R.I.P. Michael Jackson

Jag har inte skrivit om det tidigare, för det gör alla andra.. både privat personer och alla tidningar världen över..
Michael Jackson!

Men nu kan jag faktiskt hålla mig längre...
Jag blir så äcklad av alla tidningars löpsedlar som varje dag handlar om Michael Jackson, och de försöker fortfarande gräva fram ytterligare skandaler om denne stackars man..

Nu har strålkastarna riktas mot hans efterlevande.. Denna dotter som är 11 år kommer nu vara alla papparazzis nya mjölkkossa...
Undra om de fattar någonstans i huvudet vad de gör med människor??

Hur många tror på riktigt att Michael hade genomgått alla de operationerna han gjort, om INTE alla medier jagat honom världen över??
Hur mågna tror att han kunant leva friskt och lyckligt idag om alla låtit honom vara den man han ville, tillsammans med sina barn??


Och Ärligt talat.. dessa jävla skandaler om honom, där man påstår att han ska vara en pedofil.. nu får ni väl ge er...
En man som honom, med alla de pengar han hade, hade nog varit en av de första de hade velat fälla, OM det funnits bevis eller en minsta sanningen i berättelserna...

Vissa tror att han betalde sig ur den första för att slippa åtal.. det tror inte jag..
Jag tror att man som oskyldig blir så rädd när man får en sådan anklagelse, att man försöker få det överstökat så snabbt som möjligt... Och vi vet ju alla hur han var med pengar.. kolla bara på alla dokumentärer där han stängde ner hela gallerior för att han ville handla "lite"..
Så därför fick de "stackars offren" så mycket pengar.. Han visste ju inte vad pengarna han hade var värda.. Han visste inte vilken rikedom han ägde!

Jag kan ärligt säga att hade mina barn fallit offer för en förövare på det viset.. hade jag ALDRIG nöjt mig med pengar..
Jag hade nog sett till att denne suttit sitt straff ordentligt.. och så känner nog iaf 99% av alla föräldrar.
Det finns inga pengar i världen som kan rätta till något sådant..

Och andra gången, ja då blev han ju faktiskt friad.. för att det faktiskt inte fanns bevis, och "offrets" historia gick inte ihop..
Dessutom var vittnet/vittnena personal som blivit avskedade av Michael..  om jag inte missminner mig så avskedades en kvinna för att ha stulit från honom, och därefter vittnade hon friskt om hur han "förgrep" sig på stackars bar...

Att han faktiskt byggt skolor, skänkt bort el hel förmögenhet till svältande barn är det ingen som talar om..
Hade alla pengar han skänkt, verkligen gått oavkortat till barnen, så hade inte många av dom svultit fortfarande..

Sen har vi ju faktiskt själva Neverland..  Han lät inte bygga det endast för sin egen barnslighets skull.. han handikapps anpassade ALLT, och bjöd in barn från olika sjukhus, så att alla barn skulle få en möjlighet att uppleva ett tivoli.
Allt han gjorde gick ut på att han ville ha fred på jorden och att vi andra skulle tänka oss för vad vi gjorde, så det inte påverkade barnen på ett negativt sätt..
Tänk om politikerna brann lika mycket för barnen och jorden som han gjorde...  Tror ni vi hade haft alla krig och jävulskap i världen???
Knappast...   Nej, jag tror inte han var en Gud, men han var en man med ambitioner, med engagemang.. men kärlek så det räckte till hela världen..
Ja, han var barnslig, men jag tror att om vi alla behöll barnet inom oss en stund in i vuxen livet, kanske vi skulle njuta av livet lite mer.. Vi skulle se saker och ting på ett annat vis.. vi skulle se lösningarna istället för problemen..
Vi skulle behandla varandra som människor..  För som jag sagt och skrivit tidigare..

Barn ser inte färgen på din hud, Barnen ser inte din sexuella läggning, Barnen ser inte din religion..  För dom SKITER i det..  Alla är Människor!!

Nej, världen har inte bara förlorat ett musikaliskt geni..
Världen har även förlorat en lärare...
Lärare i männskilghet, Lärare i Kärlek!

Tänk att en männsika som är så fylld av kärlek, får utstå så mycet hat och vidrigheter.. i decennier.. Hur länge hade du stått upp om hatet var riktiat mot dig???

Jag kan erkänna att jag hade inte ens klarat ett år som han levde.. Han var stark som klarade så länge som han faktiskt gjorde!!!
Men till slut tog vi honom, vi tog honom med vår avundsjuka, vårt hat och våra fördommar.. Han var för bra för världen..
Vi har berövat 3 barn på deras pappa. för att vi inte kunde stå ut med hur bra han lyckades.. Vi kunde inte stå ut med all den kärlek han ville få ut..

Vi borde vara nöjda nu tycker man, men icke.. nu ska vi som sagt ge oss på de kvarlevande.. Det vore ju dumt om de fick lite lugn och ro nu när de sörjer...


Sen blir jag s förbannad på en kvinna ui USA..
Det skrevs om henne tidigare i år.. hon födde åttlingar..
Nu kommer hon ut i ressen och säger att Michael försökt köpa hennes barn... Men vem fan är dum nog att gå på den då?? Hade det varit sant hade det stått i tidningar redan när han fanns i livet.. men nej, det är först nu det kommer ut.. för nu finns han inte kvar och kan inte försvara sig....  JÄVLA GAMAR!!!!

Jo, jag tror att han skänkt henne pengar, och att han gett barnen presenter.. men att han ville köpa dom?? Nej..
Vi får heller inte glömma att den kvinnan faktiskt hade mentala problem, som hon blev utredd av socialen för..  (Om man ska tro tidningarna) Och att även hennes egen mamma inte ville hjälpa henne med barnen, för att hon tyckte dottern var helt kocko...

Men men.. varför inte såga honom lite mer,... ?!




Vila I Frid "King of Pop"

You Will Always Be Rememberd For All The God Things You´ve Done!
You Are A Legend!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Grymt bra skrivit gumman!!Du har så rätt i allt du säger...Synd bara att folk inte såg det här tidigare:(

2009-07-09 @ 20:13:18
Postat av: Monica

Så talar mammas ängel :)

Lite skratt, lite tårar och en hel del djävlaranamma i allt du skriver...



Love ya//mom

2009-07-10 @ 14:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0