Lite sisådär..

Jaha, måndag igen då..
Har jobbat idag.. fy vilken luft att jobba i... det är ju så kvavt att man knappt kan andas..
Sitter hemma nu och väntar på att åskan ska komma.. det har jag iofs väntat på hela dagen, så det laddar ur luften lite.. skulle vara skönt.. får väl hoppas att den kommer inatt..
Det är ju så mysigt att sova när det regnar och åskar.. :)

Sen finns vissa människor som jag absolut inte gillar..
för tillfället är det specifikt en.. och denne vet jag inte om h*n är dum eller tror att jag är det..
Man beteer sig inte så, och tror sig kunna bli en kompis till mig sedan...
Skulle vilja säga ett och annat till denne.. men vi får väl se.. det kan såra en annan person som faktiskt betyder mycket för mig.. så vi får väl se.. men säger h*n något mer, eller beteer sig dumt igen.. ja, då jävlar ska h*n få se!!!


Sen finns det en till person, som jag vanligtvis inte har mycket till övers för.. men det betyder inte att jag kan ogilla denne helt.. jag känner ju faktiskt inte henne så bra..
Men nu har hon iaf blivit grundlurad av sin pojkvän och jag tycker så synd om henne..  Han har inte sagt hela sanningen för henne, och lurar henne in i ett förhållande som hon kanske skulle tänka annorlunda om, om hon visste sanningen..

Hoppas att hon snart får veta sanningen.. Ingen förtjänar att bli så lurad som hon troligen blivit!


Jaha.. sen då?? känns som om detta blir ett inlägg om bara personer jag tycker illa om... :)
Skumt.. speciellt med tanke på att det inte är så många människor i världen som jag faktiskt tycker illa om..


Jag kan väl berätta då att jag mår betydligt mycket bättre nu.. SKÖNT!!!
Är inte lika trött, iaf inte kroppsligt.. trött är jag väl, men det beror på värmen nu,och inget annat..
Jag är inte lika vresig längre, och jag tänker ett steg längre.. försöker fortfrande lära mig hur man säer nej till nära och kära som ber om hjälp och om tjänster..
Vissa vill jag inte säga nej till, för att jag vet att tjänsten kommer tillbaka, eller för att tjänsten faktiskt är något jag tycker är kul.. :)
Men alla de andra försöker jag säga nej till...  Den första som fick känna på det var min stackars mamma.. hon ville dra med mig ut på avenyn i helgen som var..
Hon fyllde nämligen år, och min kusin från sthlm var här.. så de skulle ut och göra stan osäker.. men jag kände verkligen att det inte gick.. jag klarade inte mer.. som tur är så har jag en förstående mamma, så efter att jag förklarat för henne så säger hon bara: "Ok, bra att du själv upptäckt hur dåligt du mår.. det har jag sett länge, men du måste ju upptäcka det själv för att kunna göra något åt det!"

Så då var den saken biff.. Så förlåt mamma, men du ve ju hur jag mådde..
Och dessutom bjöd vi dig på tårta som Älskade C bakade just för dig... :) Tror du förlåtit mig.. *blink blink*


En annan sak som häånder runt mig nu, men som egentligen inte är min buissness är grannen..
Han har fått nog på sin tillvaro och bestämmt sig för att ta uppkriget helt öppet!
Han och "Daddy" har liknande historier, de har råkat ut för något fruktansvärt.. men eftersom att historien inte äe min, utan deras så tycker jag ni ska läsa deras egna ord om det.
Daddys kan man läsa om HÄR!
Och Grannen Christers berättelse finns att läsa under kommentarerna till Daddys inlägg: "Ibland säger tystnad mer än ord"

Läs igenom så mycket ni orkar och kan...  Det handlar om en verkligehet man itne får läsa om i tidningarna, inte får höra talas om av politikerna..
Det är en hemlighet som sverige bär på.. en smutsig hemlighet.. Och smutsiga hemligheter ska man ju dölja.. eller hur???

Det mest vidirga med det hela är att polis, åklagare, socialen, familjerätt osv osv gör detta varje dag.. utan att tänka.. utan att känna skuld för att de förstört livet för stackars oskyldiga barn!
Det är vidrigt!! Att detta ska vara tillåtet i ett land som påstår sig följa FN´´s barnkonvention är helt vrickat.. jag saknar ord.. och nu har jag blivit så upprörd av att skriva om deet.. så nu ska jag ta och lugna ner mig lite tillsammans med Älskade C!


Må Väl!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0