Smått o Gott

Ibland kan jag bli så förbannad på människor..
Och ibland blir jag fortfarande förvånad över människors elakhet, svundsjuka och illvilja mot andra människor.. även om de inte känner varandra..

Det jag idag syftar mest på är Idol-finalen..
Jag, med flera tusen andra människor, såg Erik Grönwall vinna idol 2009.. och visst fan gjorde killen ett jävla jobb.. Fan va duktig han är..
Ryser när jag hör hans röst..  Det fanns många detta året som var grymt duktiga faktiskt.

Iaf, När han vunnit och ska få sjunga vinnar sången igen, så tar han upp sin pappa på scenen, de kramas och tar varandra i hand.. (här börjar jag, lipsille, att gråta som attan.. ) Efter det tar han upp sin flickvän som han inte fått träffa så mycket under hösten för att han jobbat, och satsat så enormt på sin karriär, dessutom väldigt framgångsrikt uppenbarligen..




Iaf.. han står på scen och kramar sin flickvän, och jag tycker det är så fint.. där står de och håller om varandra, lyckliga coh gråter av lycka för att han vunnit, och för att de äntligen får en stund tillsammans..
Men det är nu mina aggritioner börjar!
En hel drös med människor klarar inte detta.. att hans flickvän fick stå på scen med honom..

Va fan!!!
Vem hade inte stöttat sin älskade i den stunden? Vem hade inte varit stolt över sin kärlek?
Vem hade inte velat dela den viktigaste stunden i sin kärleks liv?

Dessutom när de inte fått träffats så mycket under tiden han varit med i Idol.. vem faaaan hade släppt sin pojkvän/Flickvän just där och då??
Inte jag iaf..
Men det sticker i folks ögon.. har läst sånna hemska saker om denna stackars tjej på nätet.. överallt nu.. börjar bli rätt så pissed off på det!!
Lämna människorna ifred för jösse namn..
Någon har antytt att hon skulle vara klängig och att "alla vet ju hur det går för sånna flickvänner *fniss*" Snacka om taskig vardag...

(Ja, jag har också alldeles för lite att göra på dagarna, därför kan jag reta mig på alla dessa avundsjuka puckon!)

Folk säger att hon gjorde bort sig för att hon stod och dansade till sin pojkväns sång...

Jag tror att ni alla bara är avundsjuka för att antinge, era pojkvänner inte kan sjunga en serrenad för er lika bra som hennes kan, eller så har ni inte ens lyckats behålla/skaffa en kille.. så det sticker i era ögon när någon faktiskt lyckas.. och speciellt när kärleken dem emellan lyser ur deras ögon...

Jag hade stått med min pojkvän hela vägen, hade gungat med honom på scen i all oändlighet för att visa mitt stöd för honom..

Fy fan vilka patetiska puckon ni är.. fattar ni inte att ni tar ifrån både Erik och hans flickvän en del av glädjen när ni håller på??
Varför inte bara glädjas åt andra människor?? Testa det en gång.. det gör inte ont.. Jag LOVAR!!



För övrigt händer det inte mycket..
Väntar på ett svar om en lägnehet.. sista intressedagen var idag..
Så förhoppningsvis får vi svar imorn.. Eller möjligen på måndag.. Fiona tror vi får den.. jag är inte lika säker, men jag hoppas att jag har fel och hon har rätt..
Hade varit så förbannat jävla undebart!!!

Har kollat på Inglorius Basterds ikväll..
Väldigt rå, men bra film... inte en film jag kommer kolla på flera gånger för att jag gillar den sååå mycket, men den var verkligen bra.. sevärd!!
Sen fick jag ett sms av min fru, hon tycker jag ska kolla på en film som heter "Where The Wild Things Are"! Kollade på trailern på YT och den såg ut att vara en film för mig och mina pojkar..
Får väl se om det blir av eller inte..

Mycket irritation nu..
Höga räkningar, och låga eller inga inkomster.. julen står för dörren och vi vt fortfarande inte om vi har råd med en endast sak till julen..
Och som grädden på det moset måste vi köpa ny soffa..
Anledningen till det skriver jag inte här.. men det är ett måste.. Vi har ingen som funkar just nu!
HELVETE!!!!

ORSA!
Ja, jag hoppas verkligen vi åker "Hem" för att fira julen iår.. det hade varit så skönt att få rymma lite..
skjuta upp problemen ett litet tag..
Sen ska ju bror också hem, så det hade varit helt underbar att få träffa honom igen.. saknar alla mina bröder som attan!!
Hoppas vi åker upp..

