Bättre men inte helt bra...

Ja, nu har saker och ting blivit ännu bättre, men är inte helt bra ännu.. lite finslipning till måste ske..
För er som itne vet vad jag pratar om... tja.. taskigt läge.. det är faktiskt helt privat, och de som står mig nära vet en del.. 


För övrigt så mår vi bra nu alla 4.. inga sjukdomar..
Lilla S har iofs haft feber i natt, men det beror ju på att han fick en spruta igår.
Han hade läkarbesök, och jag visste inte att det var sprut dags, så jag gick dit i godan ro helt själv..  Gick först in till Öppna förskolan så han fick leka av sig lite med de andra barnen, och äta lite... Där träffade jag en kvinna som innan varit på ett års kontrollen, och hon berättade att det är spruta barnen ska få..
Då tänkte jag:

"Ok, men det är lugnt.. det är ju läkaren, min bvc sköterska och jag...  bvc sköteskan kan hålla Lilla S medans läkaren tar sprutan.. "
Men 5 minuter innan jag skulle in fick jag panik.. mina armar började domna bort (de gör det när jag får panikångest ibland)
så jag drog snabbt upp telen och ringde Älskade C och bad honom komma, för han var så nära iaf..
Han fick släppa allt vad han hade för händerna på jobbet och komma och hjälpa mig.. :)

För övrigt blev jag glad för besöket där.. jag har varit lite orolig för Lilla S´s vikt, har trott att han inte går upp som han ska..
Men jo då, det gör han... :)
Så allt var helt perfekt och bara bra. Så skönt så att veta.

Sen gick vi in till Öppna förskolan igen så han fick leka en liten stund till.. sen somnae han helt utslagen i min famn..  Så när jag skulle gå fick jag pyssla med overallen för att få på honom den utan att väcka honom..
Skulle ju hämta B på dagis..


Kollade in rean på hemtex när jag passerade torget också..  där var det slursturt och man fck 3 rea varor för priset av 2..
Så jag slog till och köpte nya sängkläder till mig och Älskade C, samt e ny bordsduk till köket..  en stooor, som döljer mitt fula bord..
Den är likadan som den jag köpte förra veckan, men nä'r man har 2 små barn är det ibland nödvändigt med dubbel uppsättning av vissa saker.. :)

 Detta mönster är det på våra nya sängkläder, fast svart/grått/vitt.. inget rött. :)
Duken hittade jag ingen bild på..



Idag ska vi till öppna igen, B är ledig från dagis för han ville följa med.. det är avtackning av kuratorn, och hon har hjälpt mig mycket med diverse olika problem, så jag tycker det ska bli skittråkigt att hon slutar.. och då vill jag vara med på "adjö kaffet" ...


Jag och pojkarna hade skitkul igår när Älskade C gått till gymmet..  vi satte på musik på hög volm oh dansde tillsammans i v-rummet... folk somsåg oss genom fönstret måste trott vi var knäppa.. eller iaf att jag var det.. de ser ju inte barnen om de är på marken..
Men kul hade vi iaf, och det är ju det som räknas!

Nu ska jag göra pojkarna klara, och äta lite frukost med dom..
Så ha det så bra gott folk!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0