Vänner För Livet

Detta inlägg tillägnar jag 2 av de människor som jag haft vid min sida när allt varit som jobbigast..
2 personer som åter och åter igen visat att de finns här för mig om det skulle krisa sig, och de finns här lika gärna för ett gott skratts skull.
Syster Greta och Lilla Grisen..  Sånna tider och sånna minnen jag har med dom.

Syster Greta, kommer du ihåg vår egna lilla plats "cola flaskan", hur vi alltid drog på oss rollerblades, köpte godis på labban och åkte dit bara för att tjata eller bara vara..
Och det var alltid samma typ av godis..  dom där små påsarna med lakrits, vi hade varsin figur och resten delade vi på.. :) Telefonerna var de "värsta" att äta av någon underlig anledning..
Låg igår och tänkte igenom mina minnen med dig.. Vi har varit med om allt.. Hemska minnen, Roliga minnen, arga minnen, glada minnen, tråkiga minnen, lyckliga minnen, sorgsna minnen och minnen fulla med skratt..  Allt har vi gått igenom tillsammans..

Allt med Julia, kommer ihåg när alla sa att du fått stryk av henne.. om du bara visste vilken ilska som bubblade upp inom mig då.. jag jälv blev rädd.. men ingen kunde stoppa det faktum att jag skulle till dig..
Och när jag väl kom så var historien en helt annan.. :)  

När vi blev inlåsta i källaren för att någon vaktmästare haft mage nog att stänga dörren... från UTSIDAN.. så vi skrek och fick smått panik..
Alla konstiga saker vi såg när vi lekte inne på dagiset..  jag kan fortfarande inte förklara något av det..

När vi fick vara hundvakter åt Richard, Lucifer mfl.. kommer inte ihåg vilka mer hundar det var.. men 9 Tibbar var det som rusade iväg iaf.. :) Så härligt och frigjort det såg ut när de sprang och lekte med varandra.

När vi skaffade våra pojkvänner och allt som gick upp och ner där..  fy så mycket vi gick igenom.. mest motgångar dock, med dom.. 
Vanmakten jag kände när du förklarade hur det låg till med "D".. jag visste inte hur jag skulle kunna hjälpa dig..
Alla de gånger jag känt inom mig att du mår dåligt, men inte alltid kunnat nå dig.. som när du var i Frankrike och jag i Orsa..   Så mycket att en bok lika tjock som bibeln nog inte skulle räcka till..

Och en sak till som absolut inte får glömmas bort..
"Om du morrar på mig så morrar jag tillbacks.. Grrrrr"  Så underbart.. fan vad vi skrattade åt dig och Chicka...



Och Lilla Grisen..
Kommer nog aldrig glömma första gången jag träffade dig.. *haha*  trodde du hade något emot mig eller var knäpp på något vis.. inte kunde väl du veta att du hittade den med minst självkänsla när du ville visa dina konstiga cp-ryck.. *hahaha*

Våra skolkdagar tillsammans..  Popcorn, Coca Cola och Chocklad med luft bubblor, framför tv:n tittandes på "våra bästa år".. sen bar det iväg till torget... för lösnaglar och hårfärg...  sen gick vi hem till mig och fixade allt detta och sa till våra mammor, att jodå, vi hade varit i skolan.. *ser oskyldiga ut*
Lyssnade på låten Popcorn på högsta volym från ett par krassliga högtalare i datorn... :) och så den där låten som jag inte kommer ihåg vad den heter.. med talet som intro...

Kommer ihåg dagen hemma hos Seweryn när du hade varit en helg hos din pappa... jag var så rädd och så orolig för dig.. jag visste inte vad du gick igenom, eller hur det kunde påverka dig..
Sen kommer jag ihåg en annan sak hemma hos Seweryn också.. men då var det jag som gjorde nått dumt... att du inte stoppade mig.. snälla lilla grisen.. :)  jaja, gjorde ju slut efter 2 dagar.. *hahaha*

Dina härliga kommentarer som kommer närsomhelst..  älskar din spontanitet och din ärlighet.. 

Bebisen Bella... hahaha.. Du är så söt.. Och ditt skratt som är en skum blandning at Eddie Murphy och en åsna.. fan, vem kan låta bli att skratta när du sätter igång..  Sitter och ler nu åt alla gåner vi fått garvisar..

Nit, nyt, sannoninonyt, hörrö din jävul, Aschentooolis! 
Tider som aldrig glömms bort..


Även om vi inte träffas så ofta nu som vi gjorde då så är jag så underbart glad att både din och Gretas livsväg gick ihop med min när den gjorde..
Ni har hjälpt mig så mycket mer än vad ni vet..  Utan er hade mina år som tonåring inte varit hälften så rolig.. för även om det gjordes ett och annat misstag så ångrar jag nog inget alls som jag gjorde under den tiden i mitt liv, för jag hade så jävla roligt och fick underbara vänner..  som jag ska se till att behålla livet ut.
Kan inte tänka mig att leva utan att ha er där på något sätt..   Att få ett gott skratt med er.. det är en av många saker som gör livet värt att leva..
Sånna saker vi upplevt tillsammans.. Som jag, som sagt, inte ångrar något av..  för allt har lett mig och er till det vi är idag.. 

Det är först när man varit med om allt, både negativt och positivt, hjälpt varandra, bråkat och sen blivit sams.. det är först då man kan säga att man älskar någon..
Och jag älskar er 2 nått hemskt mycket...  Mina änglar!! 
Jag hoppas mina söner får lika härliga och raka vänner som ni varit för mig..  då vet jag att de kommer ha kul!!




Slut på nostalgin!!! :)

Pratade med Mickis igår.. hon och PowerR var på väg till Huvudstaden för att besöka hennes kusin och hans bror.. han skulle ju på kurs också.. men en liten stund måste de väl få över till socialt liv.. :)
De ska bo hemma hos hans bror, som äger 2 Am.staff... :) eller om det var 3.. hmm.. kommer inte ihåg.. men jag hoppas Mickis kan slappna av och se en annan sida av rasen än vad media skriker ut.. hon är ju jätte rädd för hundar annars...

Detta är lite fakta till dig Mickis:
Från början var det bara American Pitbull Terrier.. som var framavlad dels för kamp hundar emellan och dels för att hetsas mot tjurar innan slakt för att adrenalinet i tjuren skulle rusa och göra köttet mörare.
Efter filmen "busungarna" så blev efterfrågan större speciellt inom barnfamiljer, och uppfödare började avla på de större hundarna med mindre "gameness" i sig..
Efter en lång tids avlande och försök till godkännande av rasen så godkändes den "nya" hundarna som American Staffordshire Terrier.
Namnet fick den av sina likheter med Engelsk Staffordshire Bullterriern, om den engelska staffen ingick i framavlandet i den nya rasen vet jag inte. Men ska man titta på likheterna raserna emekllan utseendemässigt är det nog inte helt omöjligt.

Så, nu fick du lite info om den iaf.. :)

Nu ska jag hänga lite tvätt och försöka få B att äta frukost..
Skriver säkert senare..

Må Väl!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0