Äntligen Helg!!!

Nu är det äntligen helg... fy va skönt!
Nu kan man ta igen all tid med barnen, och kanske få lite ordning på hemmet som för tillfället ser ut som ett bombnedslag!

Det borde inte vara omöjligt att gå ner i tid på jobbet när man har barn...  Tycker det är så jävla tragiskt att vi inte träffar våra söner så ofta som vi vill, och så ofta som de behöver!
Upp på morgonen, iväg till dagis i 10 timmar.. hem, äta mat, duscha leka lite snabbt och sen sova för natten...  ett jävla ekkorrhjul som aldrig slutar snurra!
Nä fy fan.. vill kunna vara hemma med mina barn och se dom växa.. vara där för dom när de behöver mig.. alla gånger.. De ska inte behöva fundera på om jag är för trött efter jobbet för att orka prata med dom eller inte..


Nä, nu blev jag fan bara ledsen och bitter.. skriver senare!!
Nu ska jag kolla lite saker...


Må Väl!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig om det så kände jag oxå när mina va små jag led varje dag över att lämna på dagis,man skulle få va hemmma om man vill men tyvärr e ju inre samhället uppbyggt så.Känner o lider med dig Jenny.

Kram

Carina

2009-08-08 @ 11:07:36
Postat av: xstasia

Håller med dig. Det borde finnas bättre möjligheter för dom som vill vara hemma mer med sina barn,framförallt dom första åren.

Det är ju då barnen "formas" till vad dom kommer bli.

Vilket man som förälder har rätt att delta i. Samhället skyller på föräldrarna när barnen blir stökiga osv...men så är det ju inte.

Vi får demonstrera för bättre villkor för föräldrar-ledighet.

Blev änna ett inlägg i sig detta du :P

2009-08-09 @ 10:43:20
URL: http://xstasia.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tack Jenny. =) Den köpte jag i Göteborg förra året så den går nog inte att köpa nu.



Ha de gott.

2009-08-09 @ 17:44:29
URL: http://angelicawassdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0