inte borde varit, i källaren..
Sen bröt helvetet ut för alla som var på festen..
Att man kan vara så hjärtlös och verkligen förbereda detta, bara för att man inte får komma in på en fest.. 
Jag kan inte ens föreställa mig paniken, rädslan och alla andra känslor som snurrat i lokalen när röken började välla in... 

Min Älskade C var på väg till den festen, men de åkte inte hela vägen för att någon an hans kompisar var för full ändå.. de insåg att de inte skulle komma in om denne var med.. 
Det är så många gånger som Älskade C gjort saker eller varit på väg att göra saker som kunde ha lett till att han idag inte längre fanns med oss..
Han måste ha universums mest aktiva och snabbaste skydds ängel vid sin sida..  Så många gånger som han klarat sig ur saker som ingen annan har.. Jag är glad att han finns idag, jag är glad att vi möttes då vi gjorde det. Älskar honom så förbannat, och undrar.. vad hade jag gjort idag om jag inte träffat honom.. hur hade mitt liv sett ut? Jag tror inte det är något positivt med de alternativen.. 
Ska en dag tacka Älskade C´s skyddängel för att denna varit så aktiv och snabb..  


Nä, nu till något lite roligare tycker jag..  finna så många tankar med branden och när jag tänker på hur många gånger Älskade C klarat sig undan hemskheter...

Skulle kanske åka och handla lite mat idag då?? Storhandla.. köpte ju kött och sånt igår, så den biten är klar.. nu är det bara "resten" kvar...
Måste ju köpa blöjor innan 31 oktober iaf.. annars gäller inte mina lappar från Libero. :)
Postade mer poäng till mitt Libero Medlemmskap igår, så vi får väl se hur mycket poäng jag har där snart.. Har ju inte använt något av mina poäng där alls...  kanske ska kolla deras poängshopp lite och se om de har något som S skulle kunna ha nytta av eller som han skulle uppskatta..

Nä, nu ska jag snart ta på barnen lite kläder och vandra iväg..

Må Väl!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0