Tjolahopp!!!

Först ett litet medelande:
Till dig anonyma som lämnade en kommentar igårdagens inlägg om ett misstag jag gjort.
Jag kunde inte lista ut vem som skrev, så jag kollade igenom ALLT jag skrivit och till slut hittade jag ett enda ställe där misstag gjorts.. ändrade på det.
Hoppas du kan kolla så det var det du menade och jag så mycket om ursäkt för det, hoppas ingen skada är skedd..
Det var ett rent misstag, man blir lite blind när det är så mycket som ska läsas igenom innan man censurerar.


Jaha, då är man sjuk fortfarande...  Älskade C är också sjuk, men vägrar vara hemma från jobbet..
Tycker han borde vara hemma för att kunna bli ordentligt frisk, men men.. jag kan ju inte stå och mota honom i dörren när han ska gå.. :) han är ju faktiskt liiiiiite större än mig.. och en del starkare.. så det hade nog sett väldans roligt ut om jag ens skulle försöka.. *hehe*

Igår var en av de absolut tråkigaste dagarna på heeeela året.. dagen idag kommer nog inte bli mycket bättre..
Det är F*N inte roligt att vara  sjuk och hemma med 2 sjuka barn.. kan ju itne förgylla dagens med en liten promenad för att köpa nått gott.. och en hel dag inomhus är inte mycket att hurra för..

B har ju börjat med något sött.. :)
Hans kompis på dagis kommer från Turkiet och har lärt honom säga "Jalla Habibi" För er som inte vet vad det betyder  (finns det någon??) så betyder det "Kom igen Älskling".. 'Tycker det låter så gulligt när han säger så till sin bror nu.. jag har ju självklart förklarat för honom VAD det betyder så det vet han..

Pga att dagen igår var så händelselös och tråkig hade jag verkligen inte ork till något alls.. men så fort Älskade C kom hem så kom orken med besked...  så häääärligt. då orkade jag städa upp lite efter att pojkarna härjat här hemma.. och fixa med lite ennat som behövdes som disk och sånt..

Hmm.. börjar fundera på vart mina pengar tagit vägen.. väntar på min föräldra penning som BORDE komma imorn, men det står inte att den ska komma när jag kollar på banken... skumt som sjutton...
Skulle ju vara lättare om den kom.. så mycket lättare att betala räkningar då.. eller vad tycker ni gott folk?!


Pratade nyss med Hille i telefonen.. han är ju sååå knasig..
han anser att det är hela världen mot honom, iaf i trafiken.. fy vad man skrattar när man hör honom skälla och svära för sig själv på alla som är "ivägen" för honom när han kör.. *haha*
Sen har han ju världens sämsta minne också.. så råkar han lämna telen kvar i bilen när han går ut för att göra nått så ska man inte vara säker på att han tar upp telen när han kommer tillbaka..
Så där kan man sitta och vänta... brukar dock lägga på just för att jag vet vilket minne denna människa besitter.. :P


Är det någon som vet hur man får tag på en person som sitter på ett vårdhem på hisingen?? jag kommer inte ihåg vad hemmet heter.. iaf så kan man där få hjälp och vård dygnet runt, alltså för kroniskt fysiskt sjuka människor..
Jag behöver numret dit..  Ska försöka få tag på svärfar.. Han är ju inte "listad" på hitta eller så.. så det är inte det lättaste att få tag på honom inte..
Får väl ta och åka dit eller så..  Vill ju att han ska komma på jul om han orkar..  Stackarn gör ju 3-4 dialyser i veckan för sina sjukdommar och sviktande innerorgan..

Är liiite upprörd på Tiili.. hon hänger i tvättstället och drar ner kläder så de inte kan torka..  Hon är inte jätte populär just nu faktiskt.. och så vet hon ju att hon gör fel för säger man hennes namn när hon gör nått fel så sticker hon som en liten raket..  skit katt..  ;P
Kanske, kanske om Mickis är ledig så kan vi åka till Maria i helgen och få naglarna fixade.. Vill så gärna dit.. vil ju dock mest hälsa på hennes nya vovve.. .*haha*  och den underbara Chilli... så mysig hund..  synd att de inte kan avla på henne, för efter henne hade jag velat ha valp...  Mysigare hund måste vara svårt att hitta..
Så ska jag fråga efter Eriks nummer också så jag kanske kan få en bild på Diablo, och höra hur det är med honom.. det är nu 4 år sedan vi gav bort honom.. och jag saknar honom varje dag varje minut..  Så tråkigt att situationen såg ut som den gjorde då, för han är verkligen en underbar hund.. så lättlärd, lojal, kärleksfull och vacker.  Det gick att lära honom ALLT och aldrig att han gjorde nått han inte fick.. och aldrig behövde man ha koppel på honom heller..  det hade vi dock ändå, men bara för syns skull..  för alla de som är hundrädda.. de ska ju liksom inte behöva gå omvägar för att jag har min hund lös tycker jag..

Måste försöka komma ihåg att lägga upp bilder från Älskade C´s telefon när han kommer hem sen..  finns så fina kort på pojkarna där.. sen ska han få hjälpa mig att ladda upp bilder från min tele till pojkarnas sida.. tog söta kort på S i förrgår när vi gick till dagis för att hämta store bror!!!


Nä, nu ska jag gå och hämta mitt the, så kanske jag kan lena upp halsen lite.. fy så det river varje gång jag äter eller dricker nått.. hatar att vara sjuk!!!

Må Väl!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0