God Morgon!!!! ...

God Morgon!!!!

Jaha.. vad ska hända idag då?? hmm.. förhoppningsvis så kan man rasta lite barn med kära M...   Så barn kan vara lugna sen.. *drömma kan man ju alltid*
S har faktiskt fått sova i SIN säng nästan varje natt nu de senaste 2 veckorna... :) tar bara honom till vår säng om/när han vaknar på nätterna och vill ha lite mat..

Gahh.. satt och kollade på IKEAs sida lite... skulle ju behöva ett nytt överdrag till soffan... men de kostar så förbannat... hittade ett brunt som hade varit jääääätte fint, och ett rött som inte heller hade sett helt fel ut här,... ) men, f*n de kostar ju nästan lika mycket som soffan gjorde själv... :(
Men jag VILL VILL VILL VILL ha....  tänk vad mysigt det röda hade blivit till jul... 



Ja, julen ja... gud så jag längtar efter den..
Mörkret, så man "måste" tända ljusen här hemma, och ha minimal belysning när man är uppe, och en massa advents ljusstakar..
Kylan, så man kan gosa ner sig i soffan hela familjen med varsin kopp the, en varm filt, tittar på film eller tv och bara MYSA!!!
Adventsmyset på söndagsmornarna med bullar och pepparkakor och lite must till de.. med tända ljus och mörker runt om... 


Älskar att se hösten komma.. alla löv som gulnar, för att sen bli röda och falla till marken.. det är så vackert..
Kvällarna kommer fortare och man kan sitta och titta på stjärnorna tillsammans med lilla B, och förklara på hans nivå vad de är för nått.. 
När kvällarna kommer fortare och man ser hur värmen lyser från de flesta fönster..  Speciellt efter julpyntet.. då lyser värmen och kärleken ur de flesta fönster så starkt att de kan värma en frusen själ som går förbi..
Tog mig en kopp The häromdagen, dricker ju inte det på den varma delen av året.. men nu är det ju kallt på kvällarna.. :) Men, mmm, va gott det var med the.. nu blir det dags att köpa upp sortimentet igen.. *haha*

Bjöd in svärfar till jul också.. får väl se om han mår såpass bra att han kan komma.. hoppas på det.. lite glädjeämnen borde han få här i livet och inte bara sitta där ensam på sitt hem..

Det enda med Julen som jag inte längtar efter är julklappshandeln... för det är så förbannat svårt att köpa till B, han gillar allt och inget.. har inga speciella intressen (vem har det vid 4 år ålder??)  och man vill ju köpa något som han verkligen vill ha, något han kommer ha användning för, och något som han verkligen kommer älska.. men vad?!?!?!
Lilla S är ju lite lättare då.. han nöjjer sig nog med paket i papper..då är hans julafton klar.. :)
Annars älskar jag att julhandla.. älskar att köpa presenter till dom jag älskar...
Ska åka till Ullared i slutet av oktober och handla det mesta tänkte jag.. jag och mamma.. C får f*n inte följa med.. han är som en bromspedal, som är nedtryckt till botten, där inne.. :)


Hmm.. för att gå vidare till något mer aktuellt än julen då.. Jag fyller faktiskt år snart.. helt sjukt.. 25 år.. det är så gammalt.. :) är ju snart 30 va f*n... sen då?? nu har jag ju gjort mitt, iaf det viktigaste man kan göra i livet... fått underbara barn..
men men..
när jag fyller år så ska vi ut... har fixat barnvakt redan, det gjorde jag för övrigt redan i augusti.. *hahaha*
Så det blir utgång.. för fest hemma hos oss.. och sen ska vi ut.. vart det blir det vet jag inte.. men det är ett senare problem...

Vet inte om jag sagt det innan.. men 3 oktober så ska jag åka och kolla på tävling på Securitas..
Och jag har fått reda på att det ska vara " Beauceroner med.. *Jippie* förstår ni att jag blev glad när jag hörde det eller?? fan va kul att få se dom "in action" på riktigt.. inte på film/tv/bild...

För övrigt är det dags med lite Detox snart... både jag och älskade Greta ska gå igenom det hela... antingen så får vi fixa det innan min dag, eller så får vi ta det efter.. för man får ju inte dicka alkohol under tiden.. men men.. det löser vi då..

Nä, nu ska jag kanske göra nått vettigare... S sover och B tittar på tv.. tvätta lite kanske?!

Må väl!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0