Helgen och skit!!!

Så, nu har jag snackat med rektorn på förskolan, hon var förstående och mindre nöjd med sin personals insats kan vi väl milt uttrycka det. :)
Hon frågade om jag ville ha ett möte med personalen.. men jag tycker inte det behövs.. jag har redan bestämmt mig för att byta, det är bara onödigt med ett möte där de kommer sitta och försöka förhandla med mig så att jag ska stanna kvar där och så att jag inte ska tala illa om deras förskola sedan.
Men jag förhandlar inte när det gäller mina barn..  Och vill personalen bemöta min kritik och mina åsikter om hur de sköter sitt jobb, så visst får de det.. Men det kommer inte spela någon roll..  för jag ändrar mig inte iaf!!!



Igår var jag och Fiona och shoppade jeans. Tjockis har n hel drös som han säljer å jag köpte 3 par, medans Fiona idag kom på att hon faktiskt ville ha ett par iaf.. :)
Väntar på mamma och Bina nu, så ska vi gå dit också.. De kanske vill ha lite byxor de med.

Sen sålde jag en del på Bazaaren i helgen.. men mycket var det F*N inte... tror inte ens jag fick såt hälften..  Syster Greta berättade att under den tiden som hon stod i närheten av Bazaar lokalen så var det 2 pers som kom.. (2 timmar)
Så det förklara väl en hel del.. men men, barnen i baltikum blir väl glada då. Och jag glädjer hellre dom än att fylla mitt förråd igen.. så gniden är jag knappast!

Så har vi arit på Skånings "land" i helgen med.. åkte dit och åkte lite båt på sjön.. pojkarna tyckte det var skitkul.. eller ja, inte Lilla S till en början, men sen när han upptäckte att han faktiskt kunde andas i motvind så var det kul..  sen roade de sig med att kasta stenar i vattnet.. Bförsökte kasta "macka" med Älskade C som lärare.. gick sådär.. :) men roligt hade han ju.. Lilla S kastade i stenar bara och skrek: "yeahyeahyah" varje gång stenen kom ut i vattnet..  Sötnosarna mina!!
Efter det for vi till skånings stuga och grillade lite krov och kött.. jävla gott.. men stackars Skåning blev dålig sen så vi åkte hem och han somnade..

Sen var det väl meningen att jag skulle städat här hemma igår, men det blev inte så mycket av det.. var helt slut och ville faktiskt inte göra en massa sånt där "nyttigt-hemma-fru-arbeten".

Jo just det ja.. i Fredags så gick jag med Fiona till DaMario och sedan Labban för att ta en öl...
Fy va roligt man kan ha på Labban, bara av att iakta alla andra människor.. det är väldigt få som INTE gör bort sig på det haket.. :)   Jaja, skratt lev det gott om för vår del iaf.. och det var behövligt för någon.


Hmm.. nu orkar jag inte skriva mera..  ska ringa min kära mamma och kolla vad hon tog vägen.. sen ska jag ringa till den ungerska-pungen PH och kolla vad han har för sig, och se om han kanske kan visa lite byxor.. :)

Må Väl Gott Folk!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0