Nätter...

Ja uscha...
Inatt var ingen rolig natt.. B vaknade när jag skulle gå och lägga mig, så då fick han ju självklart ligga inne hos mamma och pappa och sova.. sen vaknade S någon gång under natten så jag lyfte över även honom till vår säng.. det är tur man har en stor säng alltså.. annars hade det aldrig funkat här hemma...

Iaf så har jag inte fått så mycket slmn inatt eftersom att B tyckte det var bättre att ligga och berätta en massa saker än att sova, och när jag väl blev arg då började han istället med en massa konstiga ljud så då kunde jag inte sova för det... Gahh!!!!

Nej, idag blir ingen rolig dag...



Kollade på Dr.Phil igår det handlade om "Momzillas"
Föräldrar som försökte skapa de perfekta barnen...
En mamma hade tom, stereliserat sig strax efter förlossningen av sin dotter, för att hon skulle viga sitt liv till att göra sin dotter till perfekt...
Det stackars barnet fick börja med tv-reklam redan som 6 månader gammal.. sen fortsatte det med skönhetstävlingar för barn, vilket jag personligen inte förstår att man utsätter sina barn för.. det är som att be och böna för alla problem som finns med ätstörningar, mindrevärdeskomplex osv osv,
Iaf, denna mamman bestämmde även vilka vänner dottern skulle ha, vilket yrke hon skulle utbilda sig till, vilken frisyr hon skulle ha, vilka kläder, fritids intressen... ja allt.. när mamman fick höra att skolan tänker göra en lista med de 10 som hade bäst betyg på dotterns high school hade mamman sagt att "där SKA du vara med"..
Hon tog hand om allt för dottern... litade inte på sin dotter alls..

Gud, vilken människa... detta stackars barn kommer att lå sig fri så det står härliga till, såvida hon inte är så kuvad att hon alltid kommer tro att hon aldrig blir tillräckligt bra...
Pedagogik...? psykoligi...?? Det kanske sånna människor måste läsa på lite om så de inte förstör de stackars barnen...


Ska man göra idag då???
Leka med vännen kanske, och rasta lite barn???


nä.. nu ska jag göra nått vettigare än att sitta här!!
Må väl Gott folk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0