Helgen Hittills

Ja, som ni kanske vet så var jag LEDIG Onsdag-Fredag..  Såå skönt..
Det verkligen välbehövt kan jag säga.. och jag har faktiskt inte gjort många knop när jag varit hemma..
Har inte städat, inte tvättat, inte gjort planer för något alls..

Bara sovit ut på morgonen, ätit lunch med Älskade C och njutit av att inte ha några som helst krav på mig.. fan va skönt det varit..
Men jag önskar att Älskade C kunnat varit hemma med mig.. jag saknade hans sällskap väldans faktiskt.. Men men, vi får väl ta det nästa år.. när vi kan ha semester ihop, tillsammans med barnen dessutom..
Då kan man åka ner till havt och bada, åka iväg till borås djurpark, kanske en sväng till Orsa.. ja en massa saker som man ska göra på en semester.. njuta, ha roligt och träffa folk man inte träffar så ofta annars..


Så helgen hittils då.. I Fredags så gick jag hem till FIona på kvällen. Så satt vi där och tjötade lite och drack..
Trevligt.. alla gick vid 1 tiden.. förutom Wickan och jag.. vi satt och tjötade med Fiona tills klockan blev 3 på morgonen..
Om allt mellan himmel och jord...
Riktigt trevligt..
Sen var det ju dags att gå hem då.. och av någon anledninga hade hela jäkla himmlen öppnat sig och släppt ut niagarafallet över just frölunda/tynnered...
Mina skor är i vanliga fall bruna, men de var svarta när jag kom hem.. mina byxor var så mörka så det gick knappt att avgöra vilken färg de har egentligen...
Var inte torr på en enda del av kroppen.. och då hade jag ändå paraply när vi gick..
Wickan hade regnjacka, men var lika torr han .  Sen fanns det ju sånna vattenpölar så det var löjligt ute.. och man misade ju itne en enda på vägen hem...  hade likagärna kunnat hoppa i dom och rullat mig i gräset innan jag gick in.. hade varit lika torr då ungefär....

Jaja, trevligt hade vi iaf...

I går, Lördag, så kom Kära M hit..
Vi satt och tjötade lite och pojkarna lekte.. Vi skulle ha spelat lite spel och varit lite mer sociala.. men med tre pojkar som slåss och bråkar med varandra hela tiden, och de två minsta som tycker det är roligt att öva in höga C ordentligt.. nja.. då är det väl inte det lättaste.. tyvärr..
Försökte tysta dem med lite glas... det gick inte..  då testade vi med ostbågar.. det gick itne det heller..
Till slut tröttnade jag på mina pojkars bus, och tänkte att hennes lillaS kanske också lugnar ner sig när mina hetstroll somnat..  men det lyckades inte.. :)
B kom upp varannan minut och Hennes Lilla S ville busa mera.. :)
Jäkla fjärt ungar är vad dom är allihopa.. 

Idag vet jag itne alls vad som händer... funderar på att ringa skånign och koll om han är hemma.. och i så fall kanske bjuda över honom och äta lite frukost..
Det var väldigt länge sedan nämligen som han kom över på frukost..

För er som itne vet det då, så varje helg för något år sedan så brukade skåning komma över till oss på lördags morgonen, så åt vi nybakade frallor allihopa.. väldigt trevligt.
Men det gör vi inte varje helg längre.. eftesom att han håller på med planeringen av sitt husbygge i bollebygd.. (tror jag det är). Så han sover på landet.. (i ett litet hus brevid sin framtida trädgård.)

Men annars kan man ju faktiskt ringa till Fiona och granne M och be dom komma över och äta frukost med dom..
Det är väldigt tråkigt att granne M åker hem snart..  Han ska flytta till Thailand, och har inte planer  på att komma tillbaka förän om några år...
Väldigt tråkigt, men jag skulle inte vilja att han stannade för den sakens skull.. för han är faktiskt gladare där nere än vad han är någon annanstans.. han har hittat kärleken, och blivit pappa åt en liten flicka samtidigit..
Så jag är väldigt glad för hans skull!  Och det är ju inte så svårt att hålla kontakten i dagens läge.. :) mail, skype, telefoni och jag vet inte allt..så det har man ju alltid..

Men det har varit väldigt kul att se honom nu när han varit hemma igen..
Det bästa har ju faktiskt varit när vi pratade, och han berättade själv hur mycket bättre han mådde, och hur lyckli han är med henne i thailand..


Nä, nu ska jag spela lite sims innan det är dags att äta lite frukost.. spelar tills älskade c vaknar sen äter vi tillsammans.. :)


Må Så Väl!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0