Kattungar

Ja, jag tänkte ju hämta dessa stakars katter från topas gatan.. men så blev jag "dålig" och det blev tyvärr inte av, så jag kunde inte rädda de små liven... 

Men i Tisdags ringde Nudlan till mig..
Hon berättade:
"Robbans mamma var ute och gick. Hon hörde hur det pep från under en friggebod (tror jag det var). Kollade där och fnn en kartong som var igentejpad. Inuti kartongen fanns tre kattungar..
Hon kunde inte behålla dom själv, eftersom att hon har 8 katter sedan innan, och Robban och Bex´s hundar är inte kattvänliga.. inte min heller, kan du ta kattungarna tror du??
"

Självklart tog jag dessa små liven. :)

De springer numera runt på balkongen här hemma och busar..
De kan komma in om de vill, men de tycker att den stora gråa katten är lite läskig.. (Shhiva)
en stora Svarta är lite läskig med, men inte så läskig som den andra...

Tiili, vår svartakatt, har utnämnt sigsjälv till surrugatmamma till dessa små liven.. hon går ut med jäma mellanrum och kollar så de äter och tvättar dom.
Så söt och duktig hon är.. Trodde faktiskt att Shhiva skulle ta den rollen, men hon är faktiskt rädd för bebisarna...  *haha*

Nä, vill ni se bebisarna??
Klart ni vill.. här kommer lite bilder på de små liven..


Här ser vi Liv (grå) och Villemo (svart / vit). Villemo hette från början Sol, men min mamma som har adopterat hene och hanen har döpt om dem. De heter nu Villemo och Dominiq. Efter Sagan om Isfolket.

Här har vi lilla Dominiq, ovan alltså...  Under är Villemo igen.. hon är ju så söt.. min favorit.. :)



Nedan, Liv smiter från kameran..





Ovan.. denna bilden är ju hur fin som helst tycker jag... Dominiq och Villemo!





Så Nudlan, nu fick du lite kort på de små liven...  :)
Den som ni kallade för "spott och fräs" är numera den mest tama av dessa, och den som är lugnast..
Liv (grå) är än så länge den som är värst med fräsandet.. harmlös, men tror att hon är sååå farlig när hon fräser.. *haha* sötnöt.. :)

Slänger in lite bilder på mina med..






Hittade 2 kort till på bebisarna också.. :)






Så.. nu har ni alla fått "ååhh"-at er tillräckligt äver sötnosarna... :)

Tillbaka om en stund, men då blir det bilder på mina pojkar.

Må Så Väl Gott Folk!!


By the way, den gråa katten söker ett hem... de som skulle ha henne, hittade sin egna bortsprugna katt igen.. och upptäckte att hon skulle få bebisar.. idag.. :)  så hör ni nått så säg till..
Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åhhh så söta!! :-)

2009-07-09 @ 23:42:25
Postat av: Susanne

hej hej !! Va söta dom är.......Skulle oxå vilja ha katt, men det går inte, både jag, henrik och Emma är ju allergiska . bra du skriver föresten.. kramizz

2009-07-10 @ 16:24:45
URL: http://susslin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0