I´m Back!

Så, då har man ringt till soc då.. det gjorde jag igår.. och talade om för dom att de skött allt väldigt dåligt eftersom att vi itne blivit kallade till något möte..
De måste ju fatta att det är jobbigt för oss..
Så nu ska vi på avslutningsmöte på tisdag.. det mötet är endast till för vår skull, så vi får ett avslut och för att vi ska veta att de lägger ner hela skiten... känns väldigt bra faktiskt..

Så snart är det ute ur världen... stormen är utriden.. :)

Idag ska jag städa.. så mycket som möjligt...  för imorn får vi besök. Maria kommer hit och hälsar på.. och jag hatar ju att visa upp mitt hem stöckigt så lite tädning är väl på sin plats..
Fast jag måste städa vilket fall som helst... har en och annan ökenbuske som flyger runt i vinden här hemma... det är nackdelen med katt.. men men...
Nu ska städas.. bara jag lämnat B på dagis så..

Sen kommer min älskade mamma och lånar tvättställningarna.. mina systrar har nog fått lite skäll för att de aldrig kommer med kläder som ska tvättas så nu har min stackars mamma fullt med tvätt och ska tvätta som en tok idag..
Hade jag också behövt, men jag tar det till helgen..

På fredag kommer syster Greta och Grisen och hälsar på... eftersom att det inte blev något firande så tyckte de att då kommer de hit och sitter här med oss och tar det lugnt.. bara vara social och trevlig.. :)  Ska bli kul för Gris har inte varit här sen jag flyttade hit tror jag.. hon och hennes man hjälte till med flytten då..

Nu har jag kommit underfund med hur man lägger upp länkar så nu på sidan av mina blogginlägg kan man se länkar till mina nära och käras bloggar..
fun reading! :)


Ja det händer ju som sagt en hel del saker nu... både för mig och med folk i min närhet..
Kära M har ett problem med ett riktigt stolpskott.. tror faktiskt man kan  anmäla honom för det mesta han gör, och få besöksförbud...  Det måste hon fixa.. jag är rädd för hennes skull för denna idiot..

Sen verkar inte allt vara jätte bra med Angela heller.. vet itne vad jag ska säga eller tycka där eftersom att jag inte pratat med henne.. vet bara att hon är ledsen just nu.. och det känns inte bra...
Jag känner verklig sorg inom mig när de i min närhet lider...


JAha.. Idag ska vi äntligen få åka och storhandla.. Faster Fiona kom hit igår och lämnade sin bil hos oss så vi ska få låna den tills på torsdag.. känns bra..
för det behövs verkligen handlas nu.. vi har knappt något alls hemma..  blä blä..


Ja i fredags så var jag ju med mamma och kollade på hundarna när de tävlade.. hade med mig B, jag trodde att han skulle springa ut på planen hela tiden och vara allmänt trottsig som han brukar.. men han var verkligen hur duktig som helst.. gjorde som jag sa, och han sprang inte ut på planen en enda gång..  dock råkade jag säga en gång:
" Den hunden springer ju skitfort"
Så det blev hans nya replik.. *ajabajja mamma* MEn det var väldigt kul.. Så fick jag ju se min älskade ras Beauceron.. :)
Åhhh va fin den är..  tjejen som gick med honom är väldigt kort, så hunden såg enorm ut.. :)  men ack så fin...
Hon sa att jag kunde få hennes tik hon hade hemma, för den gick inte att träna in skydd på.. hon älskar människor för mycket för att bita...
Ja gärna sa jag.. jag tar henne på en gång.. måste bara tala om det för gubben där hemma.. :)  skämtosido...
Men hon berättade en hel del om olika uppfödare, och rekomenderade en kennel jag aldrig hört talas om...  för de har tydligen de lugnaste Beauceronerna.. inga nervösa bitiga monster...  så nu sitter jag på dagarna och letar test resultat och en massa annan info hela tiden...


Ojj.. det blev ju r'ätt långt idag ju...
kanske skriver mer senare.. nu ska barnen kläs på.. för snart är det dagisdags!!!

Må Väl!

"you say save the wales, I say FUCK the wales"
M.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0