Lite smått

Det blev ett rätt så känslomässigt inlägg sist.. ja, inte det om Idol nu alltså.. utan det innan...
Nu har jag återhämtat mig lite efter det.. 

Men i söndags så var Fiona och Mickis här, och så började vi prata om relationer, och folk som har nära och kära på "andra sidan".. och jag var på väg att börja gråta igen...
Fy va det gör ont.
Morfar kommer alltid finnas i mitt hjärta.. sorgen efter honom kommer ta flera flera år att bearbeta..

Fiona var och spådde sig i förra veckan..
Och fick en hel del läskiga svar.. Både bra och underliga.
Hon tycker jag ska göra detsamma.
Hmm.. vill gärna, men samtidigt är jag väldigt rädd för att göra det..  Rädd för vad man ska få höra.
För just denna kvinna som hon gick till, henne har jag hört mycket om från flera personer, och alla säger samma sak: Hon har aldrig fel!!!
Så jag vet inte om jag vågar..  Speciellt inte nu när jag känner att jag inte är helt hel inombords.. måste hitta migsjälv ordentligt först..
Sen finns det ju fler orsaker..
Det låter kanske löjligt, men jag är rädd att få höra hur dålig människa jag egentligen är..
Är rädd för att alla mina skelett ska komma ut från garderoben.. Det finns ju en anledning till varför man skjuter in dom längst in där.. de ska INTE fram... Men för ett medium kan man itne dölja något..

Sen är jag rädd för att lägga för stor vikt i det dom säger..
Sen en sak som verkligen skrämmer mig.. eller rättare som skulle få mig att må riktigt dåligt är om hon sa att jag och Älskade C inte var menade för varandra, och att det inte kommer hålla..
Ok, det kanske låter löjligt, men jag tror så starkt på sånt här...
Visst, jag har ju fortfarande mitt val i mina händer..  "You make your own faith!"
Men ändå..


Älskade C var uppe och pratade med uthyraren idag.. ska se om vi kan få den där lägenheten..
För vi vll verkligen ha den...
Har haft ångest hela natten för att jag varit orolig för hur det ska gå, om vi får den eller inte..
Jag hoppas så innerligt!!!
Det hade varit helt jävla underbart!


Julen står för dörren..
Kanske kanske kanske vi åker till Orsa över jul.. :)
Jag ringde moster idag och kollade om vi hade sängplats där, ifall vi bestämmde oss för att åka, och jadå.. det hade vi..
Det hade varit så förbannat kul att fira med släkten igen.. sist var samma år som morfar firade sin sista jul..
Alltså 2006!
De har ju riktig jul där uppe.. med snö och hela paketet.
Så åker vi upp har jag lovat mina barn att vi ska göra snögubbar och snölyktor.
De har faktiskt aldrig gjort en snölykta!
Hur sorgligt är inte det egentligen?? ALLA borde fått gjort en snölykta! Så, det ska vi göra om vi åker upp..



Nu ska jag läsa lite.. sen när Lilla S somnat, så ska vi sätta på en film och mysa lite jag och Älskade C...
Och jag ska fjäska.. ;)


Må Väl Gott Folk!!!





God Jul Och Gott Nytt År!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0