Some Shit!!

God Morgon gott folk!!!

Söndag idag då... trött som attan.. nu när det är så ljust så sover man inte så bra som man skulle behöva, och det känns vill jag säga..
Fy attan vad trött man blir om man inte får sin djupsömn ordentligt..

Ska börja ta järntabletter, får se om det kan bli bättre men det. Hoppas så iaf..


Finn en halvmiljon saker här hemma som jag skulle behöva ta itu med, men har verkligen inte orken till det... väldigt jobbigt, jag har alltid haft ork att ta hand om mitt hem iaf, men den orken är som bortblåst nu också..
Ska väl börja med järntabletterna idag och se under veckan om det blir bättre..


Annars då.. hmm.. jo igår var jag och Kära M på promenad med våra pojkar.. hennes dotter var hos sin farfar så hon var tyvärr inte med..
Gick till opal för att köpa lite godis, sen tog vi en liten omväg på vägen hem...  Gah, va arg jag kan bli på vissa människor.. men jag skötte mig.. sa inte ett ljud.. inte ett ont ord..  riktigt stolt över mig själv över det faktiskt...

Skulle vilja skriva ut allt som hänt, för jag är verkligen arg på vissa människor, men det gör mig till en lika lågt stående varelse som de är..  Och den vinsten ska de fanimej inte få...

Härligt iaf att han inte ens sa "hej" till mig igår när jag kom dit, och det att han såg väääldigt besvärad ut över att jag var där var en vsnt bara det... sen när saken var avklarad såg han om möjligt ännu mer förbannad ut, hade gett en miljon för att veta vad han tänkte just där och då..


För övrigt händer inte så mycket.. min kära mamma åkte "hem" idag.. hon ska vara där i en vecka, så hon är inte med på midsommar.. välkdigt tråkigt, men jag förstår henne.
Min syster S är i sthlm, och kommer åka med våran moster "hem" hon med, sen tillbaka till sthlm och sen hit igen...
Så av min familj är det "endast" syster N och syster Greta som är i närheten just nu.. känns tråkigt, men men..

Så kommer Midsommar snart..
Vi är inte helt hundra på vad vi ska hitta på..  kanske grilla i slottskogen och spela lite kubb, och om det regnar så äter vi gott hemma och bara sitter och tjötar antar jag..
Har bjudit Älskade C´s alla bröder med, så vi hoppas att de har möjlighet att komma.. även om det blev väldigt kort varsel..  skickade nämligen messet till dom igår, så vi får väl se vad som händer..  Sen är det väl lite svårt för dom också, eftersom att 2 av dom bor en bra bit ärifrån, så vi får väl se om vi kanske kan lösa sängplatser för enkelhetens skull.. om det nu blir så vill säga..


Kära M är hemma nu, efter op.. fan va kul det är att se henne nu.. hon är så lugn och självsäker..
Hon bär sigsjälv på ett helt annat vis, och den utstrålningen hon har nu är att ingen kan trampa på henne, och hon tar ingen skit längre från någon. Så underbart!  :)

Du är värd så mycket bättre än du hittills nöjt dig med vännen!!



Lilla S växer så det knakar.. mötte gamla grannar igår när vi gick från torget.. de trodde inte ens det var mina barn jag hade med mig.. :)
Båda pojkarna springer iväg.. så stora och så underbara!!
Lilla S har också fått en annan sak.. en mycket mindre uppskattad sak.. eller gen heter det nog egentligen..

Han är nämligen så fruktansvärt aktiv så jag vet inte vad jag heter snart.. jag blir knasig på honom..  klättrar upp på matbordet, tv-bänken, nästan upp till fönstren.. springer, rullar snurrar, hoppar.. ja han gör ALLT!!!!
Perry talade en gång om för oss hur alla hans söner, och hur de alltid varit aktiva som bara attan.. klättrat i bokhyllar osv..
Jag tänkte, väldigt naivt, då att: "jaja, det var dina pojkar det.. mina är lugna och snälla!"

Jag vet inte vad jag gjorde för ont efter det.. men jag ångrar allt ont jag gjort.. för nu är fan Lilla S 13 ggr värre än vad normala barn bör vara.. helt sjukt att en så liten människa kan klara så mycket och göra så mycket hyss på så kort tid.
Emil i Lönneberga är ett körgosse jämnfört med Lilla S...

Det är tur man har ett barn som B.. han är lugn, lyssnar (för det mesta) snäll.
Det enda är väl att han är frustrerad över att dela rum med sin jobbiga lillebror.. jag förstår honom, men samtidigt har vi inte möjlighet att ge dom varsitt rum ännu.. jag längtar tills vi kan det, för iaf B behöver få sitt utrymme där bara han bestämmer och bara han får vara..
Min underbara son..  Älskar dom nått så fruktansvärt.. tänk att kärlek verkligen kan kännas fysiskt..  det trodde man inte när man var 15 och hade "kärleks problem" och som dessutom ofta var "de värsta kärleks problemen i världen!"

Nä, kärlek visste man inte var det var förr..
Älskade C visade mig vad kärlek betydde på riktigt... sen kom barnen.. De gjorde kärleken starkare än någonsin..
De förde samman mig och Älskade C mer än man trodde var möjligt, man fick se de underbara sidorna hos varnadra i ett annat ljus, man hittade bra sidor med sigsjälv och med varandra soim man inte ens visste existerade..

Barnen förde med sig Kärlek med stort "K" in i våra liv..
De gav oss mer hopp än man någonsin upplevt,
De visade att solen är ljusare än man tidigare sett,
De visade att skratt är högra och härligare än man någonsin hört,
De visade att jordgubbarna smakar så mycket godare när man äter tillsammans med de man älskar.
De visade att hemma är där du har din familj.. inte den platsen du bor på.
Hemma och Kärlek bör vara synonymer till varandra. för de hör ihop som 2 pusselbitar..


Mina barn och min gubbe är de bästa som hänt mig..


Nä, nu ska jag njuta av tiden med min familj och äta lite frukost med dom!!

Må Så Väl Folket!!!
Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Hej.



Va fint du skrev om mig, blev alldeles rörd :) Tack!

Du glömde faktiskt skriva ditt egna citat som nog är det bästa jag har hört

" går det som en anka, så är det nog en anka " hahaha..

kramar

2009-06-14 @ 15:31:50
Postat av: Cissi

Hej tjejen!!Verkligen fint skrivit det där med ens kärlek till familjen.det var verkligen att slå huvudet på spiken:)

2009-06-14 @ 21:19:29
Postat av: Simone

Hahah va långt du har skrivit så nu kommer jag inte i håg va jag skulle kommentera ..



Så lämnar i alla fall en kommentar så du vet att jag har läst kram kram

2009-06-15 @ 10:20:49
URL: http://sve.blogg.se/
Postat av: Malin

naaw va fint du har skrivit <3

2009-06-15 @ 19:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0