Mammor!!!!



Jag har kommit  på att det är underskattat att vara mamma, och att vara hemmafru..
Förstå hur mycket dessa människor alltid har i huvudet.. alla familjemedlemmars olika behov och önskningar.. Det är mammorna som håller ordning på vilket shampo som vem i familjen ska ha..
Vilka typer av byxor de olika medlemmarna ska ha, med tanke på slitaget..  Dom håller ordning på vad alla är allergiska mot, eller inte tycker om..
Inom en familj är det OFTAST mamman som vet ALLT om familjen.. 
Tänk vad mycket arbete dessa kvinnor runt i världen verkligen gör.. och sen har arbetsmarknaden mage att säga att det inte är en kvalitét hos sig som man kan sätta på jobbsökandet.. helt sjukt!!!

Alla ni där ute som pratar ner hemmafruar eller mammor som är mammalediga, istället för att jobba... HÅLL KÄFT, iaf tills ni själva testat på det... Vart hade ni varit utan era mammor??? Tänk vad mycket era mammor håller i huvudet för eran skull..  lovar er att de inte håller koll på vad som hänt i era liv och vad ni gillar, vad ni är allergiska mot, vilka era fobier är osv osv för sin egna skull.. de håller koll på allt för eran skull.. för att ni ska ha ett så framgångsfullt liv som möjligt!!!

Hedra alltid era föräldrar!!! (dock finns det vissa föräldrar som absolut inte förtjänar att hedras, de gäller inte här)


Först nu när jag själv blivit mamma har jag börjat fatta vilket jobb min mamma hade.. vilken fantastisk människa hon verkligen är..
Idag gnäller mammor (även jag själv) för att deras jobb har så långa dagar och de inte hinner spendera tid med sina barn... de gnäller för att de är trötta efter jobbet.. de gnäller över det mesta som finns..
Min mamma var ensamstående, hade 3 jobb och jag lovar er.. jag kände mig ALDRIG bortglöm eller åtsidosatt.. förstå vilken kvalitéts tid vi hade när det var vår tid.. Kommer ihåg myskvällar när jag fick vara vaken länge med mamma.. vi satt och åt Risotto och tittade på tv, sen var det efterrätt, fruktcocktail, sen var det dags för det jag såg fram emot hela kvällen.. Mamma skulle klia mig på ryggen tills jag somnade... :) Men först fick jag ta alla mina pixisar och my little pony borstar och frisera mammas hår i alla de sjukaste och mest vrickade frisyrer jag kunde komma på.. och stackarn satt där och låtsades som om jag gjorde något fint.. :)

Men fatta, 3 jobb.. förstår ni att jag tycker min mamma är stålmamma!!!  Hon gnällde fan inte.. hon gjorde allt för att jag skulle ha allt jag behövde och ville..
Fick ju en ponyhäst varje månad.. minst!!! fick allt jag ville.. Gahh vad jag älskar min mamma!! hon är helt fenomenal och helt enkelt den bästa!!! Om jag bara blir hälften så bra mamma som hon varit så är jag på god väg och mina barn är i säkra händer!!!!




Satt och läste i en för mig nu hundtidning jag hittade på hemköp.. den mest sjuka och hemskaste jag sett på länge måste jag säga.. de har publicerat bilder från hundresturanter i fillipinerna.. och bilder på hur de stackars djuren plågas.. Fattar inte att man kan göra så mot levande varelser.. ok, de kanske vill äta hundar hellre än kossor.. men va fan.. de kan väl iaf ge djuren ett humant sätt att dö på.. nä fy fan va hamskt det var.. kommer drömma mardrömmar om detta lääänge...
Något annat som också fanns i tidningen var en mycket roligare historia..
När jag jobbade i guldheden hade jag en hyresgäst som är polis, hundförare.. hans hund är helt underbar, väldigt fin och grymt duktig.. hon var då den enda av sitt slag.. nämligen sperma hund.. snacka om nos när hon kan hitta sperma efter en våldtäktsman ute i skogen, speciellt när offret bara har ett hum om vart det hela utspelade sig.. och där går hunden Xena och hittar spremat så polisens tekniker kan hitta DNA... Nu har han även tränat upp en till hund med samma specialitet.. helt grymt..
Tänk vad handfallna vi skulle vara utan våra fyrbenta vänner..  Finns inget att ogilla hos dom när man tänker igenom vilken nytta de gör i våra liv.. hur de hjälper oss på alla sätt och vis och olika sätt för att vi ska kunna ha ett fungerande samhälle...

Nä, nu ska jag fortsätta kolla på Magnus Betnér!!!
Han är grymt rolig!! Gillar honom skarpt!!

Må Väl!!!
Kommentarer
Postat av: Mamma

Du ÄR en fantastisk mamma själv. Tro aldrig nåt annat! Det tålamod du har med barnen, lugnet.. ja allt.. det har jag aldrig haft, tror jag :) Love ya//Mom

2008-10-17 @ 13:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0