Länge sedan.. jo..

..jag vet.. men jag har haft annat för mig.. :)  Städat, varit på inskolningsmöte och lite sånt..
Senhar jag väl inte riktigt haft orken senare på kvällarna heller..


Lilla S har haft feber i 4 nätter.. de 3 första nätterna hade jag inte en aning om varför.. men sen hittade jag anledningen.. han håller på att få tänder..  :)  Nu har de spruckit upp så jag tror och hoppas att vi slipper febern mer nu. Inatt har han inte haft så hög feber..  runt 38,9 när vi skulle sova, senpå natten var han feberfri.. såå skönt..
Nu ska hans jäkla hosta bara ge med sig också så är det bra..

B är pigg och glad som vanligt. :)
Han har lite hosta men är frisk iaf.. min lilla prins.
Så han ska till dagis snart.

Lilla S var jag med på inskolningssamtal igår.. han gillade stället på en gång..  personalen gillade jag, och lokalerna inne.. men gården...  hmm.. den ser helt livsfarlig ut för Lilla S..
Den passar B perfekt, men för Lilla S är den inte bra tycker jag..  det är ju för att han knappt kan gå i skor ännu, och ännu mindre i backar.
Hela gården var full med backar...

Men iaf.. så nu ska jag köpa regnkläder till honom..  och se till så att han har extra kläder med sig till nästa gång.. och så var det ju det här med blöjor.. den biten hade jag glömt bort.. så vi får välä snällt åka och köpa en massa blöjor så han har på dagis..


Det finns en vän som är mig nära..  som mår riktigt dåligt.  Jag är orolig för denna vän och hoppas att denne mår bättre snart..  Det gör mig ont att veta att du inte mår bra....



Ja, och nu då när pojkarna börjar bli bra.. vad händer då? Jo, jag bli ju sjuk istället.. idag har jag så ont i min hals att jag knappt kan prata, feber och ont i nacken...
Uscha.. hoppas Älskade C kan komma hem tidigare idag, så han kan hjälpa mig med allt.


Ja, jag har ju kommit igång med promenader varje kväll..
Jag och syster N tar en promenix p en timma varje kväll så det känns i benen.. så skönt..
Och igår när jag skulle dit och hämt henne så ser jag polisens blåa ljus som står och blinkar, amtidigt som 2 poliser lyser med ficklampa i ögonen på 2 killar de har ställt upp vid staketet..  funderar på vad som här hänt och fortsätter hem till mamma.. där utanför hennes port sitter nästa kille med en polis som måste vara nära till att vara världens längsta man...
Fy faaaan va lång polisen var..

Idag ringer mamma och talar om för mig att anledningen till poliserna finns på gp.se.. jodå.. de tre små killarna som inte är äldre än 15 år har gjort inbrott i en lägenhet här och burit ut saker när poliserna kom.. SMART POJKAR!!!!!
Idiot ungar..
För det första så har man väl annat för sig när man är 15 år gammal?? Inte förstör livet på det viset tycker jag..
För det andra så är ni ju riktigt puckade när nu gör inbriott i en lägenhet här i dessa hus..  Det finns ju ingen som har speciellt mycket saker av värde i detta området..  Men det är väl som dom säger:
"Ännu är det sista idioten inte född!" 

Nä, nu ska jag ta på pojkarna lite kläder.. sen ska jag handla.. seeeen ska ja och Lilla S hem och lägga oss p soffan och ZZzzoooova!


Må Väl
Kommentarer
Postat av: marika

saknar stjärnhusen ibland....det händer så mycket att skvallra om =) hoppas att han kommer att trivas på dagis...och att ni håller er friska kramar

2009-02-10 @ 09:42:13
URL: http://mammamarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0