Dagens Problem!!!

God Morgon gott folk!!!

Jaha, då var det en ny dag igen... Känner mig lite nere, fast jag inte har något att vara nere för..
Inte för min egen del utan för 2 personer som står mig näras skull..
Kära M, har ett jätte problem som inte kan lösas på någon dag.. jag vill gärna hjälpa henne, men det finns inte så mycket jag kan göra mer än att lyssna och kanske göra nått litet...

Mickis har ett problem hon oxå, eller rättare sagt Micksi & C:o, som förhoppningsvis får sin lösning iag.. Och jag hoppas att det inte blir som jag absolut inte vill.... uscha!!! Nä, stanna här mina vänner!!!

Tycker inte om när mina nära och kära mår dåligt eller har riktiga problem..


Igår läste jag på text-tv att det varit en brand nere på ett varv i hamnen, och att en av de arbetande blivit väldigt brännskadad och förts till sjukhus..
Blev väldigt orolig då Gretas man jobbar på ett varv, så jag ringde henne för att kolla så det inte var han..
Men det var det inte, han jobbar på ett annat varv..
Blev lättad, även om det är hemskt oavsett vem det händer, så är det lättare att ta in "en okänd människa, som blir ett nummer i statistiken" än att det ska vara en närstående..

Fast skulle något hända ett barn, en äldre person eller ett djur tycker jag det känns hemskt inom mig oavsett om det är någon jag känner eller inte..
Förstår inte mig på människor som ger sig på de absolut mest värnlösa och mest oskyldiga i världen.. varför??
Fega små skitar är vad sånna avskum är... man ger sig inte på någon, men absolut inte på  äldre, barn eller djur...!!!!
Blir lika ledsen varje gång jag läser om sånna saker..


För att hoppa från en sak till en annan, för några dagarn sedan när jag var hemma hos Kära M, och vi satt på hennes gård med barnen, så fick hennes dotter och B varsin 5 krona för att de sprang och hämtade en sak till Kära M..
Då fanns där en kille på ca 6-7 år.. och den ungjävlen försökte råna våra barn.. fast vi stod där... åh jävlar vad jag blev arg.. sa en massa elaka saker till detta stackars barn.. men fy f*n vad är det för föräldrar som lär sina ungar sånt.. eller varför är de inte ute med sin unge.. de måste ju vara medvetna om vad ungen har för karaktär..
Gahh.. nä jag blev väldigt arg och talade om för ungen att han ska hålla sig så långt borta från våra barn han bara kan... länge sedan jag var så arger.. men man ger sig inte på min son.. ALDRIG!!!
Och inte på Kära M´s dotter heller...

Hmm... Granne M då.. får inte tag på honom, ringde 2 ggr igår utan svar.. undrar hur det är med honom och vad det är han sysslar med.. Är orolig för honom...


Snart är det dags att gå och lämna B på dagis, sen ska jag och S hem och sova lite.. :) har inte sovit mycket inatt.. kom hem sent igår från mamma, sen satt vi och kollade på film.. så jag la mig inte förän vad 23.30 - 24.00 någon gång.. och då var det bara för 3 timmar.. sen vaknade S och ville ha mer mat.. och sen upp 06:30.. oja, mycket sömn där ja.. *NOT*!!!

B fick leka med sin kompis L i helgen.. det har han längtat efter.. :) de leker så väldans bra.. de är på samma nivå och är lika bra på att "ta för sig"... Och ändå har de bara känt varandra någon månad.. så det är verkligen kul...  Annars leker ju B bäst med de som han känt mestadelen av sitt liv..

Hoppar från en sak till en annan igen... :)
Skulle behöva åka till ikea och köpa en ny byrå till mina pojkar.. de har ju så förbannat med kläder så deras byråer är för små.. dessutom är S´s byrå en ekonomi variant så den är ju trasig.. gick sönder första veckan..
Denna har jag tänkt köpa till dom:

Så kan de ha varsin sida av byrån.. eftersom att de iaf kommer att få dela rum om någon månad.. så fort S blir lite större och kan sova hela natten.. och jag släpper min nojja och inte är lika löjlig så han kan sova i eget rum.. :)

Nä, nu är det dags att göra iordning barnen för att gå till dagis.. får väl se om jag skriver igen sen..

Må Väl!
Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken urfin byrå till dina pojkar!

Hur läcker som helst i Svart!

Du är en fin vän, och du hjälper jättemycket när du lyssnar på mitt svammel =)

kramar

2008-09-22 @ 13:03:50
URL: http://www.sillymims.skyrock.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0