Mycket att hoppas för nu känner jag!
Men jag längtar vekrligen till Orsa, har inte varit där alls sedan morfar begravdes.. och det är 2 år sedan..
Älskar Dig Morfar!!

Så det är verkligen dags att åka upp nu och hälsa på..
Brorsans son har ju blivit stor med, vore kul att träffa dom med..


Lilla Syster N hade en läskig dröm för några nätter sedan..
Hon var i drömmen jagad av en massa andar som ville henne illa.. Och som vanligt i drömmar kunde hon inte komma undan.. Men då dyker morfar upp och säger till de onda andarna att lämna N ifred, vilket de också gör då.
Då vaknar N av rädsla mitt i ett skrik..
Tittar runt och vid hennes säng står morfar!!
Han stod vid hennes säng!

Jag kan inte ens försöka beskriva vilka känslor som bubblar inom mig när jag tänker på detta..
Jag hade gjort så mycket för att få uppleva det hon gjorde, samtidigt som jag aldrig skulle vilja uppleva det..
För skulle jag uppleva det, så skulle jag bli så tvungen till att inse sanningen..
Att han faktiskt inte sitter i sitt fönster var dag på lillåhem och kollar ut..
Att han faktiskt är borta.

Det gjorde mig väldigt ont på ett sätt när hon berättade detta dock..
Jag har varit så absorberad av min egna sorg efter morfar, att jag totalt glömt bort att andra också sörjer honom..
Det finns fler människor som älskar honom lika mycket, folk som mår lika dåligt som jag över hans bortgång.
Det, var en väckarklocka som gjorde ont..
Fan va självisk jag varit.

Jag har gått runt i min egna lilla bubbla och låtsats som om jag haft äganderätt på sorgen efter honom..
möjligen att jag delat den med min moster.
Men min egen mamma då...?
Hennes sorg.. den har inte ens funnits i mina tankar.
Det gör förbannat ont inom mig när jag inser hur jävla elak och självisk jag varit... och fortfarande är..
Så länge jag inte accepterar hans bortgång, så länge jag fortsätter min sorg på samma sätt som jag gjort i över 2 år, så ignorerar och nonchalerar jag deras sorg..

Men jag vill inte..
Att ta upp det och att försöka gå till graven kommer bringa upp så många käsnlor, och det kommer göra så förbannat ont..
Den enda som jag skulle kunna ta med mig till graven är Mickis..
Med henne skulle jag kunna bryta ihop totalt tror jag..
För hon vet, och hon förstår.

Får se om jag är stark nog när jag väl kommer dit upp..
Om jag kommer kunna gå till graven, och i så fall om hon vill följa med mig!!



Nä, nu slutar ännu ett inlägg med att jag sitter och gråter..

Ska nog ta och läsa lite Twilighted.net
Sen är det natten.



God Jul Gott Folk!!





Kom ju på en sak som jag skulle lägga upp, men som jag nästan glömde..
Dessa filmerna såg jag som liten, och jag älskade dom då..
Fick nyss veta att de finns att köpa på dvd.. :) jävlar va glad jag blev..

Lady Lovleylocks!!

Underbara filmer. :)



Så, God Natt Nu Folket!!


Kommentarer
Postat av: Simone

Herre min gud va du har skrivit :P

Jag hejade på Kalle på Idol men slutade kolla på dey när min favo åkte ut på en fjärde plats :)



Så ni kankse ska åka iväg till orsa trevligt håller tummar att du få komma dit ..

kram kram

2009-12-20 @ 09:06:37
URL: http://familjenojag.zoomin.se
Postat av: Malin

Håller med dig om det med Erik, jag förstår inte hur mycket fritid människor måste ha att dom ens har tid att sitta och störa sig på sådana skitsaker.. Hade det varit deras kille som vunnit och som dragit upp dem på scen hade dom inte dryftat det ett skit. Det vsr sött, det var KÄRLEK!..



Hoppas ni kommer iväg till Orsa, du kan behöva det tror jag. Och lets all face it, gbg is shit =)..



Vad lycklig jag blev när du skrev att lady lovelylocks finns på DVD, självklart var jag torsk på dom som barn, hade både lady lovelylocks och raven och massa söta pixietails, synd att man inte sparade på sådant!!!



Ja borde kanske få in en lovelylocks på benet under kittyn och melodyn?.. Eller i alla fall några pixisar???... Hmm det tåls att tänkas på.



Syns sedan.

kramar

2009-12-21 @ 10:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0