Frölunda = Ghetto?!

Var borta hos Kära M nyss, och där var det full rulle.. en massa saker som skulle upp från källaren och massa färg som skulle inhandlas för idag ska där göras om helt och hållet...
snabba ryck här förstår ni... :)


Jag har ju bott i frölunda hela livet i göteborg, och det har ALDRIG hänt mig något.. ALDRIG... Power Ranger har bott här i max en vecka, och han har råkat ut för följande;
* Bilen har blivit målad på
* Motorcykeln har blivit pungterad
* Rånad på enmassa försäljnings telefoner... (det var planerat troligen)

Snacka om otur.. det värsta är ju att nu får han verkligen belägg för sina fördommar om frölunda!! Så tack alla små Ghetto ungar... folk här försöker få andra att se att det inte är så farligt här i frölunda, att alla inte är idioter här.. att man kan bo här utan risker..
Men Tackar Ghettoungar för att ni raserar allt för era medmänniskor och grannar...  Det måste kännas jävligt bra när folk dömmer er i förtid på gatorna i stan, speciellt när de uppenbarligen har rätt!!!
Gahh va irriterad jag blir..

Vill tillägga att ni som sköter er, som uppför er och är trevliga.. ni ska absolut INTE ta illa upp, det är inte er jag menar.. det är alla de andra, som endast är ute efter att förstöra för folk!!!


Snart får vi så lov att skicka bort tvättmaskinen också¨.. orkar inte ha den stående i hallen mera.. blir ju f*n svintrångt och jobbigt.. nä.. uscha.. bort ska den...
Måste kasta en massa saker på tippen med.. C får låna en bil och släp snart så man kan rensa.. helst innan det är dags för julpynt...
Börjar få tillbaka min energi nu känner jag.. kan det vara hösten som ger mig den kanske?? :)
Så nu jäklar ska här bli förändringar.. kök, sovrum och barnrum ska målas om... förrådet ska rensas..  kanske ska man måla om vrummet med??? men det vet jag inte säkert ännu.. C är inte villig att göra det.. tycker det är bra som det är... men det är ju cola fläckar där jue... :/



Hoppar i ämnena igen.. mycket typiskt mig!!!
Olämpliga föräldrar... träffade en gammal kompis igår som fått barn, blev jätte glad för hans skull.. däremot så blev jag itne så lycklig när han berättade vem mer som bestämt sig för att bli förälder...

Nu är det inte så att jag dömmer folk utan att veta något.. önskar alla människor den glädjen över att få ett barn, men man ska kunna ta hand om sig själv ordentligt innan man sätter barn till världen.. det är min uppfattning iaf..
Vad tänker vissa människor med??
Fast ibland kan de överraska och visa en riktigt ordentlig och pålitlig sida.. hoppas du blivit sån!!!


Var upprörd när jag hämtade B på dagis förut.. mannen som klippte gräset körde skitfort, bland barnen som var ute och lekte..  han hade inte haft en chans att stanna om ungarna sprungit fram bakom buskarna...


Fy vad jag gnäller idag då.. känner att jag är en riktig bitter f*tta idag.. så det får sluta här.. skriver en annan dag.. när hunöret är bättre... :)


Må Väl!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0