Lingon....

Igår var det grillning med jobbet..  Inte hela jobbet, utan vi från GamlaJ.. Vi samlades i G&U´s lilla kolonistuga och grillade kött och kyckling och till det så fick vi potatisgratäng.. så jäääävla gott.. och G hade gjort 2 olika vitlöks blandningar som såser till.. fy va gott det var. :)

Sen blev det promenad på koloniområdet.. hittade världens fulaste kolonistuga.. ska ladda upp kortet från min mobil så ni får se någon dag.. måste bara få tummen ur att göra det bara.. *haha*

Det var riktigt treligt igår. Det ska vi göra om.. en dag när det finns liiiite mer värme i luften än vad det fanns igår.. för attan va kallt det blev efter ett tag..
frös ju så mycket att man nästan tappade rumpan... 








Ja, Lingon..
Den jobbiga tiden, som vi alla kvinnor och tjejer har.. den har, till min stora förtjusan, hållt sig bota från mig i
lite över 2 år.. men av någon underlig anledning bestämmde den sig för att hälsa på igen..
Anledningen till att jag faktiskt skriver ut detta på bloggen är för att det är något som irriterar mig som attan, och som stör min vardag...
Jag känner liksom själv hur jag förvandlats till en hormonkärring som bara letar efter en anledning att få skälla lite på Älskade C.. och ni ska inte tro att det är lättare att hantera bara för att jag vet hur jag blir när den studen faller in.. nej nej.. man blir ju för fan schizofren.. ena hjärnhalvan vill bara skrika och skälla.. andra hjärnhalvan sitter lugnt och stilla med orden: "Ta det lugnt Shhiva, du behöver inte vara så grinig, du har ju egentligen inget att vara grinig för...." Ni kan ju gissa vilken del som kroppen lyssnar på..
Jag blir fan knäpp tror jag...




Nu till något JÄTTE TRÅKIGT!!!
Vi skulle ju ha köpt vovve nästa vår, en Rottweiler efter världens mest underbara rottis tik, och en dunderklump till hane..
men för någon vecka sedan fick jag det väldigt tråkiga beskedet att tiken inte röntgat fritt, så de kan inte ta valpar på henne..
så tråkigt.. inte bara för den sakens skull att jag vill ha en valp efter henne, utan för att hon är
en helt underbar hund, och jag tror hon skulle bli en bra vovveMamma.
Sen hoppas jag att hon aldrig kommer känna av sina "problem" med höfterna.  Hon har ju inga problem nu iaf med dom.. hoppas det fortsätter så..

Så.. vill jag ha hund nu, så får jag ju börja kolla runt bland kennlar igen, och se.. men det är ju så förbenat jobbigt att åka runt till olika kennlar och hälsa på.. speciellt då eftersom att jag inte har körkort, och Älskade C är måttligt road av att tjöta i timmar om hundar med kennelägare och andra uppfödare..
Får väl se vad som händer och fötter nu då...
Men en sak lovar jag er..
JAG SKA HA EN HUND INOM EN 5 ÅRS PERIOD!!!





Detta vet ni som känner mig att det är min s.k. drog.. jag måste ha en cola om dagn... minst..
Skitjobbigt.. och inte minst ohälsosamt..
Så jag har bestämt mig nu för att försöka sluta..  men det var inte så kul igår.. jag berättade för en arbetskollega att jag faktiskt är beroende av coca cola.. då berättade hon om sin dotter som också varit det.. och under avvänjningsperioden så fick dottern riktig abstinens och symptom som en missbrukare får vid avvänjning av droger.. :
skakningar, frossa, huvudvärk, humörs problem osv osv..
tycker det låter väldigt läskigt.. men samtidigt så är det väldigt hemskt på ett annat vis.. om det är så man reagerar närman slutar dricka det.. vad är det då för innehåll??
Inget hälsosamt åstakommer ju dessa symptom..

Läskigt det där...



Kära M har äntligen fått sin operation avklarad.. och det är så härligt att tala med henne nu, för hon har fått ett sådant lugn över sig.. sån styrka och självtillit.. helt annan människa, och bara till det bättre..
Hoppas att det fortsätter så hon verkligen känner sig bättre i framtiden också.

Hon sa igår  att det är först nu, när hon mår bättre som hon förstår hur jävligt hon mått tidigare...

Hon kommer förhoppningsvis hem idag.. så det ska bli kul att träffa henne sen när hon orkar, och se om händerna skakar.. :) se hur stressnivån ligger och allt det där..

Jag ska nog skriva ner en beskrivning på henne som person som hon var för en vecka sedan, och sen lägga undan den.. och om ett år eller så ska jag ta fram den och hon ska få läsa.. :)


Nä.. nu har Lilla S en chokladkaka i blöjan till mig.. så jag får väl ta hand om honom..

Må Väl!
Kommentarer
Postat av: Angelica

Det är ett vidbränt popcorn. =)



Nu när du vet så kommer du se att det är ett sånt =)

2009-06-07 @ 14:45:49
URL: http://angelicawassdahl.blogg.se/
Postat av: Simone

Tråkigt det med hunden .. Men jag lovar dig du kommer hitta din valp med tiden ...



Inte bra att vara cola beroende .. Det måste du sluta med gumman.. ler



Kram

2009-06-08 @ 21:29:43
URL: http://sve.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad roligt att du skrivit så mycket, jag hade ju massor att läsa nu.. ME HAPPY! :)

Det var dunder att träffa dig igen, och dina pojkar också =).

Ha en härlig kväll.

kramar

2009-06-09 @ 21:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0