Ilska är bara förnamnet...

Tänker skriva ett till inlägg.. det började som en kommentar i Daddys blogg.. men det blev så förbaskat långt att jag bestämmde mig för att skriva ett eget inlägg faktiskt...


Det finns ett fall, som inte är så skrivet om ännu.. så jag vet inte mycket om det..
Men iaf, så handlr det om en liten kille som blivit omhändertagen av sociala myndigheterna för att de, tillsammans med mamman till pojken, anser att pojken måste till ett behandlingshem..
Pojkens "fel"...? Han ville inte tala osanningar om sin pappa på skola och andra ställen...

Pojken är satt på ett behandlinghem för pojkar..
På deras hemsida går att läsa:

Målgrupp

På Vassbo Behandlingshem arbetar vi med pojkar som är 10 - 15 år vid inskrivningstillfället.

·Barn med stora svårigheter i skolundervisningen och som har svårt att vistas i stora grupper.

·Barn som visar symptom på destruktivitet, skolk, aggressivitet och där kontakten mellan föräldrar - skola - barn är bristfällig.

•Barn som blivit kränkta, mobbade och misshandlade

Nu undrar ju jag.. hur FAN är man funtad när man sätter ett barn som är misshandlat tillsammans med barn som är destruktiva och våldsbenägna... ??  Menar nu inte om Rickys fall..  han är varken misshandlad (förutom psykiskt av myndigheter) eller våldsbenägen...
Sen undrar jag om det ens är lagligt att omhänderta barn vars enda prblem är att vistas i stora grupper och som inte hänger med i skolgången?? Det står ju nämligen med som en av målgrupperna som vistas på detta hem.

Vad hände med att man kollar hur det är med föräldrarna istället för att ta barnen??
Barn som är destruktiva eller våldsbenägna brukar faktiskt inte ha världens bästa hemmamiljö.. kan man inte kolla där först innan man sätter dessa barn på hem, och tar bort den enda trygghet de faktiskt har???
Varför är det så svårt för myndighete att gå till den faktiskta kärnan till problemet, istället för att bara *"behandla" symptomen???

Nä.. jag blir bara så arg när jag tänker på detta, på hur vårt samhälle ser ut..
I all denna skit ska mina barn växa upp.. och era med.. tänk på det!!
Man kanske ska ta och stå enade mot all övergrepp som sker, och kräva rättvisa och ändring.. kräva att de som gör fel också tar på sig ansvaret för det..  Kräva sina rättigheter!!
För som förälder har du fan inte många, så se till att kräv de få du har..  Kräv tt allt ALLTID ska vara till det bästa för dina barn!!!


Må Väl!! Nu ska jag mysa med Älskade C!






kolla länken:
http://www.youtube.com/watch?v=q_V_36pyuNk&feature=channel

Och funkar den inte så skriv:
http://www.youtube.com/watch?v=q(underline)V(underline)36pyuNk&feature=channel  Där det står (underline) ska detta tecken vara egentligen: _
Kommentarer
Postat av: Jennifer

Svar: Hahha men vad skoj!!! tyckte det var urlöjligt med bloggar först, men det är ju himmla kul ändå har jag kommit på så det blir en heldel bloggande =)

Ursäkta den glada kommentaren i ett inte lika glatt inlägg, men hinner inte läsa nu...kommer garanterat besöka och läsa mer senare ;)

Hoppas du och familjen har det bra =)

//Jennifer

2009-08-10 @ 14:57:37
URL: http://thisismefarmoor.blogg.se/
Postat av: xstasia

Jag är inte riktigt med på vad detta handlar om...

Men av det jag läst så verkar detta stället lite konstigt. Alla på samma ställe..

2009-08-15 @ 17:36:55
URL: http://xstasia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0