Städning??

Ja, tro om man ska ta sig i kragen och städa lite här hemma efter att jag lämnat B på dagis... hmm.. det skulle ju behövas.. frågan är ju om jag orkar..
Trött som sjutton är jag..
Tycker det är lite för tidigt att gå upp 05:30 - 06:00 varje morgon... och jag som trodde pojkarna skulle sova lite längre idag eftersom att båda gick och la sig absolut senaste tiden igår..
S la sig vid 20:00 och B vid 20:30..  Men icke då.. de skulle visst upp tidigt som F A N... Uscha..
Jag får väl ta och se det positiva i det hela.. jag kommer inte sova bort en enda dag.. och går och lägger mig "normaltid" på kvällarna..


Det finns så mycket lidande runt mig.. inte för min egen del... men nära och kära lider..
Hatar det, inget jag säger eller gör kan hjälpa dom på något vis, och det känns jobbigt..  Jag som vill kunna hjälpa, vill att folk ska må bra..
Men alla människor måste se sina egna handlingar innan någon annan kan hjälpa..  Först när man ser sina egna misstag kan man utvecklas.. det är svårt och det tar tid att lära sig, men varje dag försöker jag själv se det jag gör med andras ögon.
Och gör jag fel, ja, då är det bara till att svälja min stolthet och be om ursäkt..  Gör någon annan fel, ja då får man säga det på ett bra sätt.. så denne förstår att det inte är så att man hackar, utan försöker hjälpa..
Det är svårt det där, och en sjuhelvetes balansgång..



På Torsdag kanske vi ska åka till Maria för att fixa naglarna.. har pratat med henne nu, så det enda som saknas nu är en bil vi kan låna.. någon som har en till utlåning? Hojta till i så fall!!!
Tänkte låna Wickans, men det är en hel del fel på den, så han ville inte att vi skulle låna den...
Och Jimmie har ju självklart haft sönder sin ena bil så den kan vi inte låna heller.. :/
Får väl se hur vi gör...  Kanske finns det en godhjärtad människa där ute som vill låna ut en bil till mig och Mickis.. :)


Ja, nu har lilla S sovit i sin egna säng i över en månad.. Så skööönt att kunna rulla och sträcka ut sig ordentligt.. och inte behöva vara orolig för att han ska kunna ramla ner, eller ta något från fönsterbrädan och få det på sig..
Bara heeeelt avslappnad.. Och en jäkla massa mys...
Inatt har vi sovit så tätt och kramats hela natten.. så mysigt..  Han är ju så go och krama min älskade C.


Tja, ska man städa idag eller ska man göra nått annat???
Kanske ska kolla mitt konto och se hur mycket pengar som finns kvar, kanske kan jag färga håret idag då???
Men det är ju om Mickis vill och kan hjälpa mig...  kan inte riktigt göra det själv när jag har Lilla S som busar hela tiden...
Kollade mitt konto nyss.. Jag har varit riktigt duktig..
Brukar tömma mitt konto på en gång för det finns ju så mycket saker som vi "behöver" hem och barnen "behöver" verkligen den där T-shirten fast de redan har en byrå full med kläder..
Men jag hade nästan hälften av hela min ersättning kvar.. 
Har handlat onödiga saker för ungefär 150;-  Fan va jag är bra..

För er som itne vet det så är jag heeeeeeel kass på att hålla i pengar.. Jag har ett shopping beroende som är helt rubbat.. men det mesta jag köper är typ godis och läsk.. så samtidigt har jag ett socker beroende med andra ord.. inte alls ekonomiskt, och absolut inte hälsosamt..
Tro om jag ska köpa lite detox idag då och rensa kroppen på all skit, och kanske ta mig ett yoga pass medans S sover middag sen..
Det låter väl inte helt fel eller??  Har börjat bli så förbaskat slö och energi lös, fattar inte det.. för ett år sedan och innan det så kunde jag ta promenader på kvällarna 6 dagar i veckan..
Men nu orkar jag knappt på och handla...  Måste få något gjort så jag kan komma i form igen..
Får ju ångest när jag vet att jag gått upp igen nu den senaste tiden... för det har jag.. och det syns..  Jo jag vet, jag har nyss fått barn och allt det där, men det behöver väl inte betyda att man ska öva endast "soffliggar musklerna"? man kan ju röra sig lite..
Men eftersom att jag blir stressad av de flesta träningsformer så kör jag med Yoga, funkar hur bra som helst.. när jag väl gör det..
SKa detta bli en detox månad kanske?? helt utan godis/socker, mindre rött kött och massa mer sallad, fisk och kyckling??
Ska tala med gubben om det, men helt fel låter det väl inte.. speciellt nu så här innan julen...  För när den väl börjar ska man ju gå upp i vikt igen..  lika bra att ta bort några kilon innan så har man mindre att jobba med i januari..  kanske man kan få sig en beachkropp till sommaren 2009.. *haha*


Mickis, klänningen du fick av PowerR i veckan är verkligen jätte fin, men vill du veta en sak?? :)  Tjejen som har Bolibompa på morgonen har en likadan fast med grönt... :) såg det nu..
Tycker den ser så förbaskat mysig ut alltså..  se till att PowerR berättar för Älskade C vart han köpt den, då kanske jag kan få en i julklapp.. *haha*

Snart är det dags att gå till Dagis, får väl se om det blir städning eller att gå till "Life" efter det..
Det borde faktiskt bli "Life", för jag måste få ur allt socker och skit ur kroppen..


Nu är det dags att klä på Lilla S iaf..
Må Väl!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0