Ny år och lite sånt...

Ja, Nyårs afton då..
Det hände inte ett jota här.. Pojkarna hade ju kräkts dagen innan och B hade feber mån, tis och ons, så vi var hemma själva bara familjen och mös.. :)
Köpte baugetter och olikasaker att fylla dom med, lite chips och godis och dricka..
Så bänkade vi oss framför tv och sedan tv-spel hela kvällen.

B somnade vid 22:30 på kvällen tror jag, och en timma senare sov även älskade C..
Så jag var vaken själ voch tittade på raketerna som haglade över hela stället..
runt tolvslaget så var det som MINST 7 raketer som sköts upp samtidigt på olika ställen här i förorten.. *haha*
Det lät som en krigszon, och lös som om det vore strålkastare över hela himlavalvet halva natten..
Men när raketerna skjutits upp i ca 15 minuter så kunde man inte se så mycket längre.. all rök virvlade fram och skapade dimma, så man såg när det lös upp ibland, men inte mycket mer.

En lugn kväll blev det med andra ord.. väldigt lugn..

Nu har pojkarna iaf varir kräkfria i 2 dygn.. känns bra.. nu sover de i sina egna sängar igen. de har ju sovit hos oss båda 2 i några nätter.. och vi må ha en stor säng va, men fy va trångt det blir när man delar sängen med 2 barn också.. :)


Imorn börjar My Dog..
Jag vill så gärna gå dit och kolla lite.. om jag ska dit imorn så går jag med Nudlan..  hon skulle kanske dit, beroende på om hon kunde trolla lite.. :) hon ska kolla på am.staffarna och staffarna..
Så då tänkte jag passa på att gå förbi vallhundarna och kolla om Bosse ställer ut, har ju inte pratat med honom sen... tja.. långt tillbaka..  Ska se om han ställer ut min älskade Bazooka. :)
Och sen försöka hitta den uppfödaren på Beauceroner som jag pratat med. :)  Kanske kan sno åt mig en liten pratstund, eller iaf kolla på hennes hundar.. som för övrigt är såååå jävla vackra..

Sen tror jag att min förra uppfödare på Tibetansk Spaniel kommer ställa ut, så jag ska gå förbi där också och se om jag ser henne.. vill se vad hon har för vovvar nu. :)
Personligen tycker jag att hon har de finaste Tibbarna som finns att hitta i iaf sverige..

Vill få med mig mamma på My Dog också, men det verkar inte vara ett framgångsrikt försök.. :)
hon är ju hundrädd, för det först.. och för det andra så har hon inte ens 10% av det intresset som jag har för hundar..
så hon kommer nog inte följa med.. vill egentligen bara ha med henne för att hon ska kunna se att det finns en väldans massa hundar som är snälla.. inte bara monster i olika storlekar och former..

Sen vill jag ju gå på måndag med, när de ställer Rottweiler och BullMastiffer.. men vi får väl se om det blir så.. Älskade C jobbar ju, och jag orkar nog inte ha med mig båda barnen dit själv.. sen kostar det ju 120 att gå in också.. och så mycket har jag inte att jag kan gå hur många gånger som helst..


Pratade  med Kära M nyss.. hon vill att vi går ner till haket och tar oss en öl (läs cider) för hon har tråkigt och villinte vara hemma när hennes älskade karl och dennes kompis står och sjunger till deras xbox.  :P
Så kanske hon vill följa med till My Dog imorn.. vi får se..
Funderar på om ja ska följa med henne till haket, eller om jag ska stanna hemma med pojkarna och spela lite Wii.. :)


Hoppas ni alla haft en trevlig nyårs afton, och att ni får en riktigt god fortsättning på det nya äret..

Nu ocrkar jag inte häcka mer här, utan ska sätta mig och glo lite på monica antonssons blogg (länk finns på höger sida) och följa debatten om böckerna "Gömba", "Asyl" och "Mia - Sanningen om Gömda"
Väldigt intressant debatt som väcker en hel del känslor.. både bra och dåligt..  åt båda håll! :)


Må Väl!!
Kommentarer
Postat av: Simone

Jag har trollat hahahah har messat dig med..

2009-01-03 @ 01:06:50
URL: http://sve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0