I´m back.. for the moment!!

Jaa, nu har jag fått en tillsägelse från Mickis, om att jag inte bloggat tillräckligt mycket.. :)
Men som hon sa, så är väl inte hon den som ska säga något.. ;P  Men du mickis.. snart måste du uppdatera din, annars tar blogg.se bort den för dig iaf..  så skriiiiiv!!!

sitter och lyssnar på Michael Jackson - They don´t realy care about us. Jag gillade hans musik även när han fanns i livet, och kunde lyssna någon gång då och då..  Men sedan han gick bort nu så har jag faktiskt lyssnat nästan varje dag.. dessutom har jag tagit mig tiden att verkligen läsa in texterna och ta reda på vad det är hnvill få sagt i sina låtar..
Alla som bara hört musiken, men som inte lyssnat på texten borde göra det..  Vissa låtar är ju mer fyllda av budskap än andra..

* Heal The World
* They Don´t care about us
* We are the World
* Earthsong
* Man in the mirror
* Leave Me Alone
* Childhood

Bara för att nämna ett par av dom..
Sen såg jag nyss en vidoe som jagtyckte var så undebar.. det är en inspelning av en konsert han gjort..
Det jag tycker är så fantastiskt med denna är att man får se den omtänksamma Michael Jackson..
http://www.youtube.com/watch?v=ZZ-Y-7_1tG8&feature=channel

Många andra artister har istället knuffat ner, eller ignorerat fans som gjort dom sällskap på scen.. Men inte MJ, han håller i killen för glatta livet, samtidigt som han fortsätter showen för resterande fans..  Allt för att killen itne ska skada sig..
Finns en annan video också.. men hittar den inte just nu.. där är det en kvinna som rusar fram till honom och kramar honom..  Och han kramar tillbaka med värme, istället för att ens försöka knuffa undan eller ropa på vakter..
Visar inte det vilken kärleksfull människa han egentligen var??

Jag tycker faktiskt det..  Han tänkte ju aldrig på sigsjälv i första hand, utan på alla andras väl och ve..


Men men.. nog pratat om honom.. har ju redan skrivit ett inlägg tilöägnat honom.. :) även om jag hade kunnat fortsätta i månader..

Det händer inte så mycket här hemma..  Är orolig för svininfluensan, och att mina barn ska få den varje gång de måste gå utanför dörren här..
Och speciellt nu då, när det nyss varit Gothia och människor kommit från alla håll i världen hit..
Och så var det en fröken på pojkarnas dagis som idag hade gått hem, för att hon mådde väldigt dåligt.. så hon har varit på sahlgrenska och tagit prover-.... trevligt.. eller itne alls!!!

Jo, en sak har hänt.. en mycket tråkig sak...
Allt som händer i Iran.. fy, jag är inte insatt alls.. men vet att civila blir nedskjutna av polis och militär när de demonstrerar...
Mina pojkar har en förskole lärare som komemr från Iran... Hon hade åkt hem med sin familj under semestern.. och nu kommer hon inte hem.. hennes man eller hennes son är skaad och ligger på sjukhus i Iran.. och det är för all oroligheter som händer där nere.. vet inte mer vad som hänt, men jag så sorgsen..  För jag tycker så synd om dem.. Ho är en helt underbr människa, som bara hamnat i mitten av något skit hon inte förtjänar.. (skottlosningen)

Uscha, det gör ont i mig när jag tänker på det.. jag hoppas att hon och hennes familj kommer hem till sverige snart, välbehållna..


Ni som pratar med mig lite då och då har ju fått höra hur mycket jag vaknat upp när det gäller sveriges lagar och system vid en vårdnadstvist, numera..
Det är helt sjukt hur det fungerar.. och jag har länkat några gånger till Daddys blogg..
Det bästa med detta är att jag faktiskt fått vissa att vilja läsa mer.. och det faktum att bara lilla jag, fått folk att vilja kolla upp det och ta reda på att sanningen inte är så vacker som vi velat inbilla oss.. det är helt underbart..  att jag har kunnat få folk att öppna ögonen och fått dem att vilja ändra på hur det fungerar..
Det får en att inse hur lite varje människa egentligen behöver göra, om alla bara stod enade och kämpade för samma sak..

Om alla krävde rättvisa förhandlingar, förundersökningar och allt det där.. så skulle det bli det också..  systemet kan inte gå emot hela resten av folket i ett land.. 
Men man måste göra allt tillsammans.. enade.. 
Man kan inte sitta på sin röv och förvänta sig att alla andra ska göra saker och ting åt en hela tiden..  då blir det ju inget gjort.. en kan inte kämpa för 10...
Men om 10 kämpar för 1 så vinner de 10...  Nu är ju allt relativt när det gäller siffror, men jag hoppas ni förstår vad jag menar iaf...



Nu till något helt annat...
Jag har bestämmt mig nu.. nu ska jag gå ner i vikt till min normala vikt som jag ska ha...
Nu fanimej ska det hända saker och ting här..  Har kommit fram till att mycket av min sorg jag känner kommer från att jag är rätt så missnöjd med min nuvarande vikt.. om jag kommer tillbaka till det jag en gång var.. som jag ska vara.. så kommer jag må mycket bättre tror jag..
Sen finns det väl anda saker runt omkring som får en att må lite piss ibland.. men vi tar en sak i taget och ändrar på det, så kommer det andra kanske med av bara farten sedan.. :)


Nä, nu ska jag ta och vara lite social med min älskade C..
HA det så bra gott folk!!


Må Väl!!!

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Bra där med mycket underhållande läsning på min lediga dag :) Puss å kram vännen

2009-07-22 @ 10:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0