Gömda Skandalen!

Som så många i min närhet vet så följer jag debatterna på olika forum och en viss blogg när det gäller Gömda skandalen.
De flesta har ju hört talas om, eller oftast tom, läst böckerna Gömda och Asyl.
De handlar om en svensk Kvinna vid namn Mia Eriksson, hon blir misshandlad av sin dotters fader och tvingas på flykt, det går så långt att hon tvingas lämna landet för gott, och säger upp kontakt med sin familj..
Alla som läset dessa böcker har blivit berörda av handlingen på något vis..
Vissa har gråtit floder medans de läst böckerna, vissa har blivit så arga på "Mannen med de svarta ögonen" att de kastat ifrån sig boken för stunden...
Men alla har vi nog blivit helt förskräckta att detta kan hända i vårt land..
Att sverige inte skulle vara kapabel att skydda sina egna invånare mot någon eller några som utgör ett sådant hos som "Mia" blir utsatt för i böckerna..

Iaf,nu har det kommit en ny bok: "Mia - Sanningen om Gömda!"
Denna bok skriven av Monica Antonsson (MA) gör mig så förbannad att det finns inte..
Denna bok bevisar nämligen gång på gång att det som Liza Marklund och Mia Eriksson skrivit om i Gömda och Asyl är ren skär lögn...
Vissa små bitar stämmer ja, men i det stora hela, och de viktigaste delarna i böckerna är ju rena lögner..



Vad sm retar mig absolut mest är att Mia Eriksson efter Asyl skrev en 3:dje bok: "Mias Hemlighet" oh berättar om sonen som är äldre än dottern, och som hon lämnade kvar i sverige utan en enda förklaring..
Man får nu i den nya boken av MA läsa hans version av det hela och hur han upplevde allt som hände..
Och jag säger bara FY FAAAAN!!
För det första så lämnar inte en riktig mor sitt barn någonstans...  hotad som ohotad.. man lämnar sin sitt barn!! så är det!



Många människor har fått sina liv förstörda, blivit baktalade osv av dessa böcker som har gått från hand till hand sedan de kom ut..
Vilka har inte rekomenderat dessa till någon som (mot all förmodan) inte läst dom???

Vissa tycker att jaja, de är inte sanna.. men de är bra böcker,så det spelar ingen roll..
Men jo, det spelar roll.. för om man läser den bok som MA nu skrivit, så ser man hur många människor dessa böckerna påverkat negativt.. personer som är nämda i böckerna, personer som blivit baktalade i böckerna..
Personer som har fått stå ut med elaka kommentarer, onda blickar, äckligt skvaller från folk i byn.. allt för att personerna i böckerna är så bra beskrivna att folk vet vilka det handlar om..
I den lilla stad det hela börjar i, så finns det inte överdrivet många människor.. alla känner alla.. alla vet vilka som benämns i böckerna och ALLA vet vem "Mia" är..


Jag hade så mycket.. eller rättare har så mycket jag vill säga om allt med denna debatt och skandal.. men tappar orden..
Det viktigaste jag ser att jag kan göra är att sprida vidare SANNINGEN!!!
Kolla denna blogg, läs vad som skrivits och läs svaren på olika kommentarer:
http://monicaantonsson.blogspot.com/

Se även denna sida:
http://gömda.se/

Nu ska jag fortsätta debattera på forum runt om på nätet.. och hoppas på att medierna vaknr och att folket som förtjänar det får upprättelse.. och att de som farit med osanning.. att de får betala priset.. alla som gör fel får ta konsekvenserna för sitt handlande.

Må Väl!!



21:52
Uppdatering!
Ändrade lite, och tog bort lite ur mitt inlägg, då Xstasia tyckte att det var för avslöjande om boken..
Så jag följer hennes råd och INTE avslöjar hela boken.. :)

Tackar Xstasia!
Kommentarer
Postat av: Jennifer

Nu får du inte bli arg på mig.

men jag läste inte hela detta inlägget..känns som du berättar alldeles för mycke om boken..o ja vill läsa den själv också :)



Sen vill jag bara tillägga att Mia Eriksson e en pengakåt kärring..oavsett om böckerna e sanna eller inte. annars hade man vart nöjd efter Gömda o Asyl.

2009-01-10 @ 16:42:10
URL: http://xstasia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0