The Blind Side

Ja, nu var det ett jävla tag sedan jag skrev något här faktiskt... :) egentligen är det inte mer än 8 dagar-.. men med tanke på hur ofta jag brukat uppdatera så är det väldigt lång tid sedan..

Har varit på AF idag, och ska dit imorn igen på möte, sen ska jag försöka skaffa mig en praktikplats så snabbt som möjligt, så jag har något att göra iaf.. för detta går inte..
Jag blir ju koco på riktigt alltså av att bara gå hemma...


Idag har jag dessutom kollat på film med min fru... vi grät som 2 töntiga bebisar... fy faaaan vilken sorglig film, och så förbannat bra den var då...

Denna kollade vi på:
The Blind Side






Det är itne så många filmer som varit bra, som kommit på sistone.. en denna var hur jäkla bra som helst..
(självklart räknas inte Twilight-saga filmer in i mitt påstående ovan)


Jag har dessutom fått en helt ny favorit låt...
Jag har upptäckt hur bra Johnny Cash faktiskt är... det tog tid, men även jag har vaknat ur mitt ide...

Bara texten själv är så gripande, sorglig.. stark..


Hurt:

I hurt myself today
to see if I still feel
I focus on the pain
the only thing that's real
the needle tears a hole
the old familiar sting
try to kill it all away
but I remember everything
what have I become?
my sweetest friend
everyone I know
goes away in the end
and you could have it all
my empire of dirt

I will let you down
I will make you hurt

I wear this crown of thorns
upon my liar's chair
full of broken thoughts
I cannot repair
beneath the stains of time
the feelings disappear
you are someone else
I am still right here

what have I become?
my sweetest friend
everyone I know
goes away in the end
and you could have it all
my empire of dirt

I will let you down
I will make you hurt

if I could start again
a million miles away
I would keep myself
I would find a way





Såå.. underbar...

man känner sorgen inom honom.. sån känsla vid varje ord..

"When God forgave me, I figured I´d better do it too" //J.R. Cash



Nä... nu ska jag göra lite mat till mina troll...
Snart kommer Älskade C hem också.. han kanske också vill ha mat..
Har hört det ryktas om att man brukar vilja det efter en lång arbetsdag.. ;)



Må Så Väl Mina Vänner...
Så, nu fick ni lite uppdate... :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Vi är sådana svåra cry babies du och jag va =)...

men BRA VAR DEN!

kramar

2009-12-10 @ 07:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0