En del sorg med Kattungar!!!

Nu blev jag jääte glad när jg loggade in.. det var en hel drös med kommetarer från er alla.. :) Så u kan jag fortsätta skriva så ni kan läsa lite skvaller och sånt.. :)


Igår var jag ju på Gekås.. handlade itne så överdrivet mycket, men jag fick en hel del kläder till både pojkarna och migjsälv.. Sen köpte jag ju en massa fina nya saker till köket..  Vi ska ju måla om där, det ska bli gammelrosa i köket, så nu köpte jag svarta gardiner och svart matta.. och lite ljus och små lull-lull saker..  Så det blir nog väldigt fint när det blir klart.. :)
Ska ju bara få tummen ur och göra det med... *haha*


Färgade håret igår också när jag kom hem.. Så nu är jag mörkbrunett.. :)  Blev liiiiiite trött på att ha flera färger i huvudet, och det RÖDA... fy vad jag hatar mina röda pigment i håret.. avskyr det verkligen..
Men men, nu syns det inte...

Hmm.. sen hände något väldigt tråkigt igår också...
Han katten.. katt-bebisen alltså..  Han hade ju ögoninflammation, och det har de andra med haft.. men hur jag än behanldade det på honom så blev han inte bra...
Så igår åkte vi till vetten med honom för att kolla upp det...
Och då visade det sig att han hade Herpes i ögonen.. Det är tydligen relativt vanligt på katter, speciellt när de som dessa, blivit utkastade..
Så efter många tårar och övervägande åt alla håll, så lämade vi in honom för avlivning..  Dels för att det inte skulle vara säkert att han blev bra igen, och dels för att jag inte vill riskera de andra katternas hälsa genom att ta hem honom igen..

Men fy vad jobbigt det var.. jag grät jätte mycket.. och det kändes så hemskt när vi  åkte därifrån.. Innan opckså för den delen, för jag hade en känsla av att det var åt det hållet det skulle sluta.. han såg verklign hemsk ut i ögonen..
Men ingen av de andra katterna har letat efter honom... och Shiva har slutat fräsa påkattungarna nu, så jag tror att det bara var honom hon fräste på.. vilket i så fall betyder att det var uppenbart för katterna attnågot var fel på honom...

Men men.. nu känns det lite bättre.. och han skuttar nu lycklit runt i katthimlen, med en massa kompisar...

Så V.I.F. Pojk-Bebisen.. jag är glad för den korta stund jag fick ha dig, och för att jag kunde göra dina veckor i livet lite bättre än vad det såg ut som från början..
Jag kommer minnas dig.. 



Bebis-pojken är katten till vänster!!! 

Så nu har mamma bestämmt sig för att ta båda de kattungarna som jag har kvar..  Så underbart.. för nu kommer de alltid att vara tillsammans, och ha sällskap av varandra..  :)


Nä, nu ska jag kolla på film med min Älskade C.. Jag köpte "The Wrestler" i Ullared, så den ska vi kolla på!!


Må Så Väl!!!
Kommentarer
Postat av: Cissi

lessen att det blev så med kissen,sånt är så hemskt när man inte kan hjälpa dom att bli bättre:(

2009-07-29 @ 06:56:07
Postat av: Simone

Beklagar det med spott och fräs.. Men skönt att veta att han hade det bra i slutet av sitt liv och kom till någon som bryde sig om honom...



Å så roligt att vara i ullared.. VILL med dit ju ...



Många kramar Simone

2009-07-30 @ 14:57:04
URL: http://sve.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Det du gjorde var riktigt starkt av dig.

Jag håller på och överväger Gumman nu. Tror hon har någon slags störning i huvudet. Hon hade ju kissat ner hela sängen tydligen. Blir galen.



Du får gärna hjälpa mig med mitt kök..så hjälper jag dig med ditt. Va säger du?

2009-07-31 @ 08:53:47
URL: http://xstasia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0