Lite Allt Möjligt



Måste köpa lite hårfärg denna månad, ska göra ett nytt försök att bli blond igen.. saknar ju min vanliga hårfärg..
Sen ska jag coh Mickis åka till Maria i helgen kanske och få naglarna fixade.. måste ringa Maria och kolla om hon har tid bara.. så måste Mickis kolla så inte hon ska ner till skåne med power ranger..
Jag hoppas jag hoppas.. skulle bli sååå fint om jag fick ordning på naglarna och blev blond igen.. :)


Hoppas det går att lösa så att jag och Kära M kan åka till Ullared i slutet av oktober.. hon ska fråga sin kära svägerska om hon kan köra oss.. eftersom att hon är lika shopping glad som vi är så tror jag inte det är ett problem..
Måste dit.. ska ju handla alla julklappar..
och lite vinterkläder till barnen..
Sen skulle det inte göra ont någonstans om det fanns pengar över så jag fick shoppa något roligt hem också.. :)
Måste iaf kolla efter ett par lila gardiner som ska vara i mitt kök, efter att jag målat om det.. :)

Pratade om Bröllop idag med Kära M, hon berättade att hennes bror och hans flickvän ska gifta sig på en strand.. så vackert..
Eftersom att jag inte gillar havet, utan föredrar skog och sjöar, så tänkte jag då i samma stund att jag nog hellre skulle gifta mig i en skog, eller ja i närheten iaf i ett vackert landskap.. helst med en sjö i närheten.. och vad säger Kära M då.. jo: " Jag vill itne gifta mig i kyrkan längre, men inte på en strand heller som dom ska, utan i skogen" hmm.. vi tänker så lika ibland så det är helt vrickat.. :)
Men så är det väl med riktigt bra och nära vänner.. man blir så nära och bra vänner just för att man är så lika och har liknande drömmar, mål, önskningar, tankar och åsikter!

Började samtidigt i detta samtal att fundera på hur min brudklänning ska se ut den dag jag gifter mig..
och jag är ju ingen vit brud.. jag har ju redan 2 barn.. så jag funderar på att ha en vit klänning men med ett transparant tyg över som går i lavendel lila, eller pärlemor.. mest åt det lila hållet dock..
Och jag har ju redan bestämmt mig för en ring.. :) INTE dyr alls.. om man jämnför med de andra.. min kostar mindre än 2000:-  en vanlig ring med ett hjärta, och i hjärtat så ska det vara en lila sten.. tror att det är Onyx stenen som är lila..
Japp, jag är tokig i LILA!!!! finns det en vackrare färg så säg..





Ute är det riktigt höst väder.. regn..
Alla ni som är ute tycker säkert att det är ett skitväder.. men jag är nöjd. :)
Älskar hösten med sina vackra färger.. nu har dock träden tappat alla vackra gula, oranga och röda löv.. så de ligger i högar på marken.. men ändå.. hösten är vacker.. med eller utan regn..

Tittar ut över de relativt få träd man ser härifrån och det är ju så fantastiskt med alla olika färgerna på löven, de löv som sitter kvar..
Mörkret kommer tidigare på kvällarna, igår så tände jag och Älskade C ljus när vi satt i soffan och kramades.. så mysigt..
Känner ett lugn inom mig som bara kommer med hösten..  i lugnet ligger också en hel del förväntan.. förväntan på julen och all jul pynt som ska fixas.. Alla förberedelser inför denna dag som bara är till för barnen enligt mig.
Ska li sååå mysigt och se båda pojkarna öppna sina klappar.. älskar att se när de ler.. inte bara ler med munnen, utan när de ler med ögonen och man ser hur glada de är.
Ska fjäskalite för Mamma och kolla om hon och systrarna ska komma hit och fira med oss.. eftersom att Älskade C´s mamma och syster ska komma hit så kan ju itne vi bara springa iväg.. inte speciellt trevligt kanske..



Så Mamma och systrar får nog ta och komma hit på den dagen..

Sen har jag funderat lite på vad man ska gra på nyår.. jo jag vet att det är ett tag kvar, men jag funderar iaf..
Ska nog testa ett nytt recept som jag tänkt sno från grannen.. :)
Coca Cola Kyckling.. japp, ni läste rätt.. man kokar tydligen en hel kyckling i coca cola, och så ska det koka så länge att kycklingen lossnar från benet bara man tar i det nästan..
Flera stycken har testat det och säger att det är jätte gott.. så mm.. jag funderar.. annars kan vi ju alltid låna mammas raclette (stavning?) och göra mat med den..mm.. så jäkla gott alltså..

Nja.. funderar funderar.. mina planer och funderingar måste ju klaffa med Älskade C´s också.. :)
Kanske man ska bjuda hit lite folk då och ha mysig middag med en lugn och mysig kväll, stå i fönstren och kolla på raketer.. låta barnen vara vakna länge och springa runt och ha roligt..
Tja, det tåls att tänka på..

Tack Kär M för din kommentar i förra blogginlägget..  Du är så söt så!!
Inte min mening att u skulle få en känslostorm dock.. men men.. :)

Nä, nu kommer Mickis snart.. så jag ska sluta häcka här..
Må Väl!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0