Tvärt Slut..

Ja, gårdagens inlägg fick ett litet tvärt slut..
Beror på att jag började skriva, sen ringde min tele och det var Marie som jag inte talat med på månader, så vi pratade hur länge som helst.. sen kom jag på att jag faktiskt satt och skrev, så då fick jag avsluta det hela så jag kunde stänga av datorn och fortsätta prata med Marie.. :)


Ikväll kanske Mickis kommer hit och är lite social..  Hon har ju så förbaskat lite att göra hemma..
Förstår inte hur hon stod ut när hon var tillsammans med "D", för jag hade aldrig klarat att vara ensam hemma sånna perioder... klarar ju knappt när Älskade C ska jobba sent och kommer hem vid 8 på kvällen...
Nu har hon dock inte riktigt samma sits, men inte helt långt ifrån.. PowerR jobbar borta, men inte så långa perioder som tur är..
Sen är han ju faktiskt MED Mickis när han kommer hem..



Tja, låg och tänkte på Barn i allmänhet igår och kom på en hel del...
Barn är det renaste som finns, de finnaste som finns, de ärligaste som finns..
 
När Barn älskar någon så är det så intensivt att allt annat verkar löjligt,
När Barn skrattar är det så hjärtligt att det går in i hjärtat och värmer vem som helst.
När Barn ler lyser hela deras ansikten upp, de ser så otroligt lyckliga ut.

Allt ett barn gör, gör dom till 100%, om det så är att måla, hjälpa till med maten, städa sina rum osv osv.. De fokuserar på just denna enda uppgift helt och hållet och allt annat är någon annanstans, så bekymmerslösa, så fria!!
Tänk om de kunde få fortsätta sina liv utan alla hemskheter som finns i världen..
Om ett barn hade bestämt hade vi inte haft något av ondo i världen..  Då hade vi haft kärlek till alla levande varelser, och livet hade nog varit bättre på många sätt och vis..

Barnen borde vara våra lärare, endast dom kan lära dig älska en annan människa gränslöst och helt utan krav.
Bara dom kan få dig att le och värmas inifrån och ut.
Bara dom kan ta fram omtanke, godhet och lycka som man aldrig trott man hade inom sig..


Lär av Barnen, ta dagen som den kommer, gör inte problem större än vad dom är, ta inte mer ansvar än du behöver, Problemen som du inte kan göra något åt ska du inte låta tynga ner dig, Var glad, skratta ofta, krama dina nära och kära impulsivt, skänk bort ett leende till näste man/kvinna du möter.
Älska dina nära hejdlöst, låt barnet i dig komma fram ibland.. Var löjlig och hoppa i vattenpölar och lövshögar.
Ta vara på minuterna, timmarna, dagarna, åren tillsammans med dina barn.. de är och kommer alltid vara den bästa läraren du någonsin haft..


Tja, det var det då..

Det var härligt att prata med Marie igen... hade så mycket att prata om.. hoppas att allt ordnar sig för henne, så att hon kan må riktigt bra en dag, för det förtjänar hon.

Inatt var ingen bra natt alls..  pratade så länge med Marie att jag gick och la mig vid halv ett.. sen skulle S upp och äta vid 4, och sen gå upp och leka vid 6... då hade även B vaknat.. så efter många förök att få sova bara en endaste liten stund till var det bara till att gå upp och se glad ut.. och ja, nu sitter jag här..
Har gett barnen frukost och nu leker dom tillsammans.. de tränar S på att gå.. :) båda håller i aktiveringsbrädan och går fram och tillbaka i hallen...  Så underbara när de leker ihop.. jo jag vet att jag skrivit och sagt det förut, men jag tycker verkligen det..
Så fantastiska barn jag haft turen att få till låns..

Älskade C ligger och sover fortfarande.. när lilla S  blir trött så ska jag göra samma sak.. men jag får väl vänta i någon timma till... sen, sen är det MIN tur.. :)


Får väl se om Wickan kommer hit idag.. han skulle komma dels för att lämna lite filmer och dels för att umgås.. har ju inte träffat honom på flera månader..
Han är lite svår den..  väldigt svårt att förstå vad som försigår i hans huvud och inom honom.. han är den tysta typen när det gäller sånt..
Men han är iaf en väldigt bra och rolig vän..  Och han är dessutom skitkul att supa ner.. *haha*  detta ska vi dock inte göra idag eftersom att vi har barnen hemma..

Försökte få tag på Kära M igår kväll, men det var helt lönlöst av någon anledning...
Pratade med Rickatt igår och han sa att hon kan hämta sin katt tidigare, den är nämligen lite utstött av de andra kattungarna, så den mår nog bättre av att få komma någon annanstans.. ska bara ta och avmaska den först.. .
Tänkte att han kunde få mitt medel så kan han avmaska allihopa..  Jag behöver ju inte det så jätte mycket, eftersom att jag har inne katter som är avmaskade, och så..
Bättre om han kan avmaska sin utekatt och kattungarna istället.. de behöver det mer..

Jaha.. nä, jag orkar inte skriva mycket mer nu..
Ska se om S är intresserad av att sova lite med mig nu.. :)

Må Väl!!!
Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bra inlägg vännen! de du sa om barn är ju helt sant! Har aldrig tänkt på de innan, men så är de verkligen!! Ut å rulla i löven ikväll eller?? ;) Love you vännen!

2008-10-25 @ 09:00:30
Postat av: Malin

Jippi Jippi ja skall få en röd lite mobbad down katt unge =).. Hon ska få det vackra namnet Selma, eftersom jag aldrig kommer få igenom det på något barn ;) KRamar

2008-10-25 @ 11:28:59
Postat av: Lille Lisa

Va vackert du skriver! Jag vill också ut å rulla i lööv! =D Älskar dig kusin <3

2008-10-27 @ 11:27:05
URL: http://veritasdarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